-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Przembo" <x...@x...xx>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Moment a moc
Date: Mon, 27 Sep 2010 19:35:28 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 68
Message-ID: <i7qkke$83t$1@news.onet.pl>
References: <i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl>
<4c9c5c02$0$27034$65785112@news.neostrada.pl> <i7hn0i$66s$1@news.onet.pl>
<4c9c6027$0$21009$65785112@news.neostrada.pl> <i7hnrc$8hl$1@news.onet.pl>
<i7ibck$9r3$1@news.task.gda.pl> <i7ihqr$es9$1@news.onet.pl>
<i7otda$7o7$2@news.task.gda.pl>
<s...@b...chello.pl>
<i7pscn$7o7$5@news.task.gda.pl>
<s...@b...chello.pl>
<i7pvph$8ne$1@news.task.gda.pl> <i7q2uj$h3s$1@news.onet.pl>
<i7q81l$la8$2@news.task.gda.pl>
NNTP-Posting-Host: chello089076241185.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1285608910 8317 89.76.241.185 (27 Sep 2010 17:35:10 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Sep 2010 17:35:10 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
X-Antivirus: avast! (VPS 100927-1, 2010-09-27), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2313034
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:i7q81l$la8$2@news.task.gda.pl...
>>> Mój ma 5 biegów. Mam popsutą skrzynię?
>> Jeśli od mocnego wciśniecia gazu nie redukuje tak, zdecydowanie popsuta
>> i ilość biegów nie ma znaczenia, ewentualnie dywanik się podwinąl pod
>> pedał gaz :).
> A zdajesz sobie sprawę, że mój automat nie zmienia biegów?
Widzisz moge co najwyżej uwierzyć na słowo, szczerze mówiąc wiele mnie to
nie rusza, temat uszkodzonej skrzyni automatycznej w srebrnej Becie jest mi
obojętny...
>>> Jedziesz na 3 biegu 60 km/h, puszczasz gaz i skrzynia redukuje na
>>> 2??????????????? Chyba coś Ci się pozajączkowało.
>> To nie jemu się pozajączkowało tylko Tobie.
> Tobie i jemu się pozajączkowało.
No dobra, ja wiem że dla niektórych niebo może być zielone, a trawa
niebieska :)
>> wyższe przełożeni != wyższy bieg
> Masło maślane = masło maślane. :)
Można i tak...
> Jeżeli redukujesz z 4 do 2, to zmieniasz bieg na wyższy, a nie na niższy.
> Na biegu drugim silnik musi się mocniej wkręcić w obroty, by pokonać taką
> samą drogę, jak na "wyższym biegu", czyli niższym np. na czwartym biegu.
> Dlatego jak redukujesz z 4 do 2, to redukujesz w skrzyni koło mniejsze, na
> większe. I co za tym idzie? Wał skrzyni biegów obraca się z prędkością
> mniejszą niż wałek korbowy silnika. Stąd masz wyższe przełożenie-większe
> przełożenie-większe koło zębate.
> Zaś wyższe przełożenie (czyli niższe) jest dokładnie odwrotne. Większe
> koło napędza mniejsze. Stąd niższy bieg. Nie zrozumiesz tego, dopóki nie
> spojrzysz na rozebrany cały układ napędowy połączony ze skrzynią. Popatrz
> sobie na jakieś schematy, może wykumasz.
No popatrz, czyli wszyscy się mylą, inżynierowie, producenci samochodów...
Tu sprawdzi się stary dobry układ, Ty masz racje, ja mam spokój ;)
> Masz stary automat. I nie myl tutaj pojęć, bo nie mówimy o adaptacyjnej
> zmianie biegów, czyli tak jak wciskasz gaz, tak zmienia biegi, tylko
> mówimy o tym, że mój automat nie redukuje biegu na wyższy, żeby
> przyśpieszyć, gdy wciskam raptownie gaz. Dopiero gdy wcisnę kickdown, to
> zredukuje np. z 4 na 2.
Może i stary, ale sprawny. Skrzynia działa jak każdy automat, nie ma dziwnej
blokady jazdy na konkretnym biegu, ona dostosowuje przeełożenie do
obciążenia i/lub polecenia kierowcy przy danej prędkości :)
> Sugerujesz, że jeździłem z niesprawnymi skrzynkami?
Skrzynia powinna reagować na pedał gazu, jeśli nie redukuje gdy jest taka
potrzeba to coś jest nie tak.
>> ale mocniejsze wciśniecie sprawia że ciągnie jeszcze lepiej.
> Logika?
Ktoś tu twierdził że nie potrzeba obrotów... sądziłem że nie wiesz ;)
>> Choćbyś nie wiem co napisał to fizyki nie oszukasz, ale rozumiem Twoje
>> stanowisko, znam wielu "jeżdżących momentem" ;)
> Znam wielu jeżdżących kick-downem. ;)
:)
Pozdr
Następne wpisy z tego wątku
- 27.09.10 19:56 Filip KK
- 27.09.10 20:15 Jurand
- 27.09.10 20:18 Jurand
- 27.09.10 20:29 kogutek
- 27.09.10 21:33 V-Tec
- 27.09.10 21:35 V-Tec
- 27.09.10 21:50 V-Tec
- 27.09.10 22:09 Mariusz Chwalba
- 27.09.10 22:21 arek.pp
- 27.09.10 22:32 Adam Płaszczyca
- 27.09.10 23:15 kogutek
- 28.09.10 00:09 J.F.
- 28.09.10 02:37 to
- 28.09.10 03:10 to
- 28.09.10 03:51 Filip KK
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=