eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a moc
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 280

  • 171. Data: 2010-09-27 12:39:14
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-27 11:58, Brzezi pisze:

    > A co ma kickdown w stosunku do diesla?

    Ma dużo. Bo w dieslu nie trzeba używać kickdown, żeby sprawnie
    wyprzedzać czy przyspieszać. Możesz być na tym samym biegu.

    > kickdown sluzy do wiekszej kontroli
    > nad tym na jakim biegu jedzieszw trybie automatycznym: wciskasz lekko gaz
    > -> przyspiesza, wciskasz jeszcze mocniej, nastepuje redukcja, wciskasz
    > jeszcze mocniej az do kickdowna, redukuje jeszcze bardziej agrsywnie...

    Co to za bzdury? Jak żyję i jeździłem wieloma automatami, żaden nie
    redukował biegu od mocnego wciśnięcia pedału gazu !! Toż to byłby horror
    dla skrzyni !!
    Np. w moim steptroniku skrzynia redukuje dopiero wtedy gdy wcisnę
    pedałem przycisk kickdown. Wtedy zrzuca np. o dwa biegi. Przy normalnym
    mocnym wciskaniu nie redukuje, bo nie ma takiej najmniejszej potrzeby.
    Miałaby skrzynia redukować bieg, żeby po 2 sekundach znów wrzucić niższy?

    > To
    > czy to diesel czy benzyna nie ma tutaj kompletnie znacznia, jezdzilem mala
    > ale mocna benzyna 1.8t z automatem, potem dieslem 30d z automatem, teraz
    > benzyna 5l V8 za automatem, i w kazdym uzywalem/uzywam kickdowna jezeli
    > tego w danej chwili potrzebuje, szczegolnie czesto kickdowna uzywam w tym
    > ostatnym poteznym silniku, z duuuzym momentem obrotowym, ale moze to
    > dlatego ze ma tylko 4 biegi, sterowanie mechaniczne, i niestety malo
    > inteligetnie steruje przelozeniami...
    >
    A co to za skrzynia w tej 5 litrówce? Widzisz, to jest benzyna, w
    benzynie inaczej się rozkłada moment i moc, dlatego _musisz_ korzystać z
    kickdown. W dieslu nie jest to potrzebne. A z tego co widzę, głównie
    użytkowałeś benzyny, a to 3.0d z automatem, to było chyba tylko
    przejechanie się jednorazowe, skoro takie bzdury piszesz. :)

    Pozdrawiam


  • 172. Data: 2010-09-27 13:05:58
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pon, 27 wrz 2010 o 12:39 GMT, Filip KK napisał(a):

    >> A co ma kickdown w stosunku do diesla?
    >
    > Ma dużo. Bo w dieslu nie trzeba używać kickdown, żeby sprawnie
    > wyprzedzać czy przyspieszać. Możesz być na tym samym biegu.

    Ale to temat niezalezny od tego czy to automat, czy manual, zreszta wlasnie
    diesle maja po to 6 biegow, zeby wykorzystac jego walory...
    Polecam przejrzec dyskuje na temat momentu w dieslach i wyprzedzaniu bez
    redukcji, to jest zla praktyka...

    >> kickdown sluzy do wiekszej kontroli
    >> nad tym na jakim biegu jedzieszw trybie automatycznym: wciskasz lekko gaz
    >> -> przyspiesza, wciskasz jeszcze mocniej, nastepuje redukcja, wciskasz
    >> jeszcze mocniej az do kickdowna, redukuje jeszcze bardziej agrsywnie...
    >
    > Co to za bzdury? Jak żyję i jeździłem wieloma automatami, żaden nie
    > redukował biegu od mocnego wciśnięcia pedału gazu !! Toż to byłby horror
    > dla skrzyni !!

    Kazdy automat tak robi. a niby jak inaczej wyobrazasz sobie jazde
    automatem?

    > Np. w moim steptroniku skrzynia redukuje dopiero wtedy gdy wcisnę
    > pedałem przycisk kickdown. Wtedy zrzuca np. o dwa biegi. Przy normalnym
    > mocnym wciskaniu nie redukuje, bo nie ma takiej najmniejszej potrzeby.
    > Miałaby skrzynia redukować bieg, żeby po 2 sekundach znów wrzucić niższy?

