eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNURDRe: NURD
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!rea
    der01.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: NURD
    Date: Wed, 15 May 2019 07:22:30 -0500
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 7
    Message-ID: <qbh0a4$6ln$1@dont-email.me>
    References: <e...@g...com>
    <1emdqotlpxy1z$.1xiwapc7plive.dlg@40tude.net>
    <2...@g...com>
    <qb3ub8$jva$2@dont-email.me>
    <c...@g...com>
    <5cd58216$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cd5b877$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5cd86a59$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5cd8f6bd$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <1cqtq6mp529x0$.v23682bfrtya.dlg@40tude.net>
    <5cd91962$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <5cd9aca1$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <qbd7ao$585$1@dont-email.me>
    <5cda4142$0$542$65785112@news.neostrada.pl> <qbfk5l$a8l$1@dont-email.me>
    <5cdb9584$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 15 May 2019 12:22:29 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="a03de26be774cd040634f569766b6003"; logging-data="6839";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1+SPwUdU0DgMZzTTBWAX556"
    Cancel-Lock: sha1:V/xOqr+735x1rkYe9f5D9Igj4P0=
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    In-Reply-To: <5cdb9584$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    Importance: Normal
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2656571
    [ ukryj nagłówki ]

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message
    news:5cdb9584$0$17350$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 15.05.2019 o 01:49, Pszemol pisze:
    >
    >>>>> Argument smrodzę, więc w interesie wszystkich jest żebym
    >>>>> miał z tego powodu pierwszeństwo jest z dupy wzięty.
    >>>>
    >>>> Argument jest bardzo dobry, Ty go tylko nie obejmujesz.
    >>>
    >>> A więc ustalmy pierwszeństwo po normie euro i masie.
    >>> Rzeczywiście genialne.
    >>
    >> To co teraz napisałeś to tylko ilustracja Twojego braku zrozumienia.
    >> Mowa jest o ustąpieniu pierwszeństwa samochodowi przez pieszego.
    >
    > To o co mieszasz w to pociąg? Pociąg jest dobrą analogią, a tir już nie?

    Mylą Ci się rozmówcy w tym zacietrzewieniu - ja nic o pociągu nie pisałem.
    Aczkolwiek jest to właśnie dobry przykład na ten sam koncept. Koncept
    którego nie rozumiesz: skrzyżowanie drogi dla pojazdów kołowych
    z linią kolejową, a również w mieście z tramwajową, ZAWSZE jest
    ustawione tak, że to pojazd szynowy ma pierwszeństwo - zapory są dla
    aut, które będą czekać grzecznie aż pociąg przejedzie... Dlaczego?
    Ano dlatego że właśnie rozpędzenie pociągu od stanu spoczynku
    to ogromny wydatek energetyczny i społeczeństwa ustalając przepisy
    drogowe wzięły to pod uwagę dając pociągom pierwszeństwo.
    Wyobraź sobie teraz wiejską drogę, do przejazdu kolejowego dochodzi
    pieszy, i Ty chcesz aby prawo działało tak aby pociąg miał się zatrzymać
    i puścić pieszego i potem ruszyć z miejsca? No widzisz - to ekstremalny
    przykład który - mam nadzieję - uruchomi Twoje myślenie... ale może nie?

    >> Pieszemu zdecydowanie łatwiej jest się zatrzymać na 5 sekund
    >
    > Prawdę mówiąc wciśnięcie hamulca nie powoduje u mnie wysiłku
    > fizycznego, więc....

    Bo nie o wysiłek fizyczny kierowcy tu chodzi.

    >> i przepuścić pojazd jadący stałą prędkością PO JEZDNI paląc przy tym
    >> minimalną (dla siebie) ilość paliwa ***BEZ WZGLĘDU*** na Euro.
    >
    > Pojazd może i tak. Problem w tym, że w mieście rzadko kończy się na jednym
    > pojeżdzi, pojazdy jadą z dwóch stron itd. Żeby zilustrować problem -
    > często jak chcesz wyjechać z parkingu w lewo, to w godzinach szczytu
    > stałbyś ad mortem defecatum, albo aż ktoś cię przepuści. Pieszy jest mniej
    > zrywny, więc miałby jeszcze trudniej. Więc problem raczej nie dotyczy tego
    > jak cieżko się pieszemu zatrzymać, a jak ciężko znaleźć się po drugiej
    > stronie.

    I w ruchliwych miejscach ułatwia się życie pieszym tak jak to zilustrowałeś
    obrazkiem z google street view obok. A w innych sytuacjach pieszemu
    jest *taniej* się zastrzymać i ruszyć z miejsca - mniej energii na to
    konsumuje
    niż samochód. Nie upieraj się już bo nie masz racji. Mniej pisz a więcej
    myśl
    i więcej czytaj - mniej gadaj a więcej słuchaj - może zrozumiesz swój błąd.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: