    Date: Mon, 23 Dec 2013 22:29:07 +0100
    From: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: My car is my castle - no more!

    > Jak to możliwe? Dzięki elektronice. Większość współczesnych samochodów,
    > nawet tych z niższej półki, działa w oparciu o komputery, które
    > kontrolują niemal wszystkie układy pojazdu.
    głównie poduszki powietrzne :)
    > Dzięki temu możliwe jest
    > przejęcie kontroli nad samochodem przez odpowiednie służby.
    kontroli to bym nie powiedział, bo oni by chcieli tylko zatrzymać.
    Tak bez żartów - problem jest taki. Wszystkie pojazdy są tak
    konstruowane, żeby były odporne na takie ataki. przypomina mi się
    początek lat 90 siątych, gdzie za pomocą CB radia mozna było "Wejść" na
    każde urządzenie elektryczne, wyłączyć TV, uruchomić alarm w sklepie
    odległym o kilka metrów, a jednak w samochodach nic się nie działo i
    dalej nic się nie dzieje. Dlaczego? ekranowanie. conajmniej jeden ekran
    na elektronice plus karoseria. czym to chcą przebić? Pioruny też nie
    szkodzą naszym autom, a policja co dostanie do ręki?
    Kolejna sprawa - o której ktoś pisał - rozrzut. ile samochodów
    zatrzymają przy okazji? Jak dużo radyjek, telefonów komórkowych,
    tabletów/laptopów padnie? ile rozruszników serca i pomp insulinowych?
    Reasumując - taka kaczka dziennikarska, a Wy się podniecacie. lepsze już
    są takie małe gpsy (z nadajnikiem pozycji) z magnesami neodymowymi.

    ToMasz