    Dokladnie tak, tzn mechaniczne ASB sa glupie i od razu wrzucaja wyzszy
    bieg, jezeli odpuscisz gaz, ale nowoczesne sterowane elektronicznie,
    szczegolnie w trybie sport, jeszcze przez jakis czas utrzymuja zredukowany
    bieg po mocnym wcisnieciu gazu i jego puszczeniu...

    >> To
    >> czy to diesel czy benzyna nie ma tutaj kompletnie znacznia, jezdzilem mala
    >> ale mocna benzyna 1.8t z automatem, potem dieslem 30d z automatem, teraz
    >> benzyna 5l V8 za automatem, i w kazdym uzywalem/uzywam kickdowna jezeli
    >> tego w danej chwili potrzebuje, szczegolnie czesto kickdowna uzywam w tym
    >> ostatnym poteznym silniku, z duuuzym momentem obrotowym, ale moze to
    >> dlatego ze ma tylko 4 biegi, sterowanie mechaniczne, i niestety malo
    >> inteligetnie steruje przelozeniami...
    >>
    > A co to za skrzynia w tej 5 litrówce?

    Klasyczny 4 biegowy ASB sterowany mechanicznie/cisnieniowo

    > Widzisz, to jest benzyna, w benzynie inaczej się rozkłada moment i moc,
    > dlatego _musisz_ korzystać z kickdown. W dieslu nie jest to potrzebne.

    Standarowo w tym samochodzie malo kiedy przekraczam 1500rpm w miescie,
    jezeli dojde do 2000rpm to wszyscy zostaja na swiatlach daleko w tyle,
    jednak jezeli chce pojezdzic dynamicznie, to po mocniejszym wcisnieciu gazu
    skrzynia redukuje bieg, a jak wcisne kickdowna to jeszcze bardziej...

    > A z tego co widzę, głównie użytkowałeś benzyny, a to 3.0d z automatem, to
    > było chyba tylko przejechanie się jednorazowe, skoro takie bzdury
    > piszesz. :)

    jezeli 30tys to jednorazowe przejechanie sie, to mozesz potraktowac to jako
    bzdury...

    Pozdrawiam
    Brzezi


  • 173. Data: 2010-09-27 13:20:27
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Mon, 27 Sep 2010 12:39:14 +0200, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

    [...]
    >> kickdown sluzy do wiekszej kontroli
    >> nad tym na jakim biegu jedzieszw trybie automatycznym: wciskasz lekko
    >> gaz
    >> -> przyspiesza, wciskasz jeszcze mocniej, nastepuje redukcja, wciskasz
    >> jeszcze mocniej az do kickdowna, redukuje jeszcze bardziej agrsywnie...
    >
    > Co to za bzdury? Jak żyję i jeździłem wieloma automatami, żaden nie
    > redukował biegu od mocnego wciśnięcia pedału gazu !! Toż to byłby horror
    > dla skrzyni !!

    E tam.

    W obu moich automatach (3.0TD i 2.0 benzyna) mocniejsze przyciśnięcie
    gazu (bez KD) redukuje bieg - jeśli obroty były niskie. Nawet można sobie
    wyregulować moment, w którym redukuje. A brak tej redukcji to jest
    awaria/rozregulowanie skrzyni.

    Ergo: jeździłeś popsutymi :]

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba


  • 174. Data: 2010-09-27 13:37:17
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-27 13:05, Brzezi pisze:

    >>> A co ma kickdown w stosunku do diesla?
    >>
    >> Ma dużo. Bo w dieslu nie trzeba używać kickdown, żeby sprawnie
    >> wyprzedzać czy przyspieszać. Możesz być na tym samym biegu.
    >
    > Ale to temat niezalezny od tego czy to automat, czy manual,

    A właśnie, że zależny. Bo moment obrotowy mamy w zupełnie innym przedziale.

    > zreszta wlasnie
    > diesle maja po to 6 biegow,

    Mój ma 5 biegów. Mam popsutą skrzynię?

    > zeby wykorzystac jego walory...
    > Polecam przejrzec dyskuje na temat momentu w dieslach i wyprzedzaniu bez
    > redukcji, to jest zla praktyka...
    >
    Dlaczego?

    >>> kickdown sluzy do wiekszej kontroli
    >>> nad tym na jakim biegu jedzieszw trybie automatycznym: wciskasz lekko gaz
    >>> -> przyspiesza, wciskasz jeszcze mocniej, nastepuje redukcja, wciskasz
    >>> jeszcze mocniej az do kickdowna, redukuje jeszcze bardziej agrsywnie...
    >>
    >> Co to za bzdury? Jak żyję i jeździłem wieloma automatami, żaden nie
    >> redukował biegu od mocnego wciśnięcia pedału gazu !! Toż to byłby horror
    >> dla skrzyni !!
    >
    > Kazdy automat tak robi. a niby jak inaczej wyobrazasz sobie jazde
    > automatem?
    >
    Nie każdy, mój tak nie robi. I wieloma, którymi jeździłem też tak nie
    robiły. Poprzednie moje auto w 3 litrowej benzynie też tak nie robiło.
    Bo po co ma zmieniać bieg na wyższy, skoro wyższe obroty mu nie są do
    niczego potrzebne.

    >> Np. w moim steptroniku skrzynia redukuje dopiero wtedy gdy wcisnę
    >> pedałem przycisk kickdown. Wtedy zrzuca np. o dwa biegi. Przy normalnym
    >> mocnym wciskaniu nie redukuje, bo nie ma takiej najmniejszej potrzeby.
    >> Miałaby skrzynia redukować bieg, żeby po 2 sekundach znów wrzucić niższy?
    >
    > Dokladnie tak, tzn mechaniczne ASB sa glupie i od razu wrzucaja wyzszy
    > bieg, jezeli odpuscisz gaz,

    Jedziesz na 3 biegu 60 km/h, puszczasz gaz i skrzynia redukuje na
    2??????????????? Chyba coś Ci się pozajączkowało.

    > ale nowoczesne sterowane elektronicznie,
    > szczegolnie w trybie sport, jeszcze przez jakis czas utrzymuja zredukowany
    > bieg po mocnym wcisnieciu gazu i jego puszczeniu...
    >
    Nowoczesne?
    Od kilkunastu lat takie skrzynie montują do dobrych samochodów.

    >> A co to za skrzynia w tej 5 litrówce?
    >
    > Klasyczny 4 biegowy ASB sterowany mechanicznie/cisnieniowo
    >
    W jakim aucie?

    >> Widzisz, to jest benzyna, w benzynie inaczej się rozkłada moment i moc,
    >> dlatego _musisz_ korzystać z kickdown. W dieslu nie jest to potrzebne.
    >
    > Standarowo w tym samochodzie malo kiedy przekraczam 1500rpm w miescie,

    Czyli jeździsz z piórkiem na gazie. Też tak czasem jeżdżę.

    > jezeli dojde do 2000rpm to wszyscy zostaja na swiatlach daleko w tyle,

    Zgadza się.

    > jednak jezeli chce pojezdzic dynamicznie, to po mocniejszym wcisnieciu gazu
    > skrzynia redukuje bieg, a jak wcisne kickdowna to jeszcze bardziej...
    >
    Dziwne to jest, bo ja czegoś takiego nie zauważyłem w moim steptronicu,
    ani też w tiptronicu w poprzednim aucie. Ani też w 3 litrowej benzynie w
    mitsubishi. Jeździłem (czyt: nie użytkowałem) multitroniciem i też nie
    zauważyłem takiego zachowania, żeby następowała redukcja biegu.

    Możesz to nagrać na filmiku?

    >> A z tego co widzę, głównie użytkowałeś benzyny, a to 3.0d z automatem, to
    >> było chyba tylko przejechanie się jednorazowe, skoro takie bzdury
    >> piszesz. :)
    >
    > jezeli 30tys to jednorazowe przejechanie sie, to mozesz potraktowac to jako
    > bzdury...
    >
    Ok, co to za skrzynia była?


    Pozdrawiam
    Filip


  • 175. Data: 2010-09-27 13:53:36
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-27 13:20, Mariusz Chwalba pisze:

    >> Co to za bzdury? Jak żyję i jeździłem wieloma automatami, żaden nie
    >> redukował biegu od mocnego wciśnięcia pedału gazu !! Toż to byłby
    >> horror dla skrzyni !!
    >
    > E tam.
    >
    > W obu moich automatach (3.0TD i 2.0 benzyna) mocniejsze przyciśnięcie
    > gazu (bez KD) redukuje bieg - jeśli obroty były niskie.

    A możesz powiedzieć w jakich autach?

    > Nawet można sobie
    > wyregulować moment, w którym redukuje.

    Gałką?

    > A brak tej redukcji to jest
    > awaria/rozregulowanie skrzyni.
    >
    > Ergo: jeździłeś popsutymi :]

    Wsiądź sobie np. do BMW e60 z 3 litrowym dieslem i się przejedź. :)

    Pozdrawiam


  • 176. Data: 2010-09-27 13:54:27
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Jurand

    > To masz tutaj 2 wielkości, które są "natywne" (...)

    Dlatego napisałem "najbardziej natywne", a nie "natywne".

    --
    ignorance is bliss


  • 177. Data: 2010-09-27 14:33:42
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:i7pvph$8ne$1@news.task.gda.pl...
    >> zreszta wlasnie
    >> diesle maja po to 6 biegow,
    > Mój ma 5 biegów. Mam popsutą skrzynię?

    Jeśli od mocnego wciśniecia gazu nie redukuje tak, zdecydowanie popsuta i
    ilość biegów nie ma znaczenia, ewentualnie dywanik się podwinąl pod pedał
    gaz :).

    >> zeby wykorzystac jego walory...
    >> Polecam przejrzec dyskuje na temat momentu w dieslach i wyprzedzaniu bez
    >> redukcji, to jest zla praktyka...
    > Dlaczego?

    Bo bez redukcji przyśpiesza dłużej, Ty oczywiście napiszesz że to nie prawda
    i będziesz typowym przykładem jak to dupohamownia Cię oszukuje ;)

    >>>> kickdown sluzy do wiekszej kontroli
    >>>> nad tym na jakim biegu jedzieszw trybie automatycznym: wciskasz
    >>>> lekko gaz -> przyspiesza, wciskasz jeszcze mocniej, nastepuje
    >>>> redukcja, wciskasz jeszcze mocniej az do kickdowna, redukuje
    >>>> jeszcze bardziej agrsywnie...
    >>> Co to za bzdury? Jak żyję i jeździłem wieloma automatami, żaden nie
    >>> redukował biegu od mocnego wciśnięcia pedału gazu !! Toż to byłby horror
    >>> dla skrzyni !!
    >> Kazdy automat tak robi. a niby jak inaczej wyobrazasz sobie jazde
    >> automatem?
    > Nie każdy, mój tak nie robi. I wieloma, którymi jeździłem też tak nie
    > robiły. Poprzednie moje auto w 3 litrowej benzynie też tak nie robiło. Bo
    > po co ma zmieniać bieg na wyższy, skoro wyższe obroty mu nie są do niczego
    > potrzebne.

    Wyższe obroty to wyższa moc, odczucia masz błedne.

    >>> Np. w moim steptroniku skrzynia redukuje dopiero wtedy gdy wcisnę
    >>> pedałem przycisk kickdown. Wtedy zrzuca np. o dwa biegi. Przy normalnym
    >>> mocnym wciskaniu nie redukuje, bo nie ma takiej najmniejszej potrzeby.
    >>> Miałaby skrzynia redukować bieg, żeby po 2 sekundach znów wrzucić
    >>> niższy?
    >> Dokladnie tak, tzn mechaniczne ASB sa glupie i od razu wrzucaja wyzszy
    >> bieg, jezeli odpuscisz gaz,
    > Jedziesz na 3 biegu 60 km/h, puszczasz gaz i skrzynia redukuje na
    > 2??????????????? Chyba coś Ci się pozajączkowało.

    To nie jemu się pozajączkowało tylko Tobie.
    wyższe przełożeni != wyższy bieg
    Brzeziemu zgodnie z tym co napisał wrzuca 4 z 3 w takiej sytuacji.

    >> ale nowoczesne sterowane elektronicznie,
    >> szczegolnie w trybie sport, jeszcze przez jakis czas utrzymuja
    >> zredukowany bieg po mocnym wcisnieciu gazu i jego puszczeniu...
    > Nowoczesne?
    > Od kilkunastu lat takie skrzynie montują do dobrych samochodów.

    Sam od lat mam klasyczny automat w którym sterowanie jest adaptacyjne, biegi
    są zmieniane zależnie od stylu jazdy, redukuje również zależnie od tempa
    jazdy. W trybie emeryckim niemal tylko po zwolnieniu, podczas normalnej
    jazdy wystarczy zdecydowane wciśniecie gazu.

    > Dziwne to jest, bo ja czegoś takiego nie zauważyłem w moim steptronicu,
    > ani też w tiptronicu w poprzednim aucie. Ani też w 3 litrowej benzynie w
    > mitsubishi. Jeździłem (czyt: nie użytkowałem) multitroniciem i też nie
    > zauważyłem takiego zachowania, żeby następowała redukcja biegu.

    Ciekawe, bo ja zauważyłem taką skłonność w każdej skrzyni, ale one były po
    prostu sprawne. Jeśli zdecydowane wdepnięcie gazu oznacza że auto się turla
    z 1500krpm to skrzynia po prostu nie działa. U siebie jak wcisne gaz
    delikatnie to własnie nawet z niższych obrotów ciągnie bardzo ładnie, ale
    mocniejsze wciśniecie sprawia że ciągnie jeszcze lepiej.

    Choćbyś nie wiem co napisał to fizyki nie oszukasz, ale rozumiem Twoje
    stanowisko, znam wielu "jeżdżących momentem" ;)

    Pozdr


  • 178. Data: 2010-09-27 14:41:38
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Mon, 27 Sep 2010 13:53:36 +0200, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

    >>> Co to za bzdury? Jak żyję i jeździłem wieloma automatami, żaden nie
    >>> redukował biegu od mocnego wciśnięcia pedału gazu !! Toż to byłby
    >>> horror dla skrzyni !!
    >>
    >> E tam.
    >>
    >> W obu moich automatach (3.0TD i 2.0 benzyna) mocniejsze przyciśnięcie
    >> gazu (bez KD) redukuje bieg - jeśli obroty były niskie.
    >
    > A możesz powiedzieć w jakich autach?

    MB w124 (3.0) i r170 (2.0).

    >> Nawet można sobie
    >> wyregulować moment, w którym redukuje.
    >
    > Gałką?

    W w124 skróceniem stosownego cięgna (pod maską, śrubą). W 170 się nie
    bawiłem.

    >> A brak tej redukcji to jest
    >> awaria/rozregulowanie skrzyni.
    >>
    >> Ergo: jeździłeś popsutymi :]
    >
    > Wsiądź sobie np. do BMW e60 z 3 litrowym dieslem i się przejedź. :)

    Jak miałem rozregulowane ASB, to też mi nie redukował. Ale to nie jest
    normalne
    zachowanie i nawet w WIS (instrukcje serwisowe) jest opis jak to
    wyregulować.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba


  • 179. Data: 2010-09-27 15:20:48
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pon, 27 wrz 2010 o 13:37 GMT, Filip KK napisał(a):

    >>>> A co ma kickdown w stosunku do diesla?
    >>>
    >>> Ma dużo. Bo w dieslu nie trzeba używać kickdown, żeby sprawnie
    >>> wyprzedzać czy przyspieszać. Możesz być na tym samym biegu.
    >>
    >> Ale to temat niezalezny od tego czy to automat, czy manual,
    >
    > A właśnie, że zależny. Bo moment obrotowy mamy w zupełnie innym przedziale.

    Umiejscowienie przedzialu momentu obrotowego zalezy od zastosowania skrzyni
    manualnej albo ASB?

    >> zreszta wlasnie
    >> diesle maja po to 6 biegow,
    >
    > Mój ma 5 biegów. Mam popsutą skrzynię?

    Nie o to mi chodzilo, gdyby diesle byly takie super elastyczne, to zamiast
    robic coraz czesciej 6 biegow, robiliby 4 albo 3, "bo przeciez ma taki
    moment obrotowy", a tu guzik prawda, daja 6 biegow, po to zeby je czesciej
    zmieniac aby lepiej wykorzystac optymalny zakres obrotow...

    >> zeby wykorzystac jego walory...
    >> Polecam przejrzec dyskuje na temat momentu w dieslach i wyprzedzaniu bez
    >> redukcji, to jest zla praktyka...
    >>
    > Dlaczego?

    Bo redukujac bieg, wyprzedzisz szybciej (czyt. bezpieczniej), niz bez
    redukcji...

    >>>> kickdown sluzy do wiekszej kontroli
    >>>> nad tym na jakim biegu jedzieszw trybie automatycznym: wciskasz lekko gaz
    >>>> -> przyspiesza, wciskasz jeszcze mocniej, nastepuje redukcja, wciskasz
    >>>> jeszcze mocniej az do kickdowna, redukuje jeszcze bardziej agrsywnie...
    >>>
    >>> Co to za bzdury? Jak żyję i jeździłem wieloma automatami, żaden nie
    >>> redukował biegu od mocnego wciśnięcia pedału gazu !! Toż to byłby horror
    >>> dla skrzyni !!
    >>
    >> Kazdy automat tak robi. a niby jak inaczej wyobrazasz sobie jazde
    >> automatem?
    >>
    > Nie każdy, mój tak nie robi.

    Podaj w jakim samochodzie, bo podejrzewam ze musial byc popsuty..

    > I wieloma, którymi jeździłem też tak nie
    > robiły.

    Podaj przyklady, bo ja mialem, w sensie jezdzilem dlugotermino na codzien,
    4 kompletnie roznymi samochodami z ASB, Audi, Jeep, BMW, Mercede i w kazdym
    byla identyczna zasada dzialania redukcji przy mocnym wcisnieciu pedalu
    gazu, innymi ktorymi mialem tylko krotkie przejazdzki dzialaly
    identycznie...

    > Poprzednie moje auto w 3 litrowej benzynie też tak nie robiło.
    > Bo po co ma zmieniać bieg na wyższy, skoro wyższe obroty mu nie są do
    > niczego potrzebne.

    Jest potrzebne, bo redukujac bieg, osiagniesz wieksze przyspieszenie niz na
    wyzszym biegu, taki jest cel redukcji

    >>> Np. w moim steptroniku skrzynia redukuje dopiero wtedy gdy wcisnę
    >>> pedałem przycisk kickdown. Wtedy zrzuca np. o dwa biegi. Przy normalnym
    >>> mocnym wciskaniu nie redukuje, bo nie ma takiej najmniejszej potrzeby.
    >>> Miałaby skrzynia redukować bieg, żeby po 2 sekundach znów wrzucić niższy?
    >>
    >> Dokladnie tak, tzn mechaniczne ASB sa glupie i od razu wrzucaja wyzszy
    >> bieg, jezeli odpuscisz gaz,
    >
    > Jedziesz na 3 biegu 60 km/h, puszczasz gaz i skrzynia redukuje na
    > 2??????????????? Chyba coś Ci się pozajączkowało.

    Przy delikatniej jezdzie, 4 bieg(ostatni) wlacza sie juz przy 50kmh, wiec powiedzmy
    ze jade 60kmh, wciskam mocno gaz, redukuje(czyt wrzuca nizszy bieg) czyli
    3, jezeli wcisne kickdowna to zredukuje do 2, jezeli od razu puszcze pedal
    gazu, to spowrotem wrzuci wyzszy bieg 3->4

    >> ale nowoczesne sterowane elektronicznie,
    >> szczegolnie w trybie sport, jeszcze przez jakis czas utrzymuja zredukowany
    >> bieg po mocnym wcisnieciu gazu i jego puszczeniu...
    >>
    > Nowoczesne?
    > Od kilkunastu lat takie skrzynie montują do dobrych samochodów.

    Kilkanscie lat to moze byc 11 jak i 17. Moj 17 letni samochod byl na
    uwczesne lata szczytem technologicznym, ma tyle elektronicznych bajerow ze
    niektore samochody srednio-wyzszej klasy teraz takich bajerow nie maja, i
    pewnie jeszcze dlugo nie beda miec..., a automat mimo wszystko ma jeszcze
    mechaniczny...

    >>> A co to za skrzynia w tej 5 litrówce?
    >>
    >> Klasyczny 4 biegowy ASB sterowany mechanicznie/cisnieniowo
    >>
    > W jakim aucie?

    Mercedes CL500 C140

    >>> Widzisz, to jest benzyna, w benzynie inaczej się rozkłada moment i moc,
    >>> dlatego _musisz_ korzystać z kickdown. W dieslu nie jest to potrzebne.
    >>
    >> Standarowo w tym samochodzie malo kiedy przekraczam 1500rpm w miescie,
    >
    > Czyli jeździsz z piórkiem na gazie. Też tak czasem jeżdżę.

    Zalezy od punktu odniesienia, ja lekko muskam gaz, ale jednak ze swiatel
    rusza pierwszy

    >
    >> jezeli dojde do 2000rpm to wszyscy zostaja na swiatlach daleko w tyle,
    >
    > Zgadza się.
    >
    >> jednak jezeli chce pojezdzic dynamicznie, to po mocniejszym wcisnieciu gazu
    >> skrzynia redukuje bieg, a jak wcisne kickdowna to jeszcze bardziej...
    >>
    > Dziwne to jest, bo ja czegoś takiego nie zauważyłem w moim steptronicu,
    > ani też w tiptronicu w poprzednim aucie. Ani też w 3 litrowej benzynie w
    > mitsubishi. Jeździłem (czyt: nie użytkowałem) multitroniciem i też nie
    > zauważyłem takiego zachowania, żeby następowała redukcja biegu.

