eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c132-112.icpne
    t.pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Date: Fri, 18 Feb 2022 08:32:14 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <suni1u$hhs$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <su3kkg$4j3$1$horizn@news.chmurka.net> <1jkh4okljsety$.dlg@myjk.org>
    <su5a62$8n7$1$horizn@news.chmurka.net> <1stn7dr2syev4$.dlg@myjk.org>
    <sudfk0$qq7$1$horizn@news.chmurka.net> <17hp5afrykmev$.dlg@myjk.org>
    <sudtvk$dqm$1$horizn@news.chmurka.net> <1...@m...org>
    <1lva9vn4rh50s$.1kri0i2z0ctbw$.dlg@40tude.net>
    <suflsg$lth$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <sug3ra$joc$1$Cav@news.chmurka.net>
    <glbee86sdjtz.1h5rfb6qiamt6$.dlg@40tude.net>
    <sug9lb$v40$1$Cav@news.chmurka.net>
    <620c3686$0$451$65785112@news.neostrada.pl>
    <sui8cc$8sd$3$Cav@news.chmurka.net>
    <620d0985$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
    <sujt2l$q36$1$Cav@news.chmurka.net>
    <620e601f$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    <sulr0d$bg0$1$Cav@news.chmurka.net>
    <620e7da0$0$6638$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: c132-112.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 18 Feb 2022 07:32:14 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c132-112.icpnet.pl:85.221.132.112";
    logging-data="17980";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.6.0
    In-Reply-To: <620e7da0$0$6638$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Antivirus: Avast (VPS 220217-8, 17.2.2022), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2701584
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 17-02-2022 o 17:53, nadir pisze:
    > W dniu 17.02.2022 o 16:52, Cavallino pisze:
    >
    >> Ano.
    >> Ale czy jesteś pewien, że prąd generuje ten narzut w ilości 10 razy
    >> większej?
    >> Czyli 10 kWh energii na 1 wyprodukowaną kWh?
    >
    > Jestem pewien, że albo nie wiesz o czym piszesz, albo specjalnie
    > manipulujesz liczbami.
    > 7-10kWh energii jest szacunkowo potrzebne do wydobycia, wyprodukowania i
    > dostarczenie jednego litra paliwa, nie ważne oleju napędowego, nafty czy
    > benzyny.

    No właśnie.


    > Tyle tylko, że jeden litr paliwa, to tak z grubsze 10-11kWh energii.

    Tak jest.
    I elektrykowi wystarcza to średnio na 50 km.
    A ice na 10 km.

    Żeby przejechał 100 km, musi zużyć 10 l paliwa, więc zmarnować około 100
    kWh energii włożone w jego produkcje.

    > Skąd więc wyczarowałeś 10kWh na jedną wyprodukowaną kWh?

    j.w.

    >
    >> Bo jeśli tak jest, to cofam tezę.
    >
    > Policz sprawność i energochłonność całego łańcucha od wykopania tony
    > węgla do 1kWh w gniazdku to sam się przekonasz.

    Zakładam, że dla paliwa do napędzania szybów naftowych również tego się
    nie policzyło, bo dokładnie w ten sam sposób musi ono być wytworzone
    wcześniej....

    Dla uproszczenia - zakładamy że wytworzenie prądu jest punktem zerowym,
    w obu przypadkach.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: