  • 31. Data: 2010-04-07 21:02:18
    Temat: Re: Mondeo vs Laguna
    Od: "waperr" <w...@i...pl>

    news:4bbca2c9$1@news.home.net.pl...
    > Mondeo mk3 to bardzo fajne auto. Jedno z tych do bardziej się podoba po
    > kupnie niż przed. Jeśli chodzi o diesla z tych roczników to szukaj TDDI
    > 115 koni. 90 konny jest za słaby, z kolei w TDCI są częste problemy z
    > wtryskami. Warto też rozejrzeć się za jakąś lepszą wersją wyposażenia,
    > przynajmniej Trend. No i przyzwoite Mondeo mk3 to tak od 20 tys., te
    > najtańsze to zwykle złom.

    No właśnie ja też szukałem pół roku temu, podobnego auta, MK3 lub Laguna.
    Renault`y miały wszystki problemy z szybami (szczególnie przednimi),
    rozklejone,
    często uderzone i dookoła rozklejone; możliwe że na takie egzemplaże
    trafiłem.
    Mondeo często w kombi miały tylne zawieszenie do remontu a tdci strasznie
    falowały
    na biegu jałowym nawet po rozgrzaniu, wnętrza też często pozostawiały wiele
    do życzenia.
    Co do kierownicy, mieszka czy dźwigni biegów i ręcznego i iinnych plastików
    często są wymienione i wyglądają jak nowe, i po tym nie zawsze da się
    stwierdzić
    wiek i zużycie auta.
    Ostatecznie znaleźliśmy auto które:
    - w środku wyglądało znośnie, widać ślady używtkowania, ale nie jest
    zniszczone
    i też nie nowe pachnące fabryką
    - silnik pracował stabilnie zaraz po uruchomieniu i rozgrzaniu
    - nie widać po oględzinach w warsztacie sladów większych stłuczek,
    oczywiście
    lakier w kliku miejscach poocierany, ale auto jest z 2002r więc takie
    parkingowe zdarzenia
    przez tyle czasu to rzecz całkiem normalna a zdziwił bym się gdyby takowych
    brakowało
    - inne drobne rzeczy do zrobienia: klocki i tarcze (ale jeszcze spokojnie do
    zimy a może wiosny pociągną)
    - świece żarowe były do wymiany, ale i na padniętych auto odpaliło
    przy -20 - -23st.C
    co sugeruje że kompresja jest ok i silnik w miarę dobrym stanie, po wymianie
    świec odpalał
    za pierwszym razem przy podobnych mrozach
    - zaciski tylnego hamulca, do wymiany/regenracji
    - reszta nie wymaga aktualnie wymiany, ale są rzeczy które za niedługo
    będzie trzeba wymieniać
    ale to normalne zużycie.
    Auto to Mondeo MK3, TDDI 115KM, ze stanem licznika 192tyś. przy zakupie.
    Oczywiście jestem świadomy że dużo da się przekręcić i uśpić czujność
    kupującego,
    ale ogólnie jestem zadowolony z zakupu i mam nadzieję że tak zostanie :).

    PS
    Ogólnie auto bardzo wygodne, dobrze trzyma się drogi.
    Aktualnie spalanie na trasie 5,6l/100km, z klimą + 1l, miasto ok. 10l/100km
    z klimą
    Zimą w mieście ok. 10-11l/100km, w trasie 6-6,5l/100km
    Ogólnie mamy ok. 8,5l/100km w całościowym przebiegu ok 10tyś. km.

    pzdr
    waperr

  • 32. Data: 2010-04-07 21:14:21
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 7 Apr 2010 16:46:40 +0200, Jurand napisał(a):

    > Weź nie piernicz.
    > I potem sprzedają takie auta za 17 tysięcy???

    Akurat w przypadku 9-letniego Mondeo z przebiegiem 150 tysiecy cena 17kpln
    jest zupelnie normalna.

    --
    pozdrawiam,
    Maciek

  • 33. Data: 2010-04-07 22:15:50
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Olek" <a...@d...pl> napisał w wiadomości

    > znaffco, a nie pomyślałeś, że jak ktoś wymieni na nowe to się świeci jak
    > flaszki w monopolowym i takiego lepiej nie brać?

    Chłopaku - przepuściłem przez swoje ręce grubo ponad 1000 samochodów. Po
    obejrzeniu iluś tam egzemplarzy konkretnego MODELU samochodu z konkretną
    tapicerką możesz dopiero próbować mniej więcej określać przebieg z
    dokładnością c.a. 50 tysięcy km. Przy czym nie raz bym się lekko licząc o
    100 tysięcy pomylił, gdybym mi ktoś zakrył licznik kilometrów. I jeśli ktoś
    mi mówi, że patrząc na wnętrze określi z większą niż 50 tys km dokładność
    przebiegu, to jest albo turbodymomanem, albo debilem.

    Jurand.

  • 34. Data: 2010-04-07 22:17:24
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Normalnie eksploatowane auto klasy średniej ma po 150 tys. minimalne
    > ślady zużycia. Jeśli siedzenia są wysiedziane, kierownica wytarta itp. to
    > przebieg grubo powyżej 200 tys. jest prawie pewny. Dokładnie stwierdzić
    > się oczywiście nie da.

    Miałem niedawno AR 159. Jakbym Ci pokazał wnętrze w momencie jak ten
    samochód przyjechał pod mój dom - powiedziałbyś, że auto ma 250 tysięcy
    przebiegu. Jeździł tym jakiś mega syfiarz, sprzątałem po nim cały dzień. A
    przebieg ledwo przekroczył stówkę...

    Jurand.

  • 35. Data: 2010-04-07 22:18:23
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > no to mówię , że się mylisz... robię max 15 tyś rocznie i nie jestem
    > starym dziadkiem co do kościoła i po zakupy tylko jeździ... normalna
    > eksploatacja, codzienne wypady na miasto itp...

    Ale mnie wali ile Ty robisz kilometrów. Wiem ile robi się kilometrów ŚREDNIO
    i tyle zakładam, że statystyczne auto wystawione na sprzedaż, zrobiło. Co
    więcej - statystyczny kupujący zakłada to samo. Za niski przebieg jest
    podejrzany, za wysoki - odrzuca.

    Jurand.

  • 36. Data: 2010-04-07 22:34:15
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    Monse1 pisze:
> [...]
    > Mondeo bądź Laguna 2001-2003 najlepiej w dieslu. Trochę tego jest a ceny
    > kręcą się wokół 17000 zł. Martwi mnie tylko że przebiegi to od 140000 do
    > 180000. Nie za bardzo dowierzam. Który model byłby waszym zdaniem
    > lepszy. Wiadomo ford to doskonała trakcja, ale tylne zawieszenie może
    > wymagać wkładu finansowego. no i silniki mają problemy z wtryskiwaczami.
    > W Lagunie zaś siada elektronika, ale słyszałem że 1,9 DCI jest bardzo
    > wytrzymały na przebiegi. I z tego co wiem w Lagunie przebieg można
    > sprawdzić w karcie/kluczyku czy nie był kręcony.

    miałem mondeo 2001 z silnikiem tddi i takie polecam z tego rocznika. Co
    do rdzy to w zasadzie sprawa dotyczyła tylnych drzwi tj. dolnej
    krawędzi, czasem nadkola ale jak ktoś zamontował zawczasu chlapacze to
    powinno być ok. Tylny zawias nie jest aż taki straszny w naprawie,
    najczęściej pada tylna belka a konkretnie tuleje mocujące do karoserii
    koszt to 85x4 + demontaż całej zawiechy więc w 1000 pln się zmieścisz.
    Mój przy zakupie miał 120 tys ale był skręcony ze 180 tys km :), wyszło
    oczywiście przypadkowo po zakupie ale nawet taki przebieg był ok.
    Co do lagun to raczej odradzam te rocznik ma złą opinie a silnka 2.2 dci
    odradzam. Znam osobiście dwa przypadki gdzie ten silnik po 100 tys km
    totalnie padł.
    pozdrawiam
    marcin

  • 37. Data: 2010-04-07 22:41:00
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek Pudelko" <j...@b...ceti.pl> napisał w
    wiadomości news:hpi5g0$2qs5$1@alfa.ceti.pl...