    Mozliwe ze niektore skrzynie sie tak zachowuja, chociaz wydaje mi sie to
    dziwnym, nienormalnym, niestandardowym rozwiazaniem, moze byly popsute?

    > Możesz to nagrać na filmiku?

    http://www.youtube.com/watch?v=-i8ztD7SsQ8

    To akurat jest z audi A3, tam nie bylo mozliwosci recznej zmiany biegow,
    wszystkie redukcje jakie tam widzisz na tym filmiku, robia sie
    automatycznie przez mocne wcisniecie gazu, jest tam tez uzywany kickdown.

    29 wciskam mocno gaz, redukcja do 3, 30sek wciskam kickdowna i kolejna
    redukcja do 2 biegu
    50sek, znowu redukcja po mocniejszym wcisnieciu gazu
    1:00 znowu

    Nie wyobrazam sobie, aby jadac 60kmh, na najwyzszym biegu, po wcisnieciu
    gazu przyspieszac bez redukcji, to bedzie trwalo wieki...

    http://w53.wrzuta.pl/film/0fTM8Flbc0g/mov00687

    Tutaj jest Jeep, w 11sek wciskam mocno gaz, i nastepuje redukcja, zeby
    dolac Ci oliwy do ognia, to w tym Jeepie byl Diesel :) i uwierz mi, nie
    wyobrazam sobie jezdzic bez redukcji

    http://w106.wrzuta.pl/film/4sau3Z5aATg/mov00686
    tutaj w 20 sek. wciskam gaz, redukcja, puszczam gaz i od razu wrzuca
    spowrotem na wyzszy, tam jest sterowanie elektroniczne, ale bardzo proste
    bez zadnej inteligencji i od razu wrzuca mozliwie najwyzszy bieg

    To sa tylko moje filmiki, ale na youtubie znajdziesz sporo pokazujacych jak
    dziala poprawnie ASB...

    >>> A z tego co widzę, głównie użytkowałeś benzyny, a to 3.0d z automatem, to
    >>> było chyba tylko przejechanie się jednorazowe, skoro takie bzdury
    >>> piszesz. :)
    >>
    >> jezeli 30tys to jednorazowe przejechanie sie, to mozesz potraktowac to jako
    >> bzdury...
    >>
    > Ok, co to za skrzynia była?

    z tego co pamietam GM, 5 biegow z trybem sportowym i mozliwosci recznej
    zmiany biegow

    Pozdrawiam
    Brzezi


  • 180. Data: 2010-09-27 15:58:08
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-27 14:33, Przembo pisze:

    >>> diesle maja po to 6 biegow,
    >> Mój ma 5 biegów. Mam popsutą skrzynię?
    >
    > Jeśli od mocnego wciśniecia gazu nie redukuje tak, zdecydowanie popsuta
    > i ilość biegów nie ma znaczenia, ewentualnie dywanik się podwinąl pod
    > pedał gaz :).
    >
    A zdajesz sobie sprawę, że mój automat nie zmienia biegów?

    >>> zeby wykorzystac jego walory...
    >>> Polecam przejrzec dyskuje na temat momentu w dieslach i wyprzedzaniu bez
    >>> redukcji, to jest zla praktyka...
    >> Dlaczego?
    >
    > Bo bez redukcji przyśpiesza dłużej, Ty oczywiście napiszesz że to nie
    > prawda i będziesz typowym przykładem jak to dupohamownia Cię oszukuje ;)
    >
    Ale dlaczego miałbym napisać, że to nie jest prawda? Skoro to jest
    prawda... Próbujesz mi coś wmówić? Przeczytaj to co napisałem tutaj w
    kilku postach i wyciągnij sensowne wnioski, a nie mylne.

    > Wyższe obroty to wyższa moc, odczucia masz błedne.
    >
    Zgadza się, odczucia masz błędne. Diesel ma inny zakres, niż benzyna.

