  • 1. Data: 2009-09-23 09:41:50
    Temat: [troche OT] Monitor mi sie psuje?
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    Monitor: stary CRT. Od paru dni obraz monitora mocno faluje, krzywi sie,
    czasami pulpit "wypada" poza ekran, po chwili powraca. Czy to objaw
    konczenia sie monitora?

    Jesli tak to mam problem. Zawsze omijalem watki o monitorach jako - mnie
    ten temat nie dotyczy. Czy ktos moze pamieta jakis ciekawy, pelen porad
    o plaszczakach zamiast utarczek slownych? Prosze o pokierowanie zanim
    strace czas na wertowanie wszystkiego co napisano.

    Waldek.

    --

    www.waldek.sewera.pl

  • 2. Data: 2009-09-23 09:52:30
    Temat: Re: [troche OT] Monitor mi sie psuje?
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Monitor: stary CRT. Od paru dni obraz monitora mocno faluje, krzywi sie,
    > czasami pulpit "wypada" poza ekran, po chwili powraca. Czy to objaw
    > konczenia sie monitora?

    Monitor, karta, kabel. Ale raczej baniak.

> [...]
    > o plaszczakach zamiast utarczek slownych? Prosze o pokierowanie zanim
    > strace czas na wertowanie wszystkiego co napisano.

    Kup sobie CRT Della 1130 poki jeszcze sa...
    http://www.allegro.pl/listing/search.php?string=Dell
    +P1130

  • 3. Data: 2009-09-23 09:56:16
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Waldemarrr" <m...@n...mojej.str> napisał w wiadomości
    > Monitor: stary CRT. Od paru dni obraz monitora mocno faluje, krzywi sie,
    > czasami pulpit "wypada" poza ekran, po chwili powraca. Czy to objaw
    > konczenia sie monitora?

    Niekoniecznie. Moga to byc problemy z zasilaniem.
    Czasem takie zachowanie powoduje inne urzadzenie podlaczone w innym miejscu
    czasem pozamieniane sa fazy w gniazku. Podlaczales cos ostatnio? Zmieniales
    podlaczenie monitora/komputera?

    Z drugiej strony moze czas juz pomyslec o LCD?
    Moj CRT, na ktorym pracuje ciagle (ale nie jako podstawowy) w porowaniu do
    LCD nie swieci juz zadowalajaco i mimo, ze wciaz dziala to jednak nie nadaje
    sie juz do oceny koloru.

    O archiwum zapomnij.

    Pozdr.

  • 4. Data: 2009-09-23 10:00:45
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Waldemarrr pisze:
    > Monitor: stary CRT. Od paru dni obraz monitora mocno faluje, krzywi sie,
    > czasami pulpit "wypada" poza ekran, po chwili powraca. Czy to objaw
    > konczenia sie monitora?

    Ano.
    Kup sobie lcd, zostaw te wszystkie opinie o wyższościach, dobrze
    wiadomo, że nie elka czyni fotografa jak i nie eizo. A na crt szkoda
    oczu, głowy i komfortu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 5. Data: 2009-09-23 10:09:57
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Kup sobie CRT Della 1130 poki jeszcze sa...
    > http://www.allegro.pl/listing/search.php?string=Dell
    +P1130

    Juz kiedy kupowalem je 3 lata temu, to byly niezle przebrane... Musialem
    wziac 6 sztuk, zeby sobie 2 do roboty sensowne z tego wybrac.
    Podejrzewam, ze teraz to juz tylko najgorsza padlina.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 6. Data: 2009-09-23 10:12:49
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Juz kiedy kupowalem je 3 lata temu, to byly niezle przebrane... Musialem
    > wziac 6 sztuk, zeby sobie 2 do roboty sensowne z tego wybrac.
    > Podejrzewam, ze teraz to juz tylko najgorsza padlina.

    Dlatego teraz mozna przebierac z ponad 240 sztuk! ;-)

    Pozdr.

  • 7. Data: 2009-09-23 10:35:18
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > wziac 6 sztuk, zeby sobie 2 do roboty sensowne z tego wybrac.
    > Podejrzewam, ze teraz to juz tylko najgorsza padlina.

    Ja tam nie bede tracil czasu na podejrzewanie tylko bedac
    w Poznaniu wpadne i poogladam na wlasne oczy :)
    Musze zrobic zapas zeby dosciagnac do emerytury ;)

    Na szczescie moi Klienci placa mi za efekt pracy a nie za to
    ze uzywam sprzetu cool&tryndy :)

  • 8. Data: 2009-09-23 10:36:49
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > Niekoniecznie. Moga to byc problemy z zasilaniem.

    Karte sprawdzilem - monitor zasilany z laptopa tak samo sie zachowuje.
    Kabla nie sprawdzilem.

    Podlaczales cos ostatnio?

    Dobre pytanie! Tez mnie to zastanawialo, bo 5 godzin wczesniej
    zamontowalem 1m od monitora kontakt typu "sciemniacz" z sensorem.
    Od razu mi przyszlo do glowy, ze to dziwny zbieg okolicznosci ta awaria.
    Ale jesli wylacze bezpiecznik zasilania calego oswietlenia gornego to
    objawy na monitorze nie ustepuja wiec chyba nie jest to ten problem.

    > Z drugiej strony moze czas juz pomyslec o LCD?

    Mysle o LCD. A to dlatego, ze drugi raz wnoszenie 25kg to juz chyba nie
    na moje lata..

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 9. Data: 2009-09-23 10:41:04
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > objawy na monitorze nie ustepuja wiec chyba nie jest to ten problem.
    > Mysle o LCD. A to dlatego, ze drugi raz wnoszenie 25kg to juz chyba nie

    Tytulem zartu podpowiem, ze za znacznie mniej niz roznica w cenie
    ktos Ci go napewno wniesie ;)

  • 10. Data: 2009-09-23 10:43:20
    Temat: Re: Monitor mi sie psuje?
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    Ciekawe używane: Eizo L768, S1911, S1921 (PVA), NEC 1980FXi (IPS)

    Ciekawe nowe: Eizo S1921 (~1600, PVA), NEC P221W(~2000, PVA), Eizo
    S2233W (~2500, PVA) Eizo S2243W (~2700, PVA), NEC2490WUXi2(~3100,
    IPS), Eizo SX2462W(~6200, IPS)