  • 181. Data: 2010-09-27 16:02:34
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    W dniu 2010-09-24 10:06, Tomasz Pyra pisze:
    [..]

    > Wniosek z takiej lekcji powinien być taki, że powinieneś szukać
    > samochodów z automatyczną skrzynią biegów - będzie taka petarda i
    > przyjemność, że nawet sobie nie wyobrażasz.

    co najmniej 50% kierowców w PL nie umie odpowiednio dobierać biegów bądź
    ich poprawnie zmieniać, jak dla mnie to obowiązkowo powinni mieć ASB.

    [..]

    > Np. rowerzysta ma około 200Nm i co? Ani nie przyspiesza, ani szybko nie
    > pojedzie.

    i w tym momencie zawalił się niektórym cały światopogląd... ;)

    --
    pozdrawiam,
    W.

  • 182. Data: 2010-09-27 18:00:11
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Ma dużo. Bo w dieslu nie trzeba używać kickdown, żeby sprawnie wyprzedzać
    > czy przyspieszać. Możesz być na tym samym biegu.

    > Co to za bzdury? Jak żyję i jeździłem wieloma automatami, żaden nie
    > redukował biegu od mocnego wciśnięcia pedału gazu !! Toż to byłby horror
    > dla skrzyni !!

    To musiały być zepsute.

    > Np. w moim steptroniku skrzynia redukuje dopiero wtedy gdy wcisnę pedałem
    > przycisk kickdown.

    Czyli kłamiesz - pisząc powyżej, ze żaden automat nie redukował biegu od
    mocnegow wciśnięcia pedału gazu. No, chyba że ten przycisk kickdown wciskasz
    pedałem hamulca.

    > Wtedy zrzuca np. o dwa biegi. Przy normalnym mocnym wciskaniu nie
    > redukuje, bo nie ma takiej najmniejszej potrzeby. Miałaby skrzynia
    > redukować bieg, żeby po 2 sekundach znów wrzucić niższy?

    Różne są skrzynie i niektóre nie mają przycisku kickdown, ale przy
    wciśnięciu pedału gazu do podłogi redukują o 2-3 biegi.

    > A co to za skrzynia w tej 5 litrówce? Widzisz, to jest benzyna, w benzynie
    > inaczej się rozkłada moment i moc, dlatego _musisz_ korzystać z kickdown.
    > W dieslu nie jest to potrzebne. A z tego co widzę, głównie użytkowałeś
    > benzyny, a to 3.0d z automatem, to było chyba tylko przejechanie się
    > jednorazowe, skoro takie bzdury piszesz. :)

    Akurat skrzynia steptronic w BMW to żaden szał nie jest. Daleko jej do DSG.

    Jurand.

  • 183. Data: 2010-09-27 18:26:58
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Tobie i jemu się pozajączkowało.

    > Masło maślane = masło maślane. :)
    >
    > Jeżeli redukujesz z 4 do 2, to zmieniasz bieg na wyższy, a nie na niższy.

    Pieprzysz i tyle. Biegi masz ponumerowane od 1 do 6 (dla skrzyni
    6-biegowej). Już sam zdrowy rozum nakazuje nazywanie biegiem wyższym tego,
    który ma wyższy numer. Pomijam już fakt, że ogólnie jest przyjęte takie
    właśnie nazewnictwo, nawet w fachowych artykułach.

    > Na biegu drugim silnik musi się mocniej wkręcić w obroty, by pokonać taką
    > samą drogę, jak na "wyższym biegu", czyli niższym np. na czwartym biegu.
    > Dlatego jak redukujesz z 4 do 2, to redukujesz w skrzyni koło mniejsze, na
    > większe. I co za tym idzie?

    A wrzucasz MNIEJSZY bieg, czy NIŻSZY?

    > Sugerujesz, że jeździłem z niesprawnymi skrzynkami?

    No, chyba tak, skoro u Ciebie wyższy bieg był biegiem niższym...

    > J.F. uważa, że skrzynie automatycznie nie ciągną od niskich obrotów i
    > nazywa do "automat-lag".

    Bo nie ciągną. Im starszej generacji skrzynia, tym bardziej jest to
    odczuwalne - szczególnie przy powolnym ruszaniu.

    Jurand.

  • 184. Data: 2010-09-27 18:28:19
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > A możesz powiedzieć w jakich autach?

    > Gałką?

    Pałką srałką. Normalnie pedałem gazu się to prowokuje, widocznie u Ciebie
    jest coś spieprzone.

    > Wsiądź sobie np. do BMW e60 z 3 litrowym dieslem i się przejedź. :)

    A coś się tak uparł na to BMW e60? Weź się przejedź 10-ma innymi samochodami
    z automatem i się wtedy wypowiadaj. Koledzy z siłowni tylko BMW mają?