    >>>> Np. w moim steptroniku skrzynia redukuje dopiero wtedy gdy wcisnę
    >>>> pedałem przycisk kickdown. Wtedy zrzuca np. o dwa biegi. Przy normalnym
    >>>> mocnym wciskaniu nie redukuje, bo nie ma takiej najmniejszej potrzeby.
    >>>> Miałaby skrzynia redukować bieg, żeby po 2 sekundach znów wrzucić
    >>>> niższy?
    >>> Dokladnie tak, tzn mechaniczne ASB sa glupie i od razu wrzucaja wyzszy
    >>> bieg, jezeli odpuscisz gaz,
    >> Jedziesz na 3 biegu 60 km/h, puszczasz gaz i skrzynia redukuje na
    >> 2??????????????? Chyba coś Ci się pozajączkowało.
    >
    > To nie jemu się pozajączkowało tylko Tobie.

    Tobie i jemu się pozajączkowało.

    > wyższe przełożeni != wyższy bieg

    Masło maślane = masło maślane. :)

    Jeżeli redukujesz z 4 do 2, to zmieniasz bieg na wyższy, a nie na
    niższy. Na biegu drugim silnik musi się mocniej wkręcić w obroty, by
    pokonać taką samą drogę, jak na "wyższym biegu", czyli niższym np. na
    czwartym biegu. Dlatego jak redukujesz z 4 do 2, to redukujesz w skrzyni
    koło mniejsze, na większe. I co za tym idzie? Wał skrzyni biegów obraca
    się z prędkością mniejszą niż wałek korbowy silnika. Stąd masz wyższe
    przełożenie-większe przełożenie-większe koło zębate.
    Zaś wyższe przełożenie (czyli niższe) jest dokładnie odwrotne. Większe
    koło napędza mniejsze. Stąd niższy bieg. Nie zrozumiesz tego, dopóki nie
    spojrzysz na rozebrany cały układ napędowy połączony ze skrzynią.
    Popatrz sobie na jakieś schematy, może wykumasz.

    > Brzeziemu zgodnie z tym co napisał wrzuca 4 z 3 w takiej sytuacji.
    >
    >>> ale nowoczesne sterowane elektronicznie,
    >>> szczegolnie w trybie sport, jeszcze przez jakis czas utrzymuja
    >>> zredukowany bieg po mocnym wcisnieciu gazu i jego puszczeniu...
    >> Nowoczesne?
    >> Od kilkunastu lat takie skrzynie montują do dobrych samochodów.
    >
    > Sam od lat mam klasyczny automat w którym sterowanie jest adaptacyjne,
    > biegi są zmieniane zależnie od stylu jazdy, redukuje również zależnie od
    > tempa jazdy. W trybie emeryckim niemal tylko po zwolnieniu, podczas
    > normalnej jazdy wystarczy zdecydowane wciśniecie gazu.
    >
    Masz stary automat. I nie myl tutaj pojęć, bo nie mówimy o adaptacyjnej
    zmianie biegów, czyli tak jak wciskasz gaz, tak zmienia biegi, tylko
    mówimy o tym, że mój automat nie redukuje biegu na wyższy, żeby
    przyśpieszyć, gdy wciskam raptownie gaz. Dopiero gdy wcisnę kickdown, to
    zredukuje np. z 4 na 2.

    >> Dziwne to jest, bo ja czegoś takiego nie zauważyłem w moim
    >> steptronicu, ani też w tiptronicu w poprzednim aucie. Ani też w 3
    >> litrowej benzynie w mitsubishi. Jeździłem (czyt: nie użytkowałem)
    >> multitroniciem i też nie zauważyłem takiego zachowania, żeby
    >> następowała redukcja biegu.
    >
    > Ciekawe, bo ja zauważyłem taką skłonność w każdej skrzyni, ale one były
    > po prostu sprawne.

    Sugerujesz, że jeździłem z niesprawnymi skrzynkami?

    > Jeśli zdecydowane wdepnięcie gazu oznacza że auto się
    > turla z 1500krpm to skrzynia po prostu nie działa.

    Chyba nie zrozumiałeś o czym my tu piszemy.

    > U siebie jak wcisne
    > gaz delikatnie to własnie nawet z niższych obrotów ciągnie bardzo
    > ładnie,

    J.F. uważa, że skrzynie automatycznie nie ciągną od niskich obrotów i
    nazywa do "automat-lag".

    > ale mocniejsze wciśniecie sprawia że ciągnie jeszcze lepiej.
    >
    Logika?

    > Choćbyś nie wiem co napisał to fizyki nie oszukasz, ale rozumiem Twoje
    > stanowisko, znam wielu "jeżdżących momentem" ;)
    >
    Znam wielu jeżdżących kick-downem. ;)

    Pozdro

strony : 1 ... 10 ... 17 . [ 18 ] . 19 ... 28


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: