eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNURDRe: NURD
  • Data: 2019-05-15 14:22:30
    Temat: Re: NURD
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message
    news:5cdb9584$0$17350$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 15.05.2019 o 01:49, Pszemol pisze:
    >
    >>>>> Argument smrodzę, więc w interesie wszystkich jest żebym
    >>>>> miał z tego powodu pierwszeństwo jest z dupy wzięty.
    >>>>
    >>>> Argument jest bardzo dobry, Ty go tylko nie obejmujesz.
    >>>
    >>> A więc ustalmy pierwszeństwo po normie euro i masie.
    >>> Rzeczywiście genialne.
    >>
    >> To co teraz napisałeś to tylko ilustracja Twojego braku zrozumienia.
    >> Mowa jest o ustąpieniu pierwszeństwa samochodowi przez pieszego.
    >
    > To o co mieszasz w to pociąg? Pociąg jest dobrą analogią, a tir już nie?

    Mylą Ci się rozmówcy w tym zacietrzewieniu - ja nic o pociągu nie pisałem.
    Aczkolwiek jest to właśnie dobry przykład na ten sam koncept. Koncept
    którego nie rozumiesz: skrzyżowanie drogi dla pojazdów kołowych
    z linią kolejową, a również w mieście z tramwajową, ZAWSZE jest
    ustawione tak, że to pojazd szynowy ma pierwszeństwo - zapory są dla
    aut, które będą czekać grzecznie aż pociąg przejedzie... Dlaczego?
    Ano dlatego że właśnie rozpędzenie pociągu od stanu spoczynku
    to ogromny wydatek energetyczny i społeczeństwa ustalając przepisy
    drogowe wzięły to pod uwagę dając pociągom pierwszeństwo.
    Wyobraź sobie teraz wiejską drogę, do przejazdu kolejowego dochodzi
    pieszy, i Ty chcesz aby prawo działało tak aby pociąg miał się zatrzymać
    i puścić pieszego i potem ruszyć z miejsca? No widzisz - to ekstremalny
    przykład który - mam nadzieję - uruchomi Twoje myślenie... ale może nie?

    >> Pieszemu zdecydowanie łatwiej jest się zatrzymać na 5 sekund
    >
    > Prawdę mówiąc wciśnięcie hamulca nie powoduje u mnie wysiłku
    > fizycznego, więc....

    Bo nie o wysiłek fizyczny kierowcy tu chodzi.

    >> i przepuścić pojazd jadący stałą prędkością PO JEZDNI paląc przy tym
    >> minimalną (dla siebie) ilość paliwa ***BEZ WZGLĘDU*** na Euro.
    >
    > Pojazd może i tak. Problem w tym, że w mieście rzadko kończy się na jednym
    > pojeżdzi, pojazdy jadą z dwóch stron itd. Żeby zilustrować problem -
    > często jak chcesz wyjechać z parkingu w lewo, to w godzinach szczytu
    > stałbyś ad mortem defecatum, albo aż ktoś cię przepuści. Pieszy jest mniej
    > zrywny, więc miałby jeszcze trudniej. Więc problem raczej nie dotyczy tego
    > jak cieżko się pieszemu zatrzymać, a jak ciężko znaleźć się po drugiej
    > stronie.

    I w ruchliwych miejscach ułatwia się życie pieszym tak jak to zilustrowałeś
    obrazkiem z google street view obok. A w innych sytuacjach pieszemu
    jest *taniej* się zastrzymać i ruszyć z miejsca - mniej energii na to
    konsumuje
    niż samochód. Nie upieraj się już bo nie masz racji. Mniej pisz a więcej
    myśl
    i więcej czytaj - mniej gadaj a więcej słuchaj - może zrozumiesz swój błąd.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: