  • Data: 2012-10-20 18:14:20
    Temat: Re: NW pic na wodę.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-10-19 22:13, J.F. pisze:
    > Dnia Fri, 19 Oct 2012 21:32:27 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    (...)

    > Dawniej sie kupowalo i dlugookresowe bez zadnej KM.

    Jakie to ma znaczenie, skoro mowa o biletach długookresowych, których
    bez KM nie kupisz?

    > Pewnie i dzis w wielu miastach mozna tak kupic :-)

    Co mnie obchodzą inne miasta? Znaczy mam się przeprowadzić, ponieważ
    tam można nabyć bilet długookresowy bez karty miejskiej? Jakie
    to ma znaczenie, skoro w konkretnej sytuacji/lokalizacji/warunkach
    jest ona wymagana? Mam ją u siebie (czyli ma ją pewnie kilkaset tysiecy
    ludzi), Ty masz ja u siebie, jest już w wielu miastach - co jeszcze
    wymyślisz, by zdryfować z tematu? Zresztą jak bardzo chcesz, to możesz
    przyjąć, że koniecznością jest posiadanie biletu okresowego, a nie
    samej karty.

    > Ty zdaje sie chciales cos udowodnic, w razie potrzeby przed sadem ?

    Gdyby była taka potrzeba - nie ma problemu.

    > To ciezko bedzie wykazac _koniecznosc_ czegos, skoro sa rozwiazania
    > alternatywne, i to calkiem porownywalne - ot zamiast 78 zl wyda np 85, i
    > bedzie mial jeszcze 25zl na nieobowiazkowe przejazdy :-)

    Nie wiem jakiej Ty się matematyki uczyłeś, ale 78 - 85 = -7zł, a nie
    +25. Sąd by się uśmiał, gdyby taką argumentację zobaczył.
    Wiesz, dzieci oprócz dojazdów do szkoły (niekoniecznie jedną linią)
    jeżdżą czasem na wycieczki, do teatru, do kina, do muzeum, do kolegów.
    Jeżdżą też z rodzicami na zakupy (buty czy kurtkę ciężko kupić
    korespondencyjnie). Pamiętaj, że nikt nie ma prawa im odbierać
    możliwości do prowadzenia normalnego życia i twierdzić, że forma
    ogólnie przyjęta i zaakceptowana społecznie i prawnie ma być nagle
    ekstrawagancją. Np. kontakty z rówieśnikami są koniecznością, by
    dzieci się normalnie rozwijały itd. Nie wolno ich ograniczać do
    20 minut jazdy biletem krótkookresowym, ponieważ tak komuś wyszło
    z wyliczeń, że się da.

    > Odpada argument "jak ZTM zmieni trasy".

    ROTFL - brniesz w coraz większe absurdy. Bilet czasowy niczego nie
    wnosi do regularnych przejazdów. Wygodny przy incydentalnych
    przejazdach, ale nic więcej.

    > Napisales jednak o karcie.

    Tak, ponieważ bez niej nie jest możliwe nabycie biletu długookresowego.
    Generalnie jak widzę pozostało tylko czepianie się, by spróbować
    sprowadzić dyskusję na manowce.

    > (ktora mnie osobiscie w wydaniu wroclawskim wk*, wiec sie czepiam)

    W sumie to się tylko czepiasz, a to że ciebie wk* karta miejska
    jest zupełnie nieistotne. Sprawdza się bardzo dobrze, na zakodowanym
    bilecie długookresowym można się swobodnie przemieszczać w całej
    aglomeracji, płacić w strefach płatnego parkowania i w ogóle.
    BTW - bilety długookresowe można dodatkowo kodować na ELS i ELD
    (elektroniczna legitymacja studencka/doktoranta).