-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
!not-for-mail
From: Filip KK <n...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Moment a moc
Date: Mon, 27 Sep 2010 13:37:17 +0200
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
Lines: 96
Message-ID: <i7pvph$8ne$1@news.task.gda.pl>
References: <i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl>
<4c9c5c02$0$27034$65785112@news.neostrada.pl> <i7hn0i$66s$1@news.onet.pl>
<4c9c6027$0$21009$65785112@news.neostrada.pl> <i7hnrc$8hl$1@news.onet.pl>
<i7ibck$9r3$1@news.task.gda.pl> <i7ihqr$es9$1@news.onet.pl>
<i7otda$7o7$2@news.task.gda.pl>
<s...@b...chello.pl>
<i7pscn$7o7$5@news.task.gda.pl>
<s...@b...chello.pl>
NNTP-Posting-Host: apn-77-112-68-246.dynamic.gprs.plus.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.task.gda.pl 1285587573 8942 77.112.68.246 (27 Sep 2010 11:39:33 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Sep 2010 11:39:33 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.12) Gecko/20100914
Thunderbird/3.0.8
In-Reply-To: <s...@b...chello.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2312967
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-09-27 13:05, Brzezi pisze:
>>> A co ma kickdown w stosunku do diesla?
>>
>> Ma dużo. Bo w dieslu nie trzeba używać kickdown, żeby sprawnie
>> wyprzedzać czy przyspieszać. Możesz być na tym samym biegu.
>
> Ale to temat niezalezny od tego czy to automat, czy manual,
A właśnie, że zależny. Bo moment obrotowy mamy w zupełnie innym przedziale.
> zreszta wlasnie
> diesle maja po to 6 biegow,
Mój ma 5 biegów. Mam popsutą skrzynię?
> zeby wykorzystac jego walory...
> Polecam przejrzec dyskuje na temat momentu w dieslach i wyprzedzaniu bez
> redukcji, to jest zla praktyka...
>
Dlaczego?
>>> kickdown sluzy do wiekszej kontroli
>>> nad tym na jakim biegu jedzieszw trybie automatycznym: wciskasz lekko gaz
>>> -> przyspiesza, wciskasz jeszcze mocniej, nastepuje redukcja, wciskasz
>>> jeszcze mocniej az do kickdowna, redukuje jeszcze bardziej agrsywnie...
>>
>> Co to za bzdury? Jak żyję i jeździłem wieloma automatami, żaden nie
>> redukował biegu od mocnego wciśnięcia pedału gazu !! Toż to byłby horror
>> dla skrzyni !!
>
> Kazdy automat tak robi. a niby jak inaczej wyobrazasz sobie jazde
> automatem?
>
Nie każdy, mój tak nie robi. I wieloma, którymi jeździłem też tak nie
robiły. Poprzednie moje auto w 3 litrowej benzynie też tak nie robiło.
Bo po co ma zmieniać bieg na wyższy, skoro wyższe obroty mu nie są do
niczego potrzebne.
>> Np. w moim steptroniku skrzynia redukuje dopiero wtedy gdy wcisnę
>> pedałem przycisk kickdown. Wtedy zrzuca np. o dwa biegi. Przy normalnym
>> mocnym wciskaniu nie redukuje, bo nie ma takiej najmniejszej potrzeby.
>> Miałaby skrzynia redukować bieg, żeby po 2 sekundach znów wrzucić niższy?
>
> Dokladnie tak, tzn mechaniczne ASB sa glupie i od razu wrzucaja wyzszy
> bieg, jezeli odpuscisz gaz,
Jedziesz na 3 biegu 60 km/h, puszczasz gaz i skrzynia redukuje na
2??????????????? Chyba coś Ci się pozajączkowało.
> ale nowoczesne sterowane elektronicznie,
> szczegolnie w trybie sport, jeszcze przez jakis czas utrzymuja zredukowany
> bieg po mocnym wcisnieciu gazu i jego puszczeniu...
>
Nowoczesne?
Od kilkunastu lat takie skrzynie montują do dobrych samochodów.
>> A co to za skrzynia w tej 5 litrówce?
>
> Klasyczny 4 biegowy ASB sterowany mechanicznie/cisnieniowo
>
W jakim aucie?
>> Widzisz, to jest benzyna, w benzynie inaczej się rozkłada moment i moc,
>> dlatego _musisz_ korzystać z kickdown. W dieslu nie jest to potrzebne.
>
> Standarowo w tym samochodzie malo kiedy przekraczam 1500rpm w miescie,
Czyli jeździsz z piórkiem na gazie. Też tak czasem jeżdżę.
> jezeli dojde do 2000rpm to wszyscy zostaja na swiatlach daleko w tyle,
Zgadza się.
> jednak jezeli chce pojezdzic dynamicznie, to po mocniejszym wcisnieciu gazu
> skrzynia redukuje bieg, a jak wcisne kickdowna to jeszcze bardziej...
>
Dziwne to jest, bo ja czegoś takiego nie zauważyłem w moim steptronicu,
ani też w tiptronicu w poprzednim aucie. Ani też w 3 litrowej benzynie w
mitsubishi. Jeździłem (czyt: nie użytkowałem) multitroniciem i też nie
zauważyłem takiego zachowania, żeby następowała redukcja biegu.
Możesz to nagrać na filmiku?
>> A z tego co widzę, głównie użytkowałeś benzyny, a to 3.0d z automatem, to
>> było chyba tylko przejechanie się jednorazowe, skoro takie bzdury
>> piszesz. :)
>
> jezeli 30tys to jednorazowe przejechanie sie, to mozesz potraktowac to jako
> bzdury...
>
Ok, co to za skrzynia była?
Pozdrawiam
Filip
Następne wpisy z tego wątku
- 27.09.10 13:54 to
- 27.09.10 13:53 Filip KK
- 27.09.10 14:33 Przembo
- 27.09.10 14:41 Mariusz Chwalba
- 27.09.10 15:20 Brzezi
- 27.09.10 15:58 Filip KK
- 27.09.10 16:02 V-Tec
- 27.09.10 18:00 Jurand
- 27.09.10 18:26 Jurand
- 27.09.10 18:28 Jurand
- 27.09.10 19:01 Tomasz Pyra
- 27.09.10 19:31 Filip KK
- 27.09.10 19:35 Przembo
- 27.09.10 19:56 Filip KK
- 27.09.10 20:15 Jurand
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS