  • 51. Data: 2012-09-03 23:10:46
    Temat: Re: NEX-5R vs NX1000
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On 03 Sep 2012 19:42:12 GMT, PK wrote:

    > Ale ja piszę do małej qwerty w telefonie :).

    Poniewaz nie zajmuje się zbieraniem gratow, powiem z autopsi: na HTC
    Sensation* pisze się wygodniej niz na Psionie 5mx. I o ile przed zakupem
    Andka myslalem o Desire Z, to po kilku miesiacach z w/w nie mam juz takich
    mysli (a 2tyg temu kupilem drugiego Sensationa, wiec nie teoretyzuje).

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 52. Data: 2012-09-03 23:17:15
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On 03 Sep 2012 17:44:18 GMT, PK wrote:

    > Nie pisze się szybciej. Kluczem do szybkiego pisania jest:
    > a) pisanie bezwzrokowe,

    W telefonie to jest o tyle inna sytuacja, ze patrzac na ekran patrzysz
    na klawiature.

    > O niezawodności chyba nie ma sensu dyskutować. Na dobrej klawiaturze
    > mechanicznej wciskasz "r" i na 99.99% dostajesz "r". Na dotykowej
    > to może być "r" albo nic albo cokolwiek sąsiadującego.

    W Andku klawiature ekranowa się kalibruje, to niesamowicie poprawia
    trafianie w dobre literki. Poza tym pisalem o *dobrym* sofcie
    klawiaturowym (dla mnie: Swift Key X/3)

    > Zresztą zadajmy sobie proste pytanie. Czy zamienilibyśmy pełnowymiarową
    > klawiaturę do kompa na równie dużą dotykową? :)

    Jak w poscie obok: ekranowa na sensation jest o niebo wygodniejsza niz w
    5mx. Chcesz mnie dalej przekonywac do guziczkow? Bedzie trudno.

    PS. FUT na gsm?

  • 53. Data: 2012-09-04 19:18:29
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-09-03, Michal Tyrala <w...@b...com.pl> wrote:
    > W telefonie to jest o tyle inna sytuacja, ze patrzac na ekran patrzysz
    > na klawiature.

    ?

    Patrzysz na płaską powierzchnię przed sobą. Zazwyczaj górna połowa to
    ekran z tekstem, a dolna to klawiatura. Co za różnica, czy obie te
    części są w ekranie czy nie?

    > Jak w poscie obok: ekranowa na sensation jest o niebo wygodniejsza niz w
    > 5mx. Chcesz mnie dalej przekonywac do guziczkow? Bedzie trudno.

    Nie wiem po co miałbym Cię przekonywać. Żebyś się cofnął w czasie
    i kupił Nokię E-series? :)

    Dla mnie klawiatury dotykowe są niewygodne. Wygoda pisania to - jak
    widać - bardzo subiektywna kwestia i nie ma sensu się o to spierać.
    Mi od zakupu smartphone'a brakuje pewnej wygody i prostoty, którą
    oferowały klawiatury mechaniczne.

    pozdrawiam,
    PK

  • 54. Data: 2012-09-04 20:45:45
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2012-09-03 23:10, Michal Tyrala pisze:

> [...]
    > Andka myslalem o Desire Z, to po kilku miesiacach z w/w nie mam juz takich
    > mysli (a 2tyg temu kupilem drugiego Sensationa, wiec nie teoretyzuje).

    Z ciekawości zapytam co głównie robisz za pomocą telefonu?
    Druga kwestia to ciekawi mnie ile masz ładowarek? ;>

    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 55. Data: 2012-09-04 21:28:12
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On 04 Sep 2012 17:18:29 GMT, PK wrote:

    > ?
    >
    > Patrzysz na płaską powierzchnię przed sobą. Zazwyczaj górna połowa to
    > ekran z tekstem, a dolna to klawiatura. Co za różnica, czy obie te
    > części są w ekranie czy nie?

