  • Data: 2011-02-01 16:20:41
    Temat: Re: Monitor-wzrok
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 1 Feb 2011, Mariusz Kruk wrote:

    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "the_foe"
    >
    > A, "jedynie słusznej". To ja przepraszam, siedziba PiS jest na Nowogrodzkiej.

    Trzeba oddać sprawiedliwość poprzednikowi że jest problem nomenklaturowy,
    nie przewidziany "dawno dawno temu" z braku ówczesnych potrzeb.
    Przy pracy monitora LCD, takiego "klasycznego", różniącego się od CRT nie
    tylko technologią świecenia ale również buforowaniem niesynchronicznym
    sygnału, możemy mieć do czynienia z *trzema* częstotliwościami:
    - generowania klatek obrazowych przez aplikację (taką jak np. odtwarzacz)
    - przesyłania obrazów torem karta graficzna - monitor
    - "odmalowywania" obrazów na pikselach ekranu

    Między wymienionymi elementami mamy dwa bufory, które mogą być używane
    niesynchronicznie, każda z wartości ogranicza więc *efektywną*
    częstotliwość "odmalowywania" obrazu.

    I teraz pytanie - czy interesuje nas *tylko* częstotliwość odświeżania
    zawartości ekranu, czy również odświeżania jego *treści*?

    Załóżmy że generator obrazu (aplikacja) wytwarza 300 fps :P
    Telewizor "200 Hz" użyty w roli monitora "odświeża" obraz bufora
    200 Hz (z góry przyznaję, że nie wiem czy są modele pozwalajace
    włączać i wyłączać generację interpolowanych obrazów przy
    pobieraniu sygnału z wejść "komputerowych" :D).
    Ale karta grafiki (a zatem i tor do monitora) pracuje 60Hz

    Nie nazwałbyś tych 60Hz "odświeżaniem"?
    Toż one przekładają się właśnie na 60fps "malowania nowego obrazu"
    (mimo, że j.w. - monitor "może więcej" i źródło "daje więcej",
    tyle że "tor" nie jest w stanie odczytać z bufora owych zmian)

    pzdr, Gotfryd