    Jurand.

  • 185. Data: 2010-09-27 19:01:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-09-26 13:39, DoQ pisze:

    > Ostatnio uczestniczylem w kursie doskonalenia jazdy w ABJ. Testowalismy
    > m.in hamowanie awaryjne na b.sliskiej nawierzchni. Bezmyslne deptanie
    > ABSu za kazdym razem wydluzalo droge hamowania o 2-3m przy tej samej
    > predkosci - czyli potwierdzily sie moje "zabawy" zimą.
    > Ale jak widac są tacy co lubią powielać medialną papkę...

    I właśnie dlatego nowoczesne układy hamulcowe mają nawet specjalną
    funkcję do wykrywania takich kierowców, którzy uskuteczniają próby
    hamowania na granicy zadziałania ABS.
    I jak system coś takiego wykryje, to sam zwiększy ciśnienie w układzie
    hamulcowym, żeby nawet wyznawcy takich teorii mogli zatrzymać się
    możliwie szybko, nawet jeśli w pewnych okolicznościach miałoby się to
    stać wbrew intencji kierowcy.

    Bo to mimo wszystko nie jest taka "prosta binarna maszynka" jak to by
    się pozornie mogło wydawać.

  • 186. Data: 2010-09-27 19:31:18
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-27 18:00, Jurand pisze:

    > To musiały być zepsute.

    Haha :D

    > Czyli kłamiesz - pisząc powyżej, ze żaden automat nie redukował biegu od
    > mocnegow wciśnięcia pedału gazu. No, chyba że ten przycisk kickdown
    > wciskasz pedałem hamulca.

    Czy TY potrafisz człowieku czytać ze zrozumieniem? Normalnie mnie tu
    ponosi przed komputerem jak czytam Twoje debilizmy...

    Mocne wciśnięcie pedału gazu, to nie jest wciśnięcie kick-down.
    Rozróżnij te dwie rzeczy!!!

    > Różne są skrzynie i niektóre nie mają przycisku kickdown, ale przy
    > wciśnięciu pedału gazu do podłogi redukują o 2-3 biegi.

    Nie pisałem nigdzie o wciskaniu do podłogi kick-down. I nikt też tak
    tutaj nie pisał. Była mowa o mocnym wciśnięciu pedału gazu a nie o
    wciskaniu kick-down.

    > Akurat skrzynia steptronic w BMW to żaden szał nie jest. Daleko jej do DSG.
    >
    > Jurand.

    Buhahahahaha... No comment.

  • 187. Data: 2010-09-27 19:35:28
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > A zdajesz sobie sprawę, że mój automat nie zmienia biegów?

    Widzisz moge co najwyżej uwierzyć na słowo, szczerze mówiąc wiele mnie to
    nie rusza, temat uszkodzonej skrzyni automatycznej w srebrnej Becie jest mi
    obojętny...

    > Tobie i jemu się pozajączkowało.

    No dobra, ja wiem że dla niektórych niebo może być zielone, a trawa
    niebieska :)

    > Masło maślane = masło maślane. :)

    Można i tak...

> [...]
    > Dlatego jak redukujesz z 4 do 2, to redukujesz w skrzyni koło mniejsze, na
    > większe. I co za tym idzie? Wał skrzyni biegów obraca się z prędkością
    > mniejszą niż wałek korbowy silnika. Stąd masz wyższe przełożenie-większe
    > przełożenie-większe koło zębate.
    > Zaś wyższe przełożenie (czyli niższe) jest dokładnie odwrotne. Większe
    > koło napędza mniejsze. Stąd niższy bieg. Nie zrozumiesz tego, dopóki nie
    > spojrzysz na rozebrany cały układ napędowy połączony ze skrzynią. Popatrz
    > sobie na jakieś schematy, może wykumasz.

    No popatrz, czyli wszyscy się mylą, inżynierowie, producenci samochodów...
    Tu sprawdzi się stary dobry układ, Ty masz racje, ja mam spokój ;)

    > Masz stary automat. I nie myl tutaj pojęć, bo nie mówimy o adaptacyjnej
    > zmianie biegów, czyli tak jak wciskasz gaz, tak zmienia biegi, tylko
    > mówimy o tym, że mój automat nie redukuje biegu na wyższy, żeby
    > przyśpieszyć, gdy wciskam raptownie gaz. Dopiero gdy wcisnę kickdown, to
    > zredukuje np. z 4 na 2.

    Może i stary, ale sprawny. Skrzynia działa jak każdy automat, nie ma dziwnej
    blokady jazdy na konkretnym biegu, ona dostosowuje przeełożenie do
    obciążenia i/lub polecenia kierowcy przy danej prędkości :)

    > Sugerujesz, że jeździłem z niesprawnymi skrzynkami?

    Skrzynia powinna reagować na pedał gazu, jeśli nie redukuje gdy jest taka
    potrzeba to coś jest nie tak.

    > Logika?

    Ktoś tu twierdził że nie potrzeba obrotów... sądziłem że nie wiesz ;)

    > Znam wielu jeżdżących kick-downem. ;)

    :)

    Pozdr

  • 188. Data: 2010-09-27 19:56:18
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-27 14:41, Mariusz Chwalba pisze:

    > MB w124 (3.0) i r170 (2.0).

    Nie jeździłem tymi autami, nie wiem.

    Raz tylko w życiu jechałem 124 z silnikiem 3 litrowym diesla i byłem
    zażenowany tym, że tak automat w mercedesie szarpie podczas zmiany
    biegów, wolałbym golfa II.

    > W w124 skróceniem stosownego cięgna (pod maską, śrubą). W 170 się nie
    > bawiłem.

    Chyba sobie jaja robisz...

    > Jak miałem rozregulowane ASB, to też mi nie redukował. Ale to nie jest
    > normalne
    > zachowanie i nawet w WIS (instrukcje serwisowe) jest opis jak to
    > wyregulować.

    Powiedzieć Ci coś jak działa u mnie automat?
    Jak wciskam pedał gazu do końca (bez KD), to idzie mocno i zdecydowanie.
    Jak wcisnę w momencie gdy rozkręca KD to nie redukuje w ogóle, tak jakby
    KD nie działało. Czyli nie pozwala mu zmienić biegu.

    Czyli tak.. Jadę sobie na II biegu... Wciskam gaz do dechy (bez KD),
    auto wyrywa jak oszalałe do przodu, zmienia bieg na III, potem na IV,
    potem na V. Czyli co? Jaki z tego wniosek? Nie redukuje w momencie
    mocnego wciśnięcia pedału gazu.

  • 189. Data: 2010-09-27 20:15:37
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Chyba sobie jaja robisz...

    Nie, nie robi sobie jaj. Regulacja momentu redukcji biegu w w124 tak właśnie
    jest wykonywana.

    > Powiedzieć Ci coś jak działa u mnie automat?
    > Jak wciskam pedał gazu do końca (bez KD), to idzie mocno i zdecydowanie.

    A jak masz 1200 obrotów i wciskasz pedał gazu do końca bez KD, to też nie
    zredukuje biegu? Jeśli nie - masz spieprzoną skrzynię.

    > Jak wcisnę w momencie gdy rozkręca KD to nie redukuje w ogóle, tak jakby
    > KD nie działało. Czyli nie pozwala mu zmienić biegu.

    J.w.

    > Czyli tak.. Jadę sobie na II biegu...

    Jakie obroty?

    > Wciskam gaz do dechy (bez KD), auto wyrywa jak oszalałe do przodu, zmienia
    > bieg na III, potem na IV, potem na V. Czyli co? Jaki z tego wniosek? Nie
    > redukuje w momencie mocnego wciśnięcia pedału gazu.

    Jedź na IV biegu. Na najniższych obrotach, jakie się da utrzymać na tym
    biegu. Wciśnij gaz do dechy bez KD. Jeśli skrzynia nie zredukuje na 3 - jest
    zepsuta. Smutne, ale prawdziwe.

    Jurand.

  • 190. Data: 2010-09-27 20:18:17
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Czy TY potrafisz człowieku czytać ze zrozumieniem? Normalnie mnie tu
    > ponosi przed komputerem jak czytam Twoje debilizmy...

    Nie czytaj. Brandzluj się swoją betą nadal i wierz święcie w to, że
    wszystkie skrzynie automatyczne mają KD uruchamiany przyciskiem pod pedałem.

    > Mocne wciśnięcie pedału gazu, to nie jest wciśnięcie kick-down. Rozróżnij
    > te dwie rzeczy!!!

    A nie rozróżniam? To, że skrzynia ma przycisk do KD, nie oznacza, że
    wszystkie automaty tak mają. Część reaguje zmianą biegu po naciśnięciu
    pedału do podłogi, kiedy NIE MA przycisku KD, tylko komputer sobie odczytuje
    maksymalne wychylenie przepustnicy z czujnika jej położenia. Paniał?

    > Nie pisałem nigdzie o wciskaniu do podłogi kick-down. I nikt też tak tutaj
    > nie pisał. Była mowa o mocnym wciśnięciu pedału gazu a nie o wciskaniu
    > kick-down.

    Też powinna zredukować. Być może nie o 2 biegi w dół, ale o jeden na pewno.

    > Buhahahahaha... No comment.

    No niestety taka jest smutna prawda. Ale zapatrzony w swojego steptronika
    maniak BMW w to nie uwierzy.

    Jurand.