    ,,Pisanie bezwzrokowe'' w przypadku maszyny do pisania czy komputera
    stacjonarnego jest o tyle istotne, ze patrzysz na pisany tekst przed
    soba a nie na klawiature w dol.
    W telefonie, gdy mowimy o obszarze <1dm^2, patrzac na pisany tekst po
    prostu widac co się przyciska na klawiaturze. Ergo te wszystkie wywody w
    sprawie pisania bezwzrokowego mozna sobie... podarowac ;)

  • 56. Data: 2012-09-04 22:14:47
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-09-04 21:28, Michal Tyrala pisze:
    > W telefonie, gdy mowimy o obszarze <1dm^2, patrzac na pisany tekst po
    > prostu widac co się przyciska na klawiaturze. Ergo te wszystkie wywody w
    > sprawie pisania bezwzrokowego mozna sobie... podarowac ;)

    Ja tam patrzę na pojawiające się, a nie dotykane literki. Na razie nikt
    nie wymyślił sposobu, żeby to było to samo miejsce :)

    --
    pozdrawia Adam
    /''m'' jak megalomania/

  • 57. Data: 2012-09-05 09:15:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    PK wrote:

> [...]
    > widać - bardzo subiektywna kwestia i nie ma sensu się o to spierać.
    > Mi od zakupu smartphone'a brakuje pewnej wygody i prostoty, którą

    moja praca w dużej części polega na dzwonieniu SMSowaniu i mailowaniu...

    miałem aparat z ekranem dotykowym (nokia E7-00) i po pół roku męczarni
    kupiłem BB Bolda i jestem szczęśliwy.

    i dodam że rozkładana klawiatur a qwerty nie sprawdzała sie.

    pomijam drętwotę systemu dzwonienia itd...

  • 58. Data: 2012-09-05 20:18:51
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-09-04, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:
    > Ja tam patrzę na pojawiające się, a nie dotykane literki. Na razie nikt
    > nie wymyślił sposobu, żeby to było to samo miejsce :)

    Chyba mylisz "pisanie bezwzrokowe" z brakiem konieczności ruszania
    głową...
    Pisanie bezwzrokowe to - jak napisał Janko - patrzenie na tekst
    na ekranie, a nie na klawisze.

    Mówiąc inaczej: pisząc bezwzrokowo nie zastanawiasz się, gdzie
    na klawiaturze znajdują się litery. Twój mózg to wie - myślisz "A"
    i palce same układają Ci się na shift+a. A tak naprawdę to nie myślisz
    "A" tylko np. "Ananas", bo mózg zapamiętuje całe sekwencje ruchów.
    Dlatego nawet osoby piszące wolno dość łatwo i sprawnie wklepują
    wszelkie hasła, a słowa często używane ("pozdrawiam") wpisuje się
    szybciej niż rzadkie ("mięsożerny"). Np. ja PIN w moim domofonie (ten
    sam od 10 lat) wpisuję tak podświadomie, że - słowo daję - zapytany
    nagle nie umiałbym go podać (muszę sobie wyobrazić klawiaturę i ruch:D).

    Wyrobienie takiego podświadomego pisania na ekranie dotykowym jest
    bardzo trudne - choćby dlatego, że palce "nie wiedzą" gdzie są
    - nie ma takich "prowadnic" jak wypukłe klawisze (o wypustkach
    na "f" i "j" nie wspominając :)). Autentycznie jedyną możliwością
    jest to, że za każdym razem trzymasz telefon dokładnie tak samo (z
    dokładnością znacznie poniżej rozmiaru pól liter).

    pozdrawiam,
    PK

  • 59. Data: 2012-09-05 21:50:58
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On 05 Sep 2012 18:18:51 GMT, PK wrote:

    > Chyba mylisz "pisanie bezwzrokowe" z brakiem konieczności ruszania
    > głową...
    > Pisanie bezwzrokowe to - jak napisał Janko - patrzenie na tekst
    > na ekranie, a nie na klawisze.

    Pardon, ale moze ja chory jestem, albo mam mniejsze widzenie tunelowe
    niz inni. Patrzac na ,,literki pojawiajace się'' mam w polu widzenia
    klawiature i widze na na tyle dobrze, zebym trafial w co chce.
    Jezeli widze klawiature, to nie musze na slepo liczyc klawiszy.

    EOT jak dla mnie.

  • 60. Data: 2012-09-07 23:09:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 Sep 2012, PK wrote:

> [...]

    Nie sposób się nie zgodzić (jeśli chodzi o obracalny LCD).

    > Odchylany ekran jest fajny w studio czy przy robieniu zdjęć z dziwnych
    > pozycjach (znad głowy, z gleby), ale tak naprawdę w 99% sytuacji
    > i dla ogromnej większości użytkowników jest totalnie zbędnym

    Weź Ty najpierw rzeczoną ogromną większość użytkowników,
    daj im taki aparat na dwa tygodnie i *potem* spytaj o zdanie,
    bardzo proszę.
    Ba, wypróbuj na swojej własnej osobie :), polecam, bo widzę
    że argumentujesz doświadczeniami z "przyrośniętym" LCD.
    Nieporozumienie.
    Pierwsze z brzegu - typowe zdjęcie w pomieszczeniu "za mało miejsca
    bo ściana za plecami". Daj "typowemu użytkownikowi" i potem
    powiedz jak zareaguje na obracalny LCD.
    Tak, do 2 tygodni używania trzeba by najpierw dorzucić widok
    kogoś, kto tego używa dłuższy czas ;) (bo to, że ktoś będzie
    używał takiego LCD "tak jak zawsze miałem w płaszczaku"
    niestety mieści mi się w głowie, widywałem takie przypadki,
    z moim aparatem w garści dla jasnosci).

    A tu się nijak nie zgadzam, żeby była jasność.
    Jest sporo przypadków, kiedy owo przykładanie jest najwygodniejszą
    metodą na zrobienie zdjęcia.

    > No dobra. Ale to jest jakieś całkowicie subiektywne odczucie

    Tak właśnie.
    I moje odczucie też wyrażę.
    Jak aparat ma być dobry, to (dla mnie) musi mieć jedno i drugie :D

    Problem w tym, że aparat z jednym i drugim często nie spełnia
    zupełnie innych wymagalnych kryteriów :[

    > Można za to podać niezłe argumentu przeciw kadrowaniu "na zombie".

    Nieporozumienie.
    Grube!
    Nie ma mowy o aparacie z przyrośniętym LCD.
    Obracalny (w odróżnieniu od tylko odchylanego) LCD praktycznie
    uwalnia od używania "na zombie".

    Praktycznie zawsze można sobie tak ustawić aparat, aby LCD mieć
    w okolicy 90 stopni do kąta widzenia aparatu, niżej, wyżej,
    z prawej, z lewej, a jak trzeba to i 120 stopni może być
    (ujmowanie siebie w kadrze wykluczam, choć to oczywiste że
    można).

    > Jest to bardzo trudne w tłumie,

    W tłumie aparat znad głowy, z LCD skierowanym w dół, a więc prawie
    zawsze *nie* oświetlonym przez słońce czy lampy, kładzie wszelkie
    inne sposoby kadrowania na łopatki.
    Te 30 cm wyżej (niż "z oka") z *doskonałą* widocznoscią kadru nie
    dadzą się zastąpić niczym.

    > praktycznie uniemożliwia robienia
    > zdjęć przy czasach rzędu 0.1s

    O czym Ty piszesz?
    Chcesz mi powiedzieć, że istnieje stabilniejsza pozycja niż trzymanie
    aparatu na kolanie, "złożonym" z drugim kolanem?

    Tak, istnieje - oparcie o słup :>
    I każde z nich jest ZDECYDOWANIE łatwiej zrobić przy użyciu aparatu
    z obracalnym LCD niż przy aparacie z wizjerem!
    (np. o słup z wizjerem można opierać tylko tak, aby reszta głowy
    się przy wizjerze zmieściła, przy obracalnym LCD tego ograniczenia
    nie ma, można docisnąć "korpusem" - dowolną częścią ciała, układu
    kolano z dołu słup z boku nie wykluczając).
    Choć przyznam, że przy słupie czy ławce różnica między wizjerem
    a "3A LCD" jakoś dramatyczna nie jest (poza przypadkami kiedy
    obracalny wizjer z samego założenia jest konieczny).
    No i tak, zgoda - wymóg "z wysokości oczu bez podparcia słupem"
    to miejsce nie do zastąpienia dla wizjera.
    Przypominam że jak dla mnie wizjer też ma być (i rozumiem
    przez to również EVF).
    Na wypadek pstrykania jednocześnie w tłumie i z czasem >0,1s ;)

    > i - jeśli nie jesteś Pudzianem - ogranicza
    > możliwości używania aparatów o masie powyżej 1kg.

    Ale Ty mylisz aparat z "przyrośniętym" LCD z aparatem który
    ma LCD "obracalne".
    Na taki LCD się praktycznie nigdy nie patrzy z tyłu, w bardzo
    niewygodny sposób - nie ma takiej potrzeby!
    To z kolei implikuje możliwość oparcia aparatu "o coś".
    No chyba ze ktoś chce i uparcie składa LCD na płask.
    Choćby z nawyku.
    Ale logiki w tym nie widzę :]

    > pozdrawiam,

    Wzajemnie, Gotfryd
    (w posiadaniu KM A200, obracalny LCD rzecz jasna)