eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaMost Hernando de SotoRe: Most Hernando de Soto
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!3.eu.feeder.erje.net!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcolo
    gne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01
    .ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.
    pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.p
    l.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Most Hernando de Soto
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <ir2xov0f617$.exeejw5wgg97$.dlg@40tude.net>
    <RZdAI.296836$Rw2.144588@fx11.ams1>
    <y...@4...net>
    <60d1ae24$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <w...@4...net>
    <60d20f97$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <60d2ea2b$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <fNEAI.300837$Rw2.137576@fx11.ams1>
    <91dssqxt6ud3.mvn33fxfc7b8$.dlg@40tude.net>
    <6IPAI.636861$HdJ9.494112@fx09.ams1>
    Date: Thu, 24 Jun 2021 11:54:19 +0200
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 38
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.103.188
    X-Trace: 1624528460 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 515 83.30.103.188:57759
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3234
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:45738
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 23 Jun 2021 23:45:06 GMT, Marcin Debowski wrote:
    > On 2021-06-23, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> On Wed, 23 Jun 2021 11:19:39 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >>> Tu jest ciekawe:
    >>> https://www.washingtonpost.com/nation/2021/05/14/mem
    phis-bridge-crack/
    >>>
    >>> The discovery of the crack came just a couple of months after the
    >>> American Society of Civil Engineers, the country's leading engineering
    >>> professional group, gave the United States a miserable C-minus on its
    >>> quadrennial infrastructure report card. The group found that more than 40
    >>> percent of the nation's roadways were in poor or mediocre condition, with
    >>> some of them facing increased risk of catastrophic failure, a figure
    >>> essentially unchanged from the previous report four years earlier.
    >>>
    >>> Bridges were particularly high on the group's list of concerns. Close to
    >>> half of the country's 617,000 bridges are more than 50 years old,
    >>> according to the report card, and more than 46,000 are structurally
    >>> deficient.
    >>
    >> Cos w tym jest, tylko co - władza zleca coroczna inspekcje komus z
    >> ASCE, i on pisze raport, ze jest dobrze :-)
    >
    > W sumie jest tak źle a nie słyszy się o katastrofach. A i ten przypadek,
    > owszem, wygląda groźnie, działa na wyobraźnie, wszyscy się przerazili
    > jakby katastrofa miała się zaraz wydarzyć, ale czy tak naprawdę jest? Ta
    > "belka" działa na rozciąganie - przenosi naprężenia z łuku, pękła, to
    > naprężenia (ściskające) mogły iść na podobną belkę przęsła obok i nawet
    > równoważyc rozciąganie tamtej. To po co w zasadzie ta belka? :)

    Jest ich chyba kilka rownoleglych i dlatego most stoi :-)

    Tam wczesniej w filmie jest omowienie, pekniecie tej belki powoduje
    zginanie podpor mostu. Wytrzymaja, albo nie wytrzymaja.
    Wytrzymaly, ale ... rozne nadwyrezenia mogly w nich powstac.
    Moze zaraz peknie cos zmeczeniowo w innym miejscu, albo beton popekal
    i teraz zbrojenie bedzie rdzewiec.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: