  • Data: 2011-10-06 15:20:54
    Temat: Re: NEX-5N wymiata na Dpreview
    Od: Kosu <6...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-10-06 10:07, XX YY wrote:
    > Kosu jest wysokiej klasy fachowcem , potrafi zrobic zdjecia aparatem
    > majacym 6 mpx i wiecej nie potrzebuje.

    To jednak coś napiszę...

    Chodzi o to, że udajesz eksperta, a wiedzę opierasz o teksty amatorskie
    znalezione w necie. Skąd to wiem? Poza tym, że "bo widać", to termin
    "efekt Moirego" występuje tylko w tekstach polskich "internetowych
    ekspertów" podobnych Tobie. Zakładam, że nigdy nie próbowałeś swojej
    wiedzy skonfrontować z żadną publikacją fachową (o naukowych nie
    wspominając).

    Nie zamierzam się licytować na wiedzę z optyki i elektroniki, bo nie ma
    to sensu. Nie zamierzam też Cię w żaden sposób obrażać. Jeśli masz
    ochotę, to mogę Ci polecić dobre teksty źródłowe na ten temat (choć
    niekonieczne z fotografią w tle). Jeśli to byłaby dla Ciebie jakaś
    straszna potwarz, to uczenie się nie jest obowiązkowe. Tylko zupełnie
    niepotrzebnie się tak zacietrzewiłeś.

    A co do prywaty: robiłem w życiu zdjęcia matrycami, o jakich nawet nie
    słyszałeś, więc proponuję przyhamować z domysłami. Aktualnie korzystam z
    6mpx, bo po prostu taki mam aparat i nie przeżywam tylko pstrykam. A
    dawno temu miałem nawet matrycę 4mpx i też dało się nią robić zdjęcia. O
    np. takie: http://tiny.pl/h1wtq
    Pewnie że dziś zrobiłbym to zdjęcie lepiej, ale nie dlatego, że mam 2mpx
    więcej.

    BTW: fotka nieostra, bo naświetlanie 1s z ręki - sorry.

    pozdrawiam,
    PK