    From: "Przembo" <x...@x...xx>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moment a moc
    Date: Mon, 27 Sep 2010 19:35:28 +0200
    <4c9c5c02$0$27034$65785112@news.neostrada.pl> <i7hn0i$66s$1@news.onet.pl>
    <4c9c6027$0$21009$65785112@news.neostrada.pl> <i7hnrc$8hl$1@news.onet.pl>
    <i7ibck$9r3$1@news.task.gda.pl> <i7ihqr$es9$1@news.onet.pl>
    <i7otda$7o7$2@news.task.gda.pl>
    <s...@b...chello.pl>
    <i7pscn$7o7$5@news.task.gda.pl>
    <s...@b...chello.pl>
    <i7pvph$8ne$1@news.task.gda.pl> <i7q2uj$h3s$1@news.onet.pl>
    <i7q81l$la8$2@news.task.gda.pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:i7q81l$la8$2@news.task.gda.pl...
    > A zdajesz sobie sprawę, że mój automat nie zmienia biegów?

    Widzisz moge co najwyżej uwierzyć na słowo, szczerze mówiąc wiele mnie to
    nie rusza, temat uszkodzonej skrzyni automatycznej w srebrnej Becie jest mi
    obojętny...

    > Tobie i jemu się pozajączkowało.

    No dobra, ja wiem że dla niektórych niebo może być zielone, a trawa
    niebieska :)

    > Masło maślane = masło maślane. :)

    Można i tak...

> [...]
    > Dlatego jak redukujesz z 4 do 2, to redukujesz w skrzyni koło mniejsze, na
    > większe. I co za tym idzie? Wał skrzyni biegów obraca się z prędkością
    > mniejszą niż wałek korbowy silnika. Stąd masz wyższe przełożenie-większe
    > przełożenie-większe koło zębate.
    > Zaś wyższe przełożenie (czyli niższe) jest dokładnie odwrotne. Większe
    > koło napędza mniejsze. Stąd niższy bieg. Nie zrozumiesz tego, dopóki nie
    > spojrzysz na rozebrany cały układ napędowy połączony ze skrzynią. Popatrz
    > sobie na jakieś schematy, może wykumasz.

    No popatrz, czyli wszyscy się mylą, inżynierowie, producenci samochodów...
    Tu sprawdzi się stary dobry układ, Ty masz racje, ja mam spokój ;)

    > Masz stary automat. I nie myl tutaj pojęć, bo nie mówimy o adaptacyjnej
    > zmianie biegów, czyli tak jak wciskasz gaz, tak zmienia biegi, tylko
    > mówimy o tym, że mój automat nie redukuje biegu na wyższy, żeby
    > przyśpieszyć, gdy wciskam raptownie gaz. Dopiero gdy wcisnę kickdown, to
    > zredukuje np. z 4 na 2.

    Może i stary, ale sprawny. Skrzynia działa jak każdy automat, nie ma dziwnej
    blokady jazdy na konkretnym biegu, ona dostosowuje przeełożenie do
    obciążenia i/lub polecenia kierowcy przy danej prędkości :)

    > Sugerujesz, że jeździłem z niesprawnymi skrzynkami?

    Skrzynia powinna reagować na pedał gazu, jeśli nie redukuje gdy jest taka
    potrzeba to coś jest nie tak.

    > Logika?

    Ktoś tu twierdził że nie potrzeba obrotów... sądziłem że nie wiesz ;)

    > Znam wielu jeżdżących kick-downem. ;)

    :)

    Pozdr