-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!feeds.phibee-telecom.net!newsreade
r4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.
com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.
neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.n
eostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <su3kkg$4j3$1$horizn@news.chmurka.net>
<620d0985$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
<sujt2l$q36$1$Cav@news.chmurka.net>
<620e601f$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
<sulr0d$bg0$1$Cav@news.chmurka.net>
<620e7da0$0$6638$65785112@news.neostrada.pl>
<suni1u$hhs$1$Cav@news.chmurka.net>
<1fz2n6idvgnpj$.2zyvn5ozc1gh.dlg@40tude.net>
<sunpiq$r1q$1$Cav@news.chmurka.net>
<15ec7rnpiaagb.7uss89rt8uh7$.dlg@40tude.net>
<sup5au$ii0$1$Cav@news.chmurka.net>
<suvp7m$5rr$1$kolczan@news.chmurka.net>
<suvpjo$5uu$1$Cav@news.chmurka.net>
<sv1udk$1tj$1$kolczan@news.chmurka.net>
<sv2215$6qo$1$Cav@news.chmurka.net>
<1...@4...net>
<sv33mc$ifa$1$Cav@news.chmurka.net>
<1t50gkmykvght$.syf40yi36s1u$.dlg@40tude.net>
<sv3iq7$5mf$1$Cav@news.chmurka.net>
<62162734$0$453$65785112@news.neostrada.pl>
<sv70gr$kuj$1$Cav@news.chmurka.net>
Date: Thu, 24 Feb 2022 14:01:54 +0100
Message-ID: <14w63eoxzclqm$.468nyz5zt9xg$.dlg@40tude.net>
Lines: 84
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.117.59
X-Trace: 1645707713 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 468 83.30.117.59:51521
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4243
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2701793
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 24 Feb 2022 05:11:07 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 23-02-2022 o 13:23, J.F. pisze:
>> Musieliby wydobyc 3 litry paliw na 1 sprzedany w detalu.
> A ile benzyny i ON da się zrobić z 1 l ropy?
Ostatnio cos mowili o 60% paliw.
Ale asfalt tez uzyteczny produkt :-)
Oleje smarowe tez.
A jak sie asfalt w crackingu daje zamienic na benzyne, to % rosnie.
>> Skoro juz sie wyjasnilo, ze to nie chodzi o prąd do rafinerii,
>> to pozostaje liczyc całosciowo.
>>
>> Potrzeba wiertarki do zrobienia szybu, wierteł, rurociagow, statkow,
>> rafinerii, kolei i ciezarowek-cystern,
>> stali i innych materiałow te rzeczy ... cementu na huty ... no i jaki %
>> przemyslu w okolicy na to pracuje?
>
> Dlaczego w okolicy?
> Czy jak w okolicy nie będzie szewca, to butów nie kupisz?
Sluszna uwaga.
Ale nie mowisz, ze do zrobienia buta potrzeba 0.9 buta ...
bo jakby tak bylo to ile byloby fabryk butow w okolicy ...
>> Ale siec energetyczna tez sie sama nie zrobi.
>
> Nie musi - bo już jest.
Widziales obliczenia. Jest na 40km dziennie :-)
> Tyle że trzeba przekierować z zasilania rafinerii na zasilanie domów i
> stacji ładowania.
Rafinerie mamy dwie, to zobacz ile pradu pobieraja.
Nie ma tego pradu.
> Nie trzeba z dnia na dzień - to jest proces.
No chyba, ze ktos wpadnie na swietny pomysl, ze mozemy produkowac
milion Izer rocznie ...
>>>> To Ty pomijasz NA CO te 0,2 kWh.
>>>>
>>>> Na pompy w rafinerii, na sterowanie itp.
>>
>>> No właśnie.
>>> I jak chcesz ten WYCINEK porównać z całym procesem, do wlania do baku
>>> włącznie?
>>
>> No ale tyle by ci zostalo, gdybys ładował tym prądem BEV.
>
> Niby dlaczego?
> Nie będzie rafinowania, nie będzie też wydobywania i transportowania
> produków ropopochodnych.
I pociagniesz sobie kabelek z Kuwejtu czy Syberii?
> Odejdzie 10 razy więcej zużytej energii.
A tak naprawde to duzo mniej.
>> No nie, wiecej - stocznia pradu bierze troche.
>>
>>>>>> Pozostaje jeszcze sam BEV ... o ile wiecej energii wymaga przy
>>>>>> produkcji, niz zwykly benzyniak?
>>>>
>>>>> Z wyliczeń wynika, że całość się wyrównuje po kilkudziesięciu tys km.
>>>
>>>> Mowisz o cenach detalicznych?
>>
>>> To chyba dotyczyło śladu węglowego, ale pewnie można to potraktować
>>> też ogólnie jako energochłonność (proporcjonalnie).
>>
>> To chyba jednak nadal z uwzglednieniem prądu OZE, a nie z wegla.
>
> Poszukaj sobie jak Cię interesuje.
Po co - ja poszukam, a ty napiszesz, ze sa lepsze liczby.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.02.22 14:19 Cavallino
- 24.02.22 15:11 J.F
- 24.02.22 15:36 Cavallino
- 24.02.22 16:06 J.F
- 24.02.22 19:05 Cavallino
- 24.02.22 19:46 J.F
- 24.02.22 22:21 Poldek
- 24.02.22 23:00 Cavallino
- 24.02.22 23:03 Cavallino
- 24.02.22 23:07 ii
- 24.02.22 23:26 RoMan Mandziejewicz
- 25.02.22 08:13 Myjk
- 25.02.22 08:26 heby
- 25.02.22 13:54 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=