    > Ja w od maja 2001 do teraz zrobilem 67000km....
    > Wychodzi ok 7500 rocznie :)
    > Po prostu nie jezdze duzo wiec taki przebieg nie jest niemozliwy.

    Kupiłem żonie w marcu 2003 nowego diesla bo lubię ich charakterystykę . Od
    tego czasu przejechał dokładnie 58.754 km.
    I kto bogatemu zabroni?;-)
    p47

  • 38. Data: 2010-04-07 22:44:10
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >>

    > Kupiłem żonie w marcu 2003 nowego diesla bo lubię ich charakterystykę .
    > Od tego czasu przejechał dokładnie 58.754 km.

    I jak go będizesz sprzedawał, to na pewno oddasz go za normalną cenę rynkową
    samochodów z przebiegiem 3x wyższym? ;)

    Jurand.

  • 39. Data: 2010-04-07 23:23:48
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    Jurand pisze:
    > Wybrałeś sobie chyba najbardziej problematyczne auta

    Wcale nie, mogło być znacznie gorzej. Przynajmniej nie wymienił żadnych
    szrotwagenów itp. szmelcu.

    > - Mondeo - z tych lat to jest rdziewiejący, z zajebiście
    > problematycznymi silnikami tłuczek

    Rdzewiejący - to prawda, trzeba zainwestować po zakupie kilkaset złotych
    u lakiernika (o ile poprzedni właściciel tego nie zrobił) i po kłopocie.
    Należy dodać, że nie rdzewieje cały, jak to raczyłeś zgeneralizować, a
    jedynie w kilku newralgicznych miejscach, takich jak dół drzwi i klapa
    bagażnika. No i oczywiście nie każdy, tu nie ma zasady.

    Odnośnie silnika - podałeś półprawdę, czyli jeden z rodzajów kłamstwa ;)
    "Zajebiście problematyczne" są silniki TDCI z tych lat, jednak
    równocześnie oferowane były jednostki napędowe TDDI (prostsze, bez CR),
    które z kolei uchodzą za bardzo trwałe i bezproblemowe w użytkowaniu
    (najlepiej 115 KM, wersja 90 KM to już ciut za mało, zresztą są bardzo
    rzadko spotykane).

    Poza tym były to samochody oferujące wyjątkowo dużą przestrzeń dla
    pasażerów, dobrze wyposażone, z rewelacyjnym zawieszeniem - jedzie jak
    po torach (i wbrew pozorom wcale nie bardzo drogim w serwisowaniu).

    --
    PSYLO

  • 40. Data: 2010-04-08 00:04:07
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    Olek wrote:

    > no to mówię , że się mylisz... robię max 15 tyś rocznie i nie jestem
    > starym dziadkiem co do kościoła i po zakupy tylko jeździ... normalna
    > eksploatacja, codzienne wypady na miasto itp...

    Agent PZU mówił właśnie o tym, że średnio w pl jest 15 tys km.

    Tu jakaś gazeta robiła statystykę dla swoich czytelników:
    http://www.dz.com.pl/pgs/_import/dwn/prezentacja_mot
    oryzacja.pps

    wyszło im tak:

    24,45% 5 001-10 000 km rocznie

    18,28% 10 001-15 000 km rocznie

    (skoro czytelnicy to zapewne głównie osoby fizyczne)
    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl