  • 1. Data: 2012-08-29 21:32:18
    Temat: Gorzkie fotozale
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Ojej, jak nas nikt nie docenia!
    http://natemat.pl/29085,200-tys-zl-za-sesje-to-skand
    al-czy-fotograf-zyje-jak-paczek-w-masle-czy-moze-na-
    placy-minimalnej

    Ale głupot w jednym miejscu... A tak przy okazji, żeby coś
    konstruktywnego było - na ile wyceniacie 120 główek - zlecenie opisane w
    artykule? Ja stawiam 5 tysięcy i zdaję sobie sprawę, że to drogo.
    Przypuszczalnie znajdzie się ktoś, kto to zrobi za dwa - i zrobi to
    dobrze. Pojawi się też ktoś z propozycją 500zł i odda jotpegi z puchy.

    --
    pozdrawia Adam
    /emo chce kupkę! Niechaj wszyscy natychmiast przybiegną tu z papiereeeem!!!/

  • 2. Data: 2012-08-29 21:57:44
    Temat: Re: Gorzkie fotozale
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Ale głupot w jednym miejscu... A tak przy okazji, żeby coś konstruktywnego
    > było - na ile wyceniacie 120 główek - zlecenie opisane w artykule?

    Nie zauważyłem, czy cena obejmuje wizażystkę i czy to było 120 wizyt
    domowych (wtedy trochę czasu trzeba na ustawienie świateł) czy przychodzili
    np. po 20 dziennie do studia. Inna rzecz, że to zlecenie hurtowe więc można
    trochę zejść z ceny.

    1. Zakładając wizyty domowe i 1h na sesję i średnio 50km dojazdu. Wychodzi
    mi 40 (ja) + 50 (dojazd) + 20 (wizażystka) = 110 zł / osobę czyli 13200.
    Pewnie zeszlibyśmy do 10 tys za wszystko. Jeśli z fakturą to +25%.

    2. Zakładając wszystko w jednym studio to by było znacznie mniej roboty bo
    nie trzeba tyle razy ustawiać świateł. Niech będzie 0,5h na osobę i 1 dojazd
    200km na 20 osób. Wychodzi 20 (ja) + 10 (dojazd) + 10 (wizażystka) = 40 zł /
    osobę czyli 4800. Pewnie zeszlibyśmy do 4000. Jeśli z fakturą to +25%.

    > Przypuszczalnie znajdzie się ktoś, kto to zrobi za dwa - i zrobi to
    > dobrze. Pojawi się też ktoś z propozycją 500zł i odda jotpegi z puchy.

    Rozumem, że zakładasz że modeli nie trzeba ,malować. 500zł to chyba dla
    wizażystki nie starczy na waciki :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2012-08-29 21:58:06
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 29 Aug 2012 21:32:18 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

> [...]
    > Przypuszczalnie znajdzie się ktoś, kto to zrobi za dwa - i zrobi to
    > dobrze. Pojawi się też ktoś z propozycją 500zł i odda jotpegi z puchy.

    Ten tzw. artykuł zawiera kilka kultowych już stwierdzeń. Największym hitem
    zeszłego tygodnia (i chyba jeszcze następnych) było zdanie:

    "Ponieważ jesteśmy firmą wszystkie ceny zawsze podajemy netto"

    Coś pięknego i jakże odkrywczego. Mniej więcej do tej klasy stwierdzeń
    sprowadza się 99% dyskusji o tzw. sytuacji na rynku fotograficznym w
    Polsce.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 4. Data: 2012-08-29 22:06:42
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-08-29 21:58, Waldek Godel pisze:
> [...]
    >
    > Coś pięknego i jakże odkrywczego. Mniej więcej do tej klasy stwierdzeń
    > sprowadza się 99% dyskusji o tzw. sytuacji na rynku fotograficznym w

    To zdanie - wytrych ma dla mnie także nieco inne znaczenie: bez rachunku
    będzie taniej :)

    --
    pozdrawia Adam
    /nie jestem egoistą, jestem estetą/

  • 5. Data: 2012-08-29 22:10:34
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-08-29 21:57, Ergie pisze:
    > Rozumem, że zakładasz że modeli nie trzeba ,malować. 500zł to chyba dla
    > wizażystki nie starczy na waciki :-)

    Raczej przedstawiam typową sytuację - pojawia się tajemniczy gość, mówi:
    ''500zł'' i to hasło wygrywa bez tłumaczenia i próby zrozumienia, co się
    za nim kryje.

    A z drugiej strony, na twarze polityków nie ma jeszcze plugina, który
    potrafiłby zlikwidować... to coś i nie sądzę, żeby kiedykolwiek taki
    powstał :)

    --
    pozdrawia Adam
    /ale ja kłamać potrafię tylko za pieniądze.../

  • 6. Data: 2012-08-29 22:13:46
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 29 Aug 2012 22:06:42 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > To zdanie - wytrych ma dla mnie także nieco inne znaczenie: bez rachunku
    > będzie taniej :)

    To zdanie ma podstawowe znaczenie - my jesteśmy panowie profesjonaliści i
    wszystko wiemy lepiej.
    Bo tego typu zdań-wytrychów używają wyłącznie korpoludki po praniu mózgu w
    korporacji. I pomiędzy korporacjami.
    I teraz moje prywatne zdanie - kogoś po korporacyjnym szpachlowaniu fałdów
    mózgu to bym chciał do fotografowania płynów do mycia kibli w nowym
    katalogu. I w zasadzie niczego innego.

  • 7. Data: 2012-08-29 22:30:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-08-29 22:13, Waldek Godel pisze:
> [...]
    > I teraz moje prywatne zdanie - kogoś po korporacyjnym szpachlowaniu fałdów
    > mózgu to bym chciał do fotografowania płynów do mycia kibli w nowym

    Ojtam, ludzie w korporacjach to też tylko ludzie - jak wszędzie, jak my
    wszyscy. Chcą jeść, pić, srać, mieć i być.
    A że ich nauczyli takiej paplaniny - popracują kilka lat, przejdzie im.

    --
    pozdrawia Adam
    /mówienie o sobie dostarcza mi niezbędnej do życia dopaminy/

  • 8. Data: 2012-08-29 22:48:42
    Od: cichybartko <c...@g...com>

> [...]
    > wszystko wiemy lepiej.
    > Bo tego typu zdań-wytrychów używają wyłącznie korpoludki po praniu mózgu w

    Hehehe... Stereotypy oh te stereotypy...
    Kwotami netto posługuje się byle kmiot, mający od miesiąca NIP i formułę
    na firmę, i to jeszcze na dofinansowanie PUP'u. Dalej już tego nie
    ciągnę bo nie ma sensu.

    Pozdrawiam,
    B.

  • 9. Data: 2012-08-29 22:54:15
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 29 Aug 2012 22:48:42 +0200, cichybartko napisał(a):

    > Hehehe... Stereotypy oh te stereotypy...
    > Kwotami netto posługuje się byle kmiot, mający od miesiąca NIP i formułę
    > na firmę, i to jeszcze na dofinansowanie PUP'u. Dalej już tego nie
    > ciągnę bo nie ma sensu.

    Ale kiedy ja właśnie o tym - fotki na poziomie kmiota, to ja sobie sam
    zrobię. I to bez wysiłku.
    A jak będę zlecał, to chciałbym takie, jakich nie zrobię sam nawet z
    wysiłkiem i to sporym. A tego już kmiot nie zrobi.

  • 10. Data: 2012-08-29 23:01:18
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Raczej przedstawiam typową sytuację - pojawia się tajemniczy gość, mówi:
    > ''500zł'' i to hasło wygrywa bez tłumaczenia i próby zrozumienia, co się
    > za nim kryje.

    Eeee, chyba przeciętna sekretarka polityka wie, że zanim go wezmą do TV to
    go malują, więc z fotką powinno być podobnie. Choć patrząc na niektóre
    wpadki PR'owe czasem mam wątpliwości w inteligencję nie tylko polityków ale
    także ich speców od marketingu i wizerunku.

    > A z drugiej strony, na twarze polityków nie ma jeszcze plugina, który
    > potrafiłby zlikwidować... to coś i nie sądzę, żeby kiedykolwiek taki
    > powstał :)

    :-)))

    "Aureola" kilka w wyborach samorządowych widziałem takie fotki jak się w
    mojej młodości robiło przedszkolakom albo 1-komunistom: Wokół twarzy
    rozświetlenie przechodzące w coraz ciemniejsze niebieskie tło. W połączeniu
    z twarzami polityków i nazwą partii wyglądało to bardzo komicznie, ale nie
    da się ukryć, że robiło wrażenie, a im najbardziej o to chodziło by ich
    zauważyć.

    Pozdrawiam
    Ergie