  • Data: 2012-10-18 19:50:29
    Temat: Re: NW pic na wodę.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-10-18 16:49, Ergie pisze:
> [...]
    (...)
    > Ja nie dyskutuję z tym, że ustawodawca zakłada możliwość odwożenia
    > dziecka (i robienia innych rzeczy).

    Jak nie, jak tak?

    > Dyskutuję z wnioskowaniem Artura, że
    > z tego że ma obowiązek opieki nad dziećmi wynika konieczność odwożenia
    > ich do przedszkola,

    Bardzo sobie model upraszczasz - tak by ci pasował do teorii. To nie
    jest taka prosta implikacja - pisałem wcześniej, z czego ta konieczność
    wynika. Ludzie w zależności od wielu czynników w jakiś tam sposób
    decydują się na pewien model życia, który jest mniej lub bardziej
    indywidualny. Przyjęcie pewnego modelu implikuje pewien zestaw
    obowiązków realizowanych w pewien konkretny sposób. Ten "model"
    to najczęściej jednak nie wybór, a forma kompromisu. Piszesz
    o "wyborach" - czy np. płacenie czynszu to wybór, czy też konieczność?
    Oczywiście, możesz napisać, że zamiast mieszkania w bloku ktoś
    mógłby sobie kupić dom i czynszu nie płacić. Problem w tym, że
    to implikuje konieczność ponoszenia innych kosztów, czy też innych
    obowiązków i dla wielu osób nie może być traktowane jako wybór,
    a nawet gdyby było, to żaden z tego argument. Mamy konkretną sytuację,
    konkretne obowiązki. Podobnie jest z "dostarczaniem" dzieci do
    przedszkola po drodze do pracy, które jest "życiowo uzasadnione".

    > a z tej tzw. "konieczności" wynika (w jakiś cudowny
    > nieznany mi sposób) że przedszkole mieszczące się 15 km w przeciwnym
    > kierunku nagle jest "po drodze".

    Stąd też pisałem, że sąd oceni, czy wychodzenie 30 minut wcześniej
    do pracy, by odwieźć dziecko do przedszkola, które jest w drugą stronę
    (nie wiem czy to będzie twoje 15 kilometrów z sufitu wzięte) będzie
    uznane za czynność "życiowo uzasadnioną" po drodze do/z pracy.