eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a mocRe: Moment a moc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
    !not-for-mail
    From: Filip KK <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moment a moc
    Date: Mon, 27 Sep 2010 13:37:17 +0200
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 96
    Message-ID: <i7pvph$8ne$1@news.task.gda.pl>
    References: <i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl>
    <4c9c5c02$0$27034$65785112@news.neostrada.pl> <i7hn0i$66s$1@news.onet.pl>
    <4c9c6027$0$21009$65785112@news.neostrada.pl> <i7hnrc$8hl$1@news.onet.pl>
    <i7ibck$9r3$1@news.task.gda.pl> <i7ihqr$es9$1@news.onet.pl>
    <i7otda$7o7$2@news.task.gda.pl>
    <s...@b...chello.pl>
    <i7pscn$7o7$5@news.task.gda.pl>
    <s...@b...chello.pl>
    NNTP-Posting-Host: apn-77-112-68-246.dynamic.gprs.plus.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1285587573 8942 77.112.68.246 (27 Sep 2010 11:39:33 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Sep 2010 11:39:33 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.12) Gecko/20100914
    Thunderbird/3.0.8
    In-Reply-To: <s...@b...chello.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2312967
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-09-27 13:05, Brzezi pisze:

    >>> A co ma kickdown w stosunku do diesla?
    >>
    >> Ma dużo. Bo w dieslu nie trzeba używać kickdown, żeby sprawnie
    >> wyprzedzać czy przyspieszać. Możesz być na tym samym biegu.
    >
    > Ale to temat niezalezny od tego czy to automat, czy manual,

    A właśnie, że zależny. Bo moment obrotowy mamy w zupełnie innym przedziale.

    > zreszta wlasnie
    > diesle maja po to 6 biegow,

    Mój ma 5 biegów. Mam popsutą skrzynię?

    > zeby wykorzystac jego walory...
    > Polecam przejrzec dyskuje na temat momentu w dieslach i wyprzedzaniu bez
    > redukcji, to jest zla praktyka...
    >
    Dlaczego?

    >>> kickdown sluzy do wiekszej kontroli
    >>> nad tym na jakim biegu jedzieszw trybie automatycznym: wciskasz lekko gaz
    >>> -> przyspiesza, wciskasz jeszcze mocniej, nastepuje redukcja, wciskasz
    >>> jeszcze mocniej az do kickdowna, redukuje jeszcze bardziej agrsywnie...
    >>
    >> Co to za bzdury? Jak żyję i jeździłem wieloma automatami, żaden nie
    >> redukował biegu od mocnego wciśnięcia pedału gazu !! Toż to byłby horror
    >> dla skrzyni !!
    >
    > Kazdy automat tak robi. a niby jak inaczej wyobrazasz sobie jazde
    > automatem?
    >
    Nie każdy, mój tak nie robi. I wieloma, którymi jeździłem też tak nie
    robiły. Poprzednie moje auto w 3 litrowej benzynie też tak nie robiło.
    Bo po co ma zmieniać bieg na wyższy, skoro wyższe obroty mu nie są do
    niczego potrzebne.

    >> Np. w moim steptroniku skrzynia redukuje dopiero wtedy gdy wcisnę
    >> pedałem przycisk kickdown. Wtedy zrzuca np. o dwa biegi. Przy normalnym
    >> mocnym wciskaniu nie redukuje, bo nie ma takiej najmniejszej potrzeby.
    >> Miałaby skrzynia redukować bieg, żeby po 2 sekundach znów wrzucić niższy?
    >
    > Dokladnie tak, tzn mechaniczne ASB sa glupie i od razu wrzucaja wyzszy
    > bieg, jezeli odpuscisz gaz,

    Jedziesz na 3 biegu 60 km/h, puszczasz gaz i skrzynia redukuje na
    2??????????????? Chyba coś Ci się pozajączkowało.

    > ale nowoczesne sterowane elektronicznie,
    > szczegolnie w trybie sport, jeszcze przez jakis czas utrzymuja zredukowany
    > bieg po mocnym wcisnieciu gazu i jego puszczeniu...
    >
    Nowoczesne?
    Od kilkunastu lat takie skrzynie montują do dobrych samochodów.

    >> A co to za skrzynia w tej 5 litrówce?
    >
    > Klasyczny 4 biegowy ASB sterowany mechanicznie/cisnieniowo
    >
    W jakim aucie?

    >> Widzisz, to jest benzyna, w benzynie inaczej się rozkłada moment i moc,
    >> dlatego _musisz_ korzystać z kickdown. W dieslu nie jest to potrzebne.
    >
    > Standarowo w tym samochodzie malo kiedy przekraczam 1500rpm w miescie,

    Czyli jeździsz z piórkiem na gazie. Też tak czasem jeżdżę.

    > jezeli dojde do 2000rpm to wszyscy zostaja na swiatlach daleko w tyle,

    Zgadza się.

    > jednak jezeli chce pojezdzic dynamicznie, to po mocniejszym wcisnieciu gazu
    > skrzynia redukuje bieg, a jak wcisne kickdowna to jeszcze bardziej...
    >
    Dziwne to jest, bo ja czegoś takiego nie zauważyłem w moim steptronicu,
    ani też w tiptronicu w poprzednim aucie. Ani też w 3 litrowej benzynie w
    mitsubishi. Jeździłem (czyt: nie użytkowałem) multitroniciem i też nie
    zauważyłem takiego zachowania, żeby następowała redukcja biegu.

    Możesz to nagrać na filmiku?

    >> A z tego co widzę, głównie użytkowałeś benzyny, a to 3.0d z automatem, to
    >> było chyba tylko przejechanie się jednorazowe, skoro takie bzdury
    >> piszesz. :)
    >
    > jezeli 30tys to jednorazowe przejechanie sie, to mozesz potraktowac to jako
    > bzdury...
    >
    Ok, co to za skrzynia była?


    Pozdrawiam
    Filip

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: