eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-1.dfn.de!n
    ews.dfn.de!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!feeder1.feed.usenet.farm!feed.u
    senet.farm!aioe.org!news.chmurka.net!.POSTED.c132-112.icpnet.pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Date: Wed, 23 Feb 2022 06:21:43 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <sv4g97$cs6$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <su3kkg$4j3$1$horizn@news.chmurka.net> <1stn7dr2syev4$.dlg@myjk.org>
    <sudfk0$qq7$1$horizn@news.chmurka.net> <17hp5afrykmev$.dlg@myjk.org>
    <sudtvk$dqm$1$horizn@news.chmurka.net> <1...@m...org>
    <1lva9vn4rh50s$.1kri0i2z0ctbw$.dlg@40tude.net>
    <suflsg$lth$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <sug3ra$joc$1$Cav@news.chmurka.net>
    <glbee86sdjtz.1h5rfb6qiamt6$.dlg@40tude.net>
    <sug9lb$v40$1$Cav@news.chmurka.net>
    <620c3686$0$451$65785112@news.neostrada.pl>
    <sui8cc$8sd$3$Cav@news.chmurka.net>
    <620d0985$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
    <sujt2l$q36$1$Cav@news.chmurka.net>
    <620e601f$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    <sulr0d$bg0$1$Cav@news.chmurka.net>
    <620e7da0$0$6638$65785112@news.neostrada.pl>
    <suni1u$hhs$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6212282a$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
    <sutbeb$d9$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6213a9ae$0$449$65785112@news.neostrada.pl>
    <sv0b1f$sh6$1$Cav@news.chmurka.net>
    <621567e1$0$6646$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: c132-112.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 23 Feb 2022 05:21:43 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c132-112.icpnet.pl:85.221.132.112";
    logging-data="13190";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.6.0
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 220222-4, 22.2.2022), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    In-Reply-To: <621567e1$0$6646$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2701719
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 22-02-2022 o 23:46, nadir pisze:
    > W dniu 21.02.2022 o 16:27, Cavallino pisze:
    >
    >> A kto poleciał zarzutem "z węgla"
    >> Przecież nie ja.
    >
    > Bo w Polsce prąd mamy z węgla, jakby był z wody czy wiatru, to nie
    > byłoby tematu.

    Ostatnio 1/3 jest z wiatru.
    Ale zupełnie nie o to chodzi - w ice też jest zwęgla i innego syfu, ale
    tu zarzutów nie ma?

    >
    >> Cała dyskusja jest właśnie o tym zarzucie.
    >
    > Dyskusja jest o tym, że do wytworzenia litra paliwa potrzeba jest spora
    > energia, a do wytworzenia kilowatogodziny prądu już nie,

    Ale jak WCZEŚNIEJ nie wytworzysz tej energii (prądu lub odpowiednika) do
    do wytworzenia paliwa jej nie dostarczysz, czego tu nie rozumiesz?

    > A to już trzeba spytać tego fachowca co liczył co wliczono, a co nie. Ja
    > zakładam, że w cenie benzyny/ropy są wszystkie narzuty na całą energię
    > spożytkowaną/zmarnowaną do wytworzenia tego litra.

    A ja dokładnie odwrotnie, ze policzono już wcześniej wytworzoną i żużytą
    energię.

    >
    >> No tak właśnie myślłem, że tak Ci się wydaje.
    >> Ale to nieprawda, do ich wytworzenia również wcześniej zmarnowano
    >> energię.
    >
    > Tak jakby do wytworzenie prądu nie zmarnowano energii.

    Ale raz, a nie dwa, albo i trzy.


    >Kopalnie i
    > transport węgla są na prąd, produkcja i przesył prądu obarczone są
    > stratami energii.

    I po co ją potem zużywać do wytworzenia paliwa?

    > Prąd w Polsce mamy głównie z węgla brunatnego i kamiennego, kaloryczność
    > węgla jest znana. Ile energii z tony węgla idzie "w powietrze" żeby
    > elektryk mógł przejechać dystans 100km?

    No właśnie mniejsza, niż żeby z tej energii wytworzyć paliwo do
    zatankowania ice.

    > Dopóki nie będziemy mieli, w przynajmniej 80-90%, prądu z; wody, wiatru
    > czy Słońca, to problem jest w obu przypadkach.

    Problem w ilościach.
    Prąd do bev wytwarzasz i zużywasz raz i raz smrodzisz.

    A do ice wytwarzasz prąd (lub inną energię) i smrodzisz raz, potem
    zużywasz ją do wydobycia i wytworzenia paliwa (i smrodzisz drugi raz), a
    potem spalasz paliwo, smrodząc trzeci raz.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: