    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moment a moc
    Date: Mon, 27 Sep 2010 18:00:11 +0200

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:i7pscn$7o7$5@news.task.gda.pl...

    > Ma dużo. Bo w dieslu nie trzeba używać kickdown, żeby sprawnie wyprzedzać
    > czy przyspieszać. Możesz być na tym samym biegu.

    > Co to za bzdury? Jak żyję i jeździłem wieloma automatami, żaden nie
    > redukował biegu od mocnego wciśnięcia pedału gazu !! Toż to byłby horror
    > dla skrzyni !!

    To musiały być zepsute.

    > Np. w moim steptroniku skrzynia redukuje dopiero wtedy gdy wcisnę pedałem
    > przycisk kickdown.

    Czyli kłamiesz - pisząc powyżej, ze żaden automat nie redukował biegu od
    mocnegow wciśnięcia pedału gazu. No, chyba że ten przycisk kickdown wciskasz
    pedałem hamulca.

    > Wtedy zrzuca np. o dwa biegi. Przy normalnym mocnym wciskaniu nie
    > redukuje, bo nie ma takiej najmniejszej potrzeby. Miałaby skrzynia
    > redukować bieg, żeby po 2 sekundach znów wrzucić niższy?

    Różne są skrzynie i niektóre nie mają przycisku kickdown, ale przy
    wciśnięciu pedału gazu do podłogi redukują o 2-3 biegi.

    > A co to za skrzynia w tej 5 litrówce? Widzisz, to jest benzyna, w benzynie
    > inaczej się rozkłada moment i moc, dlatego _musisz_ korzystać z kickdown.
    > W dieslu nie jest to potrzebne. A z tego co widzę, głównie użytkowałeś
    > benzyny, a to 3.0d z automatem, to było chyba tylko przejechanie się
    > jednorazowe, skoro takie bzdury piszesz. :)

    Akurat skrzynia steptronic w BMW to żaden szał nie jest. Daleko jej do DSG.

    Jurand.