-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-1.dfn.de!n
ews.dfn.de!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!feeder1.feed.usenet.farm!feed.u
senet.farm!aioe.org!news.chmurka.net!.POSTED.c132-112.icpnet.pl!not-for-mail
From: Cavallino <C...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Date: Wed, 23 Feb 2022 06:21:43 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <sv4g97$cs6$1$Cav@news.chmurka.net>
References: <su3kkg$4j3$1$horizn@news.chmurka.net> <1stn7dr2syev4$.dlg@myjk.org>
<sudfk0$qq7$1$horizn@news.chmurka.net> <17hp5afrykmev$.dlg@myjk.org>
<sudtvk$dqm$1$horizn@news.chmurka.net> <1...@m...org>
<1lva9vn4rh50s$.1kri0i2z0ctbw$.dlg@40tude.net>
<suflsg$lth$1$Cav@news.chmurka.net>
<1...@4...net>
<sug3ra$joc$1$Cav@news.chmurka.net>
<glbee86sdjtz.1h5rfb6qiamt6$.dlg@40tude.net>
<sug9lb$v40$1$Cav@news.chmurka.net>
<620c3686$0$451$65785112@news.neostrada.pl>
<sui8cc$8sd$3$Cav@news.chmurka.net>
<620d0985$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
<sujt2l$q36$1$Cav@news.chmurka.net>
<620e601f$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
<sulr0d$bg0$1$Cav@news.chmurka.net>
<620e7da0$0$6638$65785112@news.neostrada.pl>
<suni1u$hhs$1$Cav@news.chmurka.net>
<6212282a$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
<sutbeb$d9$1$Cav@news.chmurka.net>
<6213a9ae$0$449$65785112@news.neostrada.pl>
<sv0b1f$sh6$1$Cav@news.chmurka.net>
<621567e1$0$6646$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: c132-112.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Wed, 23 Feb 2022 05:21:43 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
posting-host="c132-112.icpnet.pl:85.221.132.112";
logging-data="13190";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.6.0
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 220222-4, 22.2.2022), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
In-Reply-To: <621567e1$0$6646$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2701719
[ ukryj nagłówki ]W dniu 22-02-2022 o 23:46, nadir pisze:
> W dniu 21.02.2022 o 16:27, Cavallino pisze:
>
>> A kto poleciał zarzutem "z węgla"
>> Przecież nie ja.
>
> Bo w Polsce prąd mamy z węgla, jakby był z wody czy wiatru, to nie
> byłoby tematu.
Ostatnio 1/3 jest z wiatru.
Ale zupełnie nie o to chodzi - w ice też jest zwęgla i innego syfu, ale
tu zarzutów nie ma?
>
>> Cała dyskusja jest właśnie o tym zarzucie.
>
> Dyskusja jest o tym, że do wytworzenia litra paliwa potrzeba jest spora
> energia, a do wytworzenia kilowatogodziny prądu już nie,
Ale jak WCZEŚNIEJ nie wytworzysz tej energii (prądu lub odpowiednika) do
do wytworzenia paliwa jej nie dostarczysz, czego tu nie rozumiesz?
> A to już trzeba spytać tego fachowca co liczył co wliczono, a co nie. Ja
> zakładam, że w cenie benzyny/ropy są wszystkie narzuty na całą energię
> spożytkowaną/zmarnowaną do wytworzenia tego litra.
A ja dokładnie odwrotnie, ze policzono już wcześniej wytworzoną i żużytą
energię.
>
>> No tak właśnie myślłem, że tak Ci się wydaje.
>> Ale to nieprawda, do ich wytworzenia również wcześniej zmarnowano
>> energię.
>
> Tak jakby do wytworzenie prądu nie zmarnowano energii.
Ale raz, a nie dwa, albo i trzy.
>Kopalnie i
> transport węgla są na prąd, produkcja i przesył prądu obarczone są
> stratami energii.
I po co ją potem zużywać do wytworzenia paliwa?
> Prąd w Polsce mamy głównie z węgla brunatnego i kamiennego, kaloryczność
> węgla jest znana. Ile energii z tony węgla idzie "w powietrze" żeby
> elektryk mógł przejechać dystans 100km?
No właśnie mniejsza, niż żeby z tej energii wytworzyć paliwo do
zatankowania ice.
> Dopóki nie będziemy mieli, w przynajmniej 80-90%, prądu z; wody, wiatru
> czy Słońca, to problem jest w obu przypadkach.
Problem w ilościach.
Prąd do bev wytwarzasz i zużywasz raz i raz smrodzisz.
A do ice wytwarzasz prąd (lub inną energię) i smrodzisz raz, potem
zużywasz ją do wydobycia i wytworzenia paliwa (i smrodzisz drugi raz), a
potem spalasz paliwo, smrodząc trzeci raz.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.02.22 13:23 J.F.
- 24.02.22 05:11 Cavallino
- 24.02.22 14:01 J.F
- 24.02.22 14:19 Cavallino
- 24.02.22 15:11 J.F
- 24.02.22 15:36 Cavallino
- 24.02.22 16:06 J.F
- 24.02.22 19:05 Cavallino
- 24.02.22 19:46 J.F
- 24.02.22 22:21 Poldek
- 24.02.22 23:00 Cavallino
- 24.02.22 23:03 Cavallino
- 24.02.22 23:07 ii
- 24.02.22 23:26 RoMan Mandziejewicz
- 25.02.22 08:13 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-12-03 Praktyczny test GPS...
- 2024-12-02 Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- 2024-12-02 Akumulator do Hyundai
- 2024-12-02 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-02 Poznań => Technical Artist <=
- 2024-12-02 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-02 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-02 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-02 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-02 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-02 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-02 Poznań => Senior PHP Developer <=
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-12-02 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-02 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=