  • 41. Data: 2012-09-02 23:54:37
    Temat: Re: NEX-5R vs NX1000
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2012-09-02 21:29, PK wrote:
    > No dobra. Ale to jest jakieś całkowicie subiektywne odczucie,

    A konkretnie *moje* - pisałem już przecież o tym

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 42. Data: 2012-09-03 00:23:14
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-09-02 18:04, crazy bejbi wrote:
    > Wyświetlacz w moim Olympusie jest genialny - zarówno w dużym słońcu jak i
    > deszczu. O dziwo - wszystko na nim widzę :-) SZOK ...

    To nie widziałeś na prawdę dobrego, ten w Olku jest dość słaby wobec
    konkurencyjnych.

    > Generalnie jedyne czego bym się spodziewał po bezlusterkowcach to trochę
    > większa matryca. Reszta jest jak najbardziej ok.

    Trochę większa? aps-c jest jeszcze większe, a gdzieniegdzie są nadzieje na
    pełną klatkę nawet. Aktualnie długo długo nic i leika, w której brak LV
    jest wymuszone tylko tradycją a nie realnymi możliwościami technicznymi.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 43. Data: 2012-09-03 02:55:45
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-09-02, JA <marb67> wrote:
    > Absolutnie klawiatura w komórce nie należy do wygodnych. Wręcz
    > nazwałbym ją zaprzeczeniem ergonomii. Usunięcie klawiatury z telefonu
    > ja osobiście uważam za krok milowy w poprawie wygody jego obsługi.

    Zimą w rękawiczkach też? :) Albo na rowerze jak spocą Ci się dłonie?
    Nie mówiąc już o tym, że komórki robią się tak duże i nieporęczne,
    że wielu klientów nie jest w stanie obsłużyć ich jedną ręką :).

    Nikt nie przeczy temu, że ekrany dotykowe są wygodne, ale nie każdy
    użytkownik telefonu mieszka w Kaliforni lub Japonii :).

    Ja oczywiście mam smartphone'a i jestem zachwycony multitouchem itp.
    Problem polega na tym, że ja jestem takim "idealnym" klientem, bo
    prawie nie dzownię, ale bardzo dużo czytam, przeglądam www itp.
    Dla ludzi, którzy dużo dzwonią lub piszą maili, wynalazku wygodniejszego
    od dobrej qwerty raczej nie będzie.

    Nie mówiąc już o tym, że szybkość pisania na ekranie dotykowym
    jest nieporównywalna z tą na dobrych klawiaturach. Akurat ja nie
    jestem dobrym przykładem, ale znam ludzi, którzy na Nokii E72 pisali
    szybciej niż większość równolatków na pełnowymiarowej klawiaturze
    do kompa :)

    pozdrawiam,
    PK

  • 44. Data: 2012-09-03 05:35:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    PK wrote:

    > Zimą w rękawiczkach też? :) Albo na rowerze jak spocą Ci się dłonie?
    > Nie mówiąc już o tym, że komórki robią się tak duże i nieporęczne,
    > że wielu klientów nie jest w stanie obsłużyć ich jedną ręką :).

    dokładnie, dotyk to jest wygodny jak sie dzwoni czasami, jednak wygoda i
    precyzja operowania jedną reką przy dotyku jest żadna.

  • 45. Data: 2012-09-03 06:37:48
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On 03 Sep 2012 00:55:45 GMT, PK wrote:
    > Nie mówiąc już o tym, że szybkość pisania na ekranie dotykowym
    > jest nieporównywalna z tą na dobrych klawiaturach.

    Aj tam. W poziomie, na dwa kciuki, ,,haptic feedback'' plus dobry soft
    klawiaturowy i szybciej się pisze chyba tylko na stacjonarnej, duzej
    qwerty...

