  • 1. Data: 2011-05-19 21:44:20
    Temat: program do benchmarków
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Jaki darmowy soft polecicie do sprawdzenia ogólnej wydajności kompa z
    podziałem na podzespoły?
    Najlepiej bez żadnych instalek, sam exe.
    W sieci na same jakieś wynalazki trafiam, Heaven Benchmark wydawał się
    rozsądny, ale 230MB do ściągnięcia po to, żeby potestować kompa, to jakaś
    gruba przesada.
    Przem

  • 2. Data: 2011-05-19 22:44:37
    Temat: Re: program do benchmarków
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 19 May 2011 23:44:20 +0200, Przemek napisał(a):

> [...]
    > W sieci na same jakieś wynalazki trafiam, Heaven Benchmark wydawał się
    > rozsądny, ale 230MB do ściągnięcia po to, żeby potestować kompa, to jakaś

    - 3D Mark 2006 - 613 MB
    - Lost Planet 2 Benchmark - 1 GB z groszami
    - Resident Evil 5 - 3D Stereo Benchmark - 609 MB
    - Tom Clancy's H.A.W.X. 2 Benchmark 1.0 - 752 MB

    A Ty się marnymi 230MB przejmujesz... ;)

    [ Ziemia ma granice, a głupota ludzka jest bezgraniczna. (G. Flaubert) ]

  • 3. Data: 2011-05-20 07:36:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-20 00:44, Przemysław Ryk pisze:

    > - 3D Mark 2006 - 613 MB
    > - Lost Planet 2 Benchmark - 1 GB z groszami
    > - Resident Evil 5 - 3D Stereo Benchmark - 609 MB
    > - Tom Clancy's H.A.W.X. 2 Benchmark 1.0 - 752 MB
    >
    > A Ty się marnymi 230MB przejmujesz... ;)

    Dla porównania:
    CheckIt 2 - ok. 470 kB
    CheckIT 5 był już ogroooomny: 2 dyskietki czyli blisko 3 MB

    To były czasy ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 4. Data: 2011-05-20 08:21:09
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-05-20 09:36, Adam wrote:

    > Dla porównania:
    > CheckIt 2 - ok. 470 kB
    > CheckIT 5 był już ogroooomny: 2 dyskietki czyli blisko 3 MB
    >
    > To były czasy ;)

    w/w programy przeprowadzają testy wydajnościowe w warunkach max.
    zblizonych do rzeczywistych, czyli renderowane są faktyczne sceny z
    oprogramowania 3D. Aby to osiągnąć, najlepiej po prostu wykorzystać
    fragmenty oprogramowania gier bez optymalizacji. Przy obecnych łączach i
    pojemnościach dysków 700MB nikogo nie przeraza. (nie powinno)

  • 5. Data: 2011-05-20 09:29:35
    Od: ikov <i...@t...pl>

    > Dla porównania:
    > CheckIt 2 - ok. 470 kB
    > CheckIT 5 był już ogroooomny: 2 dyskietki czyli blisko 3 MB
    >
    > To były czasy ;)

    Wystarczy zapuścić 4KB (4 kilobajtowe) demo, które słabszy komputer
    potrafi nieźle przydusić, ale to tak trochę poza tematem, żeby
    przypomnieć osiągnięcia demosceny :)

  • 6. Data: 2011-05-20 17:59:53
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Przemysław Ryk nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > A Ty się marnymi 230MB przejmujesz... ;)

    Ty powiedz, ze żartujesz...
    Przem

  • 7. Data: 2011-05-20 18:30:52
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 20 May 2011 19:59:53 +0200, Przemek napisał(a):

    > Przemysław Ryk nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    >
    > Ty powiedz, ze żartujesz...

    Tak się składa, że nie. I prawdę mówiąc - też wcale mnie to tak jakoś
    strasznie nie dziwi przy obecnych cenach pamięci masowych. Pierwsze dwa
    przykłady z naszego podwórka, z Komputronika:
    - 16GB pendrive Patriot XporterXT Boost 16GB X200
    (http://www.komputronik.pl/product/58626/Sprzet_komp
    uterowy/Peryferia_i_eksploatacja/Patriot_XporterXT_B
    oost_16GB_X200.html)
    - żeby nie było, że wybieram najtańszy i najwolniejszy - to wydatek rzędu
    110 PLN brutto. Koszt 1GB dla nabywcy końcowego, to 6,25 PLN.
    - 2TB Samsung SpinPoint F4EG 2 TB (SATA II, 32MB cache)
    (http://www.komputronik.pl/product/109352/Sprzet_kom
    puterowy/Podzespoly_PC/Samsung_SpinPoint_F4EG_2_TB_S
    ATA_II_32MB_cache_.html)
    - to wydatek rzędu 340 PLN brutto. Koszt 1GB wynosi 0,17 PLN.

    Ile trzeba będzie zapłacić za dzień trzyosobowemu zespołowi programistów, by
    tak popracowali nad kodem, by wynikowa objętość programu zmniejszyła się o
    30MB czy o 50MB? Ile będzie Cię kosztować utrzymanie ich stanowisk pracy?
    Jak te poprawki w kodzie i zmniejszenie objętości programu wpłyną na jego
    funkcjonalność czy szybkość działania?

    Czasami po prostu gra przestaje już być warta świeczki - poniesione nakłady
    dają po pierwsze bardzo mizerne rezultaty, a po drugie są nieopłacalne i
    finansowo i czasowo.

    [ - Men do things for women without expecting sex. ]
    [ - Those would be men who just had sex. (The Big Bang Theory 01x02 ) ]

  • 8. Data: 2011-05-20 20:55:18
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

> [...]
    > Czasami po prostu gra przestaje już być warta świeczki - poniesione
    > nakłady dają po pierwsze bardzo mizerne rezultaty, a po drugie są

    Niby tak, ale ja starej daty jestem i jakoś nie mieści mi się to w głowie.
    Przem

  • 9. Data: 2011-05-21 15:20:49
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 20 May 2011 22:55:18 +0200, Przemek napisał(a):

    > Przemysław Ryk nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    >
    > Niby tak, ale ja starej daty jestem i jakoś nie mieści mi się to w głowie.

    Podejrzewam, że sam niejednokrotnie tego typu decyzje podejmujesz. :)

    [ Nim język puścisz w taniec, ]
    [ Załóż na mordę... kaganiec. (Jan Sztaudynger) ]

  • 10. Data: 2011-05-21 15:30:25
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Przemysław Ryk napisał:

    > - 3D Mark 2006 - 613 MB
    > - Lost Planet 2 Benchmark - 1 GB z groszami
    > - Resident Evil 5 - 3D Stereo Benchmark - 609 MB

    Płatny?