  • 21. Data: 2012-09-02 11:57:18
    Temat: Re: NEX-5R vs NX1000
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

    > Znów kurwa nie rozumiem o co chodzi? :-D
    > Jakie zombie?
    > Do ideału brakuje mi LCD ruchomego w taki sposób jak np. w Canonie G12

    rozumiem że fotografujesz tylko w studiu ze statywu :)

  • 22. Data: 2012-09-02 12:13:29
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2012-09-02 11:57, Marek Dyjor wrote:

    > rozumiem że fotografujesz tylko w studiu ze statywu :)

    Studio/statyw to od święta jedynie.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 23. Data: 2012-09-02 12:47:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

    > Studio/statyw to od święta jedynie.

    czyli lubisz na zombie...

    stoisz z aparatem w wyciągniętych rękach przed sobą :) wspaniale stabilna
    pozycja do robienia zdjęć, szczególnie dobra gdy jesteś zmęczony lub masz
    bardzo mocne światło względnie gdy pada deszcz

  • 24. Data: 2012-09-02 12:58:47
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2012-09-02 12:47, Marek Dyjor wrote:

> [...]
    > stabilna pozycja do robienia zdjęć, szczególnie dobra gdy jesteś
    > zmęczony lub masz bardzo mocne światło względnie gdy pada deszcz

    Brzmi strasznie.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 25. Data: 2012-09-02 13:10:55
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-09-02, Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:
    > stoisz z aparatem w wyciągniętych rękach przed sobą :) wspaniale stabilna
    > pozycja do robienia zdjęć, szczególnie dobra gdy jesteś zmęczony lub masz
    > bardzo mocne światło względnie gdy pada deszcz

    Och akurat z tym ostatnim poradzono sobie już dawno :D
    http://www.toptenz.net/wp-content/uploads/2010/08/19
    th-century-photograph.jpg

    Tylko czekać aż pojawią się "nowe" akcesoria do aparatów bez wizjerów,
    choć ja oczywiście bardziej liczę na Apple i jakieś "modne zasłony
    do fotografowania tabletem" :P

    pozdrawiam,
    PK

  • 26. Data: 2012-09-02 13:21:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    PK wrote:

    > Och akurat z tym ostatnim poradzono sobie już dawno :D
    > http://www.toptenz.net/wp-content/uploads/2010/08/19
    th-century-photograph.jpg

    he he he... :)

    > Tylko czekać aż pojawią się "nowe" akcesoria do aparatów bez wizjerów,
    > choć ja oczywiście bardziej liczę na Apple i jakieś "modne zasłony
    > do fotografowania tabletem" :P

    ;-) za jakieś 400$

  • 27. Data: 2012-09-02 14:17:23
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2012-09-02 12:47, Marek Dyjor wrote:
    > stoisz z aparatem w wyciągniętych rękach przed sobą :) wspaniale
    > stabilna pozycja do robienia zdjęć, szczególnie dobra gdy jesteś
    > zmęczony lub masz bardzo mocne światło względnie gdy pada deszcz

    Od 11 lat odkąd robię fotki kadrując takim LCD nie zauważyłem takich
    problemów ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 28. Data: 2012-09-02 17:16:22
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-09-02, quent <x...@x...com> wrote:
    > Od 11 lat odkąd robię fotki kadrując takim LCD nie zauważyłem takich
    > problemów ;-)

    To akurat o niczym nie świadczy. Lepsza byłaby opinia innych osób :).

    Generalnie nie ma takiej opcji, żeby aparat był przy kadrowaniu
    "na zombie" równie stabilny jak przyłożony do twarzy. Stabilizacje
    trochę pomagają, ale problem pozostał i zawsze będzie obecny.

    Oczywiście nie neguję sensu kadrowania LCD. Przy pstrykaniu nieruchomych
    obiektów w studio jest to wręcz doskonały pomysł. Podłączasz aparat
    do monitora, zakłądasz na statyw i możesz zająć się sceną (cały czas
    widzisz kadr). No i nie trzeba się wyginać i garbić - bajka.

    Ale jeśli trzeba się po studio poruszać, to pracujesz z ręki. Jeśli
    pracujesz z ręki, to kadrowanie na ekranie tylko utrudnia życie
    (i efektywnie zmniejsza wielkość studia, a sam wcześniej pisałeś,
    że chciałbyś większe).

    Niedawno byłem na wyścigu kolarskim i obserwowałem na mecie osoby
    pstrykające fotki różnymi kompaktami, komórkami itp. Jakieś 80%
    "zombiaków".
    Pomijając już to, że pewnie nic im na tych zdjęciach nie wyszło, to
    ciągle zderzali się łokciami, potrącali, komórki upadały w piach itp.
    Ciekawe ilu z nich myślało "szkoda że nie wymyślili takich aparatów,
    które można trzymać bliżej twarzy". :]

    Patrzyłem na to i było mi ich żal. Oczywiście strasznie się z tego
    nabijaliśmy, ale w głębi serca szczerze im współczułem. No szczerze. :P

    pozdrawiam,
    PK

  • 29. Data: 2012-09-02 18:04:25
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    W dniu 2012-09-02 17:16, PK pisze:

    > To akurat o niczym nie świadczy. Lepsza byłaby opinia innych osób :).

    Czasem zastanawiam się, skąd się biorą tacy zaślepieni prostacy. Chyba,
    że porównują jakość wizjera i kadrowanie z własną komórką która ma np.
    10 lat i pod kątem nic na niej nie widać.

    Ja rozumiem, że niektórzy się czują bardziej męscy, jak sobie przyłożą
    do nasa 2-3 kilogramy złomu i wtedy wyglądają profi ...

    Ja wymieniałem noszenie dużego Nikona na małego Olympusa XZ-1 i teraz
    idąc na wyprawę w góry mam go na szyi cały czas. Waży tyle co nic - na
    tyle, że nie czuję, że to noszę, a mogę zdjęcia robić w dowolnym
    momencie. Oczywiście - niektórzy wolą zatrzymać się, zdjąć plecak i
    wyjąć wielką lustrzankę i przyłożyć ją sobie do nosa. Ten olumpys to
    prawie jak małpa, tylko, że ma:
    1. dobrą matrycę
    2. dobre szkło (niewymienne)
    3. dobry ekran
    4. robi rawy.

    Wyświetlacz w moim Olympusie jest genialny - zarówno w dużym słońcu jak
    i deszczu. O dziwo - wszystko na nim widzę :-) SZOK ...

    Stabilność, to hm... ale nie sądzę, żeby udało mi się poruszyć zdjęcie
    robione na np. 1/1000 sekundy ... w każdym razie - sorry, ale ja nie
    umiem. Szczególnie, że ogniskowa będzie wynosiła przy tym np. 20 mm ?

    Generalnie jedyne czego bym się spodziewał po bezlusterkowcach to trochę
    większa matryca. Reszta jest jak najbardziej ok.

    Wojtek

    --
    ===== www.smarthost.pl ======
    Masz własną stronę internetową ?

  • 30. Data: 2012-09-02 20:25:30
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2012-09-02 18:04, crazy bejbi wrote:
    > Ja rozumiem, że niektórzy się czują bardziej męscy, jak sobie przyłożą
    > do nasa 2-3 kilogramy złomu i wtedy wyglądają profi ...

    Z tego się wyrasta ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info