    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    From: PK <k...@n...pl>
    Subject: Re: NEX-5R vs NX1000
    Date: 02 Sep 2012 15:16:22 GMT

    On 2012-09-02, quent <x...@x...com> wrote:
    > Od 11 lat odkąd robię fotki kadrując takim LCD nie zauważyłem takich
    > problemów ;-)

    To akurat o niczym nie świadczy. Lepsza byłaby opinia innych osób :).

    Generalnie nie ma takiej opcji, żeby aparat był przy kadrowaniu
    "na zombie" równie stabilny jak przyłożony do twarzy. Stabilizacje
    trochę pomagają, ale problem pozostał i zawsze będzie obecny.

    Oczywiście nie neguję sensu kadrowania LCD. Przy pstrykaniu nieruchomych
    obiektów w studio jest to wręcz doskonały pomysł. Podłączasz aparat
    do monitora, zakłądasz na statyw i możesz zająć się sceną (cały czas
    widzisz kadr). No i nie trzeba się wyginać i garbić - bajka.

    Ale jeśli trzeba się po studio poruszać, to pracujesz z ręki. Jeśli
    pracujesz z ręki, to kadrowanie na ekranie tylko utrudnia życie
    (i efektywnie zmniejsza wielkość studia, a sam wcześniej pisałeś,
    że chciałbyś większe).

    Niedawno byłem na wyścigu kolarskim i obserwowałem na mecie osoby
    pstrykające fotki różnymi kompaktami, komórkami itp. Jakieś 80%
    "zombiaków".
    Pomijając już to, że pewnie nic im na tych zdjęciach nie wyszło, to
    ciągle zderzali się łokciami, potrącali, komórki upadały w piach itp.
    Ciekawe ilu z nich myślało "szkoda że nie wymyślili takich aparatów,
    które można trzymać bliżej twarzy". :]

    Patrzyłem na to i było mi ich żal. Oczywiście strasznie się z tego
    nabijaliśmy, ale w głębi serca szczerze im współczułem. No szczerze. :P

    pozdrawiam,
    PK