    > Akurat ja nie jestem dobrym przykładem, ale znam ludzi, którzy na
    > Nokii E72 pisali szybciej niż większość równolatków na
    > pełnowymiarowej klawiaturze do kompa :)

    Ja to mam znajomych, ktorzy nie zauwazyli ze maja smartfona i pisza (na
    ekranie dotykowym) na "klawiaturze" numerycznej, jednym palcem naciskajac
    po ilestam razy cyferki. :-) Zawsze mozna znalezc nieprzystosowanych,
    ktorymi mozna jakas teze obronic ;)

    PS. Moze FUT na pmt.gsm? :-)
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 46. Data: 2012-09-03 09:10:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-09-02 23:31, JA pisze:
    > Absolutnie klawiatura w komórce nie należy do wygodnych. Wręcz nazwałbym
    > ją zaprzeczeniem ergonomii. Usunięcie klawiatury z telefonu ja osobiście
    > uważam za krok milowy w poprawie wygody jego obsługi.

    Zwłaszcza usunięcie przycisku ''odbierz'' i ''odłóż''.

    --
    pozdrawia Adam
    /nie chce ci się dziś nic robić? - zwal to na ogólnoświatowy kryzys/

  • 47. Data: 2012-09-03 09:13:17
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-09-02 21:09, PK pisze:
    > Ale nie ma wizjera. Robiłeś nim zdjęcia w słoneczny dzień zimą lub
    > na lodowcu?

    Akurat jest, odchylany nawet (bardzo lubię wizjer stojący pionowo - daje
    największą stabilność, a że jestem wysoki - poprawia perspektywę
    zbliżając do ''brzusznej'').
    Niestety kosztuje kilka stówek i aparat robi się trochę śmieszny z tym
    czymś.

    --
    pozdrawia Adam
    /uwaga! - opinie, które głoszę nie stanowią prawa, dogmatów ani aksjomatów!/

  • 48. Data: 2012-09-03 19:44:18
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-09-03, Michal Tyrala <w...@b...com.pl> wrote:
    > Aj tam. W poziomie, na dwa kciuki, ,,haptic feedback'' plus dobry soft
    > klawiaturowy i szybciej się pisze chyba tylko na stacjonarnej, duzej
    > qwerty...

    Nie pisze się szybciej. Kluczem do szybkiego pisania jest:
    a) pisanie bezwzrokowe,
    b) niezawodność klawiatury.

    Pisanie bezwzrokowe na klawiaturze dotykowej jest niewiarygodnie trudne.
    Na pewno istnieją ludzie, którzy to opanowali, ale jest ich garstka.
    Tymczasem na klawiaturze tradycyjnej może się tego nauczyć prawie każdy
    (poza osobami z trudnościami motorycznymi lub lękiem przed technologią).

    O niezawodności chyba nie ma sensu dyskutować. Na dobrej klawiaturze
    mechanicznej wciskasz "r" i na 99.99% dostajesz "r". Na dotykowej
    to może być "r" albo nic albo cokolwiek sąsiadującego.

    Zresztą zadajmy sobie proste pytanie. Czy zamienilibyśmy pełnowymiarową
    klawiaturę do kompa na równie dużą dotykową? :)

    pozdrawiam,
    PK

  • 49. Data: 2012-09-03 20:45:14
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-09-03 19:44, PK pisze:

    > Nie pisze się szybciej. Kluczem do szybkiego pisania jest:
    > a) pisanie bezwzrokowe,
    > b) niezawodność klawiatury.

    Hm, no ale Michał chyba właśnie to napisał, że szybciej się pisze na
    stacjonarnej dużej qwerty :)

    --
    marcin

  • 50. Data: 2012-09-03 21:42:12
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-09-03, mt <f...@i...pl> wrote:
    > Hm, no ale Michał chyba właśnie to napisał, że szybciej się pisze na
    > stacjonarnej dużej qwerty :)

    Ale ja piszę do małej qwerty w telefonie :).

    pozdrawiam,
    PK