  • 41. Data: 2009-09-24 09:30:46
    Temat: Re: Monitor mi sie psuje?
    Od: "aadax" <k...@w...pl>

    z ciekawostek,
    pracuję na mitsubishi diamontronie 22 cali odświeżanie ustawione na 120 hz/
    1280x1024 z maja 2005 (wyprodukowany). pracuje u mnie po 8-10 godz dziennie.
    Zaczął się sypać - gamma, parametry koloru itd. Zabezpieczony polizingowym
    nec-em na matrycy s-ips, nabyłem sprężone powietrze w aerozolu, po
    odkręceniu ekranów z tyłu, odkręceniu płytek wizji i wyczyszczeniu
    wszystkich połączeń taśmowych i elektroniki - o dziwo monitor znów zaczął
    pracować poprawnie (nigdy nie czysciłem i nie przedmuchiwałem monitorów -
    pracuję na PC od początku lat 90-tych) Nie sądziłem, że brud może miec taki
    wpływ na elektronikę. Może czasami wystarczy wyczyścić i sprawdzić
    połączenia kablowe. pozdrawiam R.

  • 42. Data: 2009-09-24 09:35:31
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Pare lat temu w Ikei staly na kazdym stanowisku obslugi Delle 1130
    > przez 90% czasu wyswietlajac wygaszacz ekranu w niskiej rozdzielczosci.

    A skąd - to były 17-tki. Od 21-ek to by im się te kazalnice złamały.

  • 43. Data: 2009-09-24 09:40:40
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Czornyj" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > A skąd - to były 17-tki. Od 21-ek to by im się te kazalnice złamały.

    W Krakowie staly wielgasne banie OIDP. Zreszta nieistotne...

  • 44. Data: 2009-09-24 10:04:58
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > W Krakowie staly wielgasne banie OIDP.  Zreszta nieistotne...

    Mówię właśnie o krakowskiej - no maksymalnie były to 19", coś dużego
    stało bodaj tylko na projektowaniu kuchni.

  • 45. Data: 2009-09-24 10:57:24
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-24 11:08:19 +0200, Czornyj <m...@c...pl> said:

    > Oczywiście jak zwykle były dwie szkoły, ale nierzadko spotykałem się z
    > odwrotną tendencją: jedni żyłowali, bo im wyższa rozdziałka, tym mniej
    > pola walki zasłaniają nam palety,

    No to ja się obracałem w jakichś dziwnych kręgach ;-) Dla znakomitej
    większości mi znanych osób ciągły komfort pracy był istotniejszy - przy
    zbyt dużej rozdziałce trza się było przysunąć i mocno wlepiać wzrok, co
    przy charakterystyce odświeżania CRT nie było zbyt przyjemne dla oczu.
    Tak po prawdzie, to w tej chwili przypominam sobie tylko 2 osoby, ktore
    z lubością pracowały na więcej niż 1600x1200 (na ładnych kilkadziesiąt
    mi znanych). A tam gdzie liczyło się miejsce, po prostu stawiało się
    drugą, małą bańkę 15-17" - przy "kwadratach" 2 monitory mają jeszcze
    jakiś sens.

    > Natomiast praktycznie wszystkie szkoły starały się ze
    > względów ergonomicznych ustawiać jak najwyższe odświeżanie,

    Z mojej praktyki - ustawianie powyżej 85 Hz nie miało zazwyczaj
    większego sensu, bo przy większości kombinacji karta-monitor efekty
    były niezauważalne. Zresztą kiedyś pracowałem ładny kawałek czasu na 75
    Hz (bo karty nie wyrabiały więcej) i przy dobrych komponentach też było
    ok.

    de Fresz

  • 46. Data: 2009-09-24 12:15:18
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
    > On 2009-09-24 11:08:19 +0200, Czornyj <m...@c...pl> said:
    > Zresztą kiedyś pracowałem ładny kawałek czasu na 75 Hz (bo karty nie
    > wyrabiały więcej) i przy dobrych komponentach też było ok.

    Ja wszystko ponizej 85Hz przyplacalem mocnym bolem glowy.
    Czasem jednak nie bylo innej mozliwosci ale wtedy zamiast 75Hz wolalem
    ustawic 72Hz.
    Zupelnie niezaleznie od tego, w tzw. miedzyczasie, gdzies wtedy wyczytalem,
    ze to lepsza dla percepcji czestotliwosci. Mialo to nawet jakis zwiazek z
    wielkrotnoscia 24 kl. sek wyswietlania kinowego obrazu.

    Pozdr.

  • 47. Data: 2009-09-24 12:56:03
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-24 14:15:18 +0200, "quent" <x...@x...com> said:

    > Ja wszystko ponizej 85Hz przyplacalem mocnym bolem glowy.
    > Czasem jednak nie bylo innej mozliwosci ale wtedy zamiast 75Hz wolalem
    > ustawic 72Hz.

    Widziałem zestawy karta-monitor, gdzie przy 85 Hz po godzinie łeb
    napierdzielał i takie, gdzie przy 75 Hz po całym dniu, człowiek
    wychodził rześki jak skowronek (nie to żebym chciał flejmować, ale to
    drugie głównie na Makach). Nie wiem z czego dokładnie to wynikało, ale
    tak po prostu było. I nie dotyczyło to tylko i wyłącznie mojej skromnej
    osoby.

    de Fresz

  • 48. Data: 2009-09-24 13:01:02
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > On 2009-09-24 14:15:18 +0200, "quent" <x...@x...com> said:
    > (nie to żebym chciał flejmować, ale to drugie głównie na Makach).

    Autosugestia czyni cuda! ;-D

    Pozdr.

  • 49. Data: 2009-09-24 13:20:10
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-24 15:01:02 +0200, "quent" <x...@x...com> said:

    > Autosugestia czyni cuda! ;-D

    Ciekawe jakim cudem niektóre pcuje też mi coś takiego sugerowały?
    Podszywały się? ;-)

    de Fresz

  • 50. Data: 2009-09-24 13:20:20
    Temat: Re: [troche OT] Monitor mi sie psuje?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>
    > PS: Nie ogladaj na LCD (nawet dobrze skalibrowanym) tego:
    > http://monitory.mastiff.pl/temp/rzeznik_lcduf.png

    A co tam jest i jak ma wygladac ?

    Bo na kiepskim LCD wyglada tak sobie, a na CRT ... tez dziwnie.

    J.