eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a moc › Re: Moment a moc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moment a moc
    Date: Mon, 27 Sep 2010 18:26:58 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 55
    Message-ID: <i7qgg2$r5r$1@news.onet.pl>
    References: <i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl>
    <4c9c5c02$0$27034$65785112@news.neostrada.pl> <i7hn0i$66s$1@news.onet.pl>
    <4c9c6027$0$21009$65785112@news.neostrada.pl> <i7hnrc$8hl$1@news.onet.pl>
    <i7ibck$9r3$1@news.task.gda.pl> <i7ihqr$es9$1@news.onet.pl>
    <i7otda$7o7$2@news.task.gda.pl>
    <s...@b...chello.pl>
    <i7pscn$7o7$5@news.task.gda.pl>
    <s...@b...chello.pl>
    <i7pvph$8ne$1@news.task.gda.pl> <i7q2uj$h3s$1@news.onet.pl>
    <i7q81l$la8$2@news.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1285604674 27835 91.150.222.21 (27 Sep 2010 16:24:34 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Sep 2010 16:24:34 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2313016
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:i7q81l$la8$2@news.task.gda.pl...

    >>>> Dokladnie tak, tzn mechaniczne ASB sa glupie i od razu wrzucaja wyzszy
    >>>> bieg, jezeli odpuscisz gaz,
    >>> Jedziesz na 3 biegu 60 km/h, puszczasz gaz i skrzynia redukuje na
    >>> 2??????????????? Chyba coś Ci się pozajączkowało.
    >>
    >> To nie jemu się pozajączkowało tylko Tobie.
    >
    > Tobie i jemu się pozajączkowało.
    >
    >> wyższe przełożeni != wyższy bieg
    >
    > Masło maślane = masło maślane. :)
    >
    > Jeżeli redukujesz z 4 do 2, to zmieniasz bieg na wyższy, a nie na niższy.

    Pieprzysz i tyle. Biegi masz ponumerowane od 1 do 6 (dla skrzyni
    6-biegowej). Już sam zdrowy rozum nakazuje nazywanie biegiem wyższym tego,
    który ma wyższy numer. Pomijam już fakt, że ogólnie jest przyjęte takie
    właśnie nazewnictwo, nawet w fachowych artykułach.

    > Na biegu drugim silnik musi się mocniej wkręcić w obroty, by pokonać taką
    > samą drogę, jak na "wyższym biegu", czyli niższym np. na czwartym biegu.
    > Dlatego jak redukujesz z 4 do 2, to redukujesz w skrzyni koło mniejsze, na
    > większe. I co za tym idzie?

    A wrzucasz MNIEJSZY bieg, czy NIŻSZY?

    >>> Dziwne to jest, bo ja czegoś takiego nie zauważyłem w moim
    >>> steptronicu, ani też w tiptronicu w poprzednim aucie. Ani też w 3
    >>> litrowej benzynie w mitsubishi. Jeździłem (czyt: nie użytkowałem)
    >>> multitroniciem i też nie zauważyłem takiego zachowania, żeby
    >>> następowała redukcja biegu.
    >>
    >> Ciekawe, bo ja zauważyłem taką skłonność w każdej skrzyni, ale one były
    >> po prostu sprawne.
    >
    > Sugerujesz, że jeździłem z niesprawnymi skrzynkami?

    No, chyba tak, skoro u Ciebie wyższy bieg był biegiem niższym...

    >> U siebie jak wcisne
    >> gaz delikatnie to własnie nawet z niższych obrotów ciągnie bardzo
    >> ładnie,
    >
    > J.F. uważa, że skrzynie automatycznie nie ciągną od niskich obrotów i
    > nazywa do "automat-lag".

    Bo nie ciągną. Im starszej generacji skrzynia, tym bardziej jest to
    odczuwalne - szczególnie przy powolnym ruszaniu.

    Jurand.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: