-
Data: 2019-05-15 17:38:42
Temat: Re: NURD
Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 15.05.2019 o 14:22, Pszemol pisze:
> Aczkolwiek jest to właśnie dobry przykład na ten sam koncept. Koncept
> którego nie rozumiesz: skrzyżowanie drogi dla pojazdów kołowych
> z linią kolejową, a również w mieście z tramwajową, ZAWSZE jest
> ustawione tak, że to pojazd szynowy ma pierwszeństwo - zapory są dla
> aut, które będą czekać grzecznie aż pociąg przejedzie... Dlaczego?
> Ano dlatego że właśnie rozpędzenie pociągu od stanu spoczynku
> to ogromny wydatek energetyczny i społeczeństwa ustalając przepisy
> drogowe wzięły to pod uwagę dając pociągom pierwszeństwo.
> Wyobraź sobie teraz wiejską drogę, do przejazdu kolejowego dochodzi
> pieszy, i Ty chcesz aby prawo działało tak aby pociąg miał się zatrzymać
> i puścić pieszego i potem ruszyć z miejsca? No widzisz - to ekstremalny
> przykład który - mam nadzieję - uruchomi Twoje myślenie... ale może nie?
No dobrze - ale tir to również dużo energii - czemu ma się zatrzymywać
przed jakimś czinkłoczento? Ponadto w swojej analogii pomijas jedną
rzecz - torów kolejowych jest stosunkowo mało a pociągów na nich jeszcze
mniej. Samochodów jest w miastach od pyty i jeszcze więcej. Co powoduje,
że różnica w ich uciążliwości dla pozostałych jest zupełnie inna.
Ponadto promowanie przez pierwszeństw uczestników o niskiej efektywności
energetycznej jest jakby bez sensu, bo powoduje, że zamiast ograniczać
niewątpliwie nieefektywny (i energentycznie i w osobach na godzinę)
sposób transportu w miescie to ją promujesz i zachęcasz następnych.
>>> Pieszemu zdecydowanie łatwiej jest się zatrzymać na 5 sekund
>>
>> Prawdę mówiąc wciśnięcie hamulca nie powoduje u mnie wysiłku
>> fizycznego, więc....
>
> Bo nie o wysiłek fizyczny kierowcy tu chodzi.
No więc nie piszmy o tym jak to trudno się zatrzymać - co najwyżej
kosztuje to energię.
>> Pojazd może i tak. Problem w tym, że w mieście rzadko kończy się na
>> jednym pojeżdzi, pojazdy jadą z dwóch stron itd. Żeby zilustrować
>> problem - często jak chcesz wyjechać z parkingu w lewo, to w godzinach
>> szczytu stałbyś ad mortem defecatum, albo aż ktoś cię przepuści.
>> Pieszy jest mniej zrywny, więc miałby jeszcze trudniej. Więc problem
>> raczej nie dotyczy tego jak cieżko się pieszemu zatrzymać, a jak
>> ciężko znaleźć się po drugiej stronie.
>
> I w ruchliwych miejscach ułatwia się życie pieszym tak jak to zilustrowałeś
> obrazkiem z google street view obok. A w innych sytuacjach pieszemu
> jest *taniej* się zastrzymać i ruszyć z miejsca - mniej energii na to
> konsumuje
Jeszcze raz - argument o promowaniu nieefektywnego środka transportu ze
względu na jego nieefektywność jest bez sensu. Jeśli już tak się
martwisz o środowisko to po prostu wywalaj samochody na rzecz transportu
miejskiego, A jak nie to przynajmniej nie bądź hipokrytą i nie wmawiaj
mi, że domagasz się pierwszeństwa dla dobra pieszych;)
Shrek
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 15.05.19 19:08 Pszemol
- 15.05.19 19:14 Pszemol
- 15.05.19 20:21 Shrek
- 16.05.19 14:53 SW3
- 16.05.19 15:01 SW3
- 16.05.19 18:06 Shrek
- 16.05.19 18:08 Shrek
- 16.05.19 23:06 kk
- 17.05.19 05:18 Pszemol
- 17.05.19 06:08 Shrek
- 17.05.19 07:04 ddddddddddddd
- 17.05.19 09:49 T.
- 17.05.19 17:19 SW3
- 17.05.19 17:29 SW3
- 17.05.19 18:02 SW3
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=