-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Przembo" <x...@x...xx>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Moment a moc
Date: Mon, 27 Sep 2010 14:33:42 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 76
Message-ID: <i7q2uj$h3s$1@news.onet.pl>
References: <i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl>
<4c9c5c02$0$27034$65785112@news.neostrada.pl> <i7hn0i$66s$1@news.onet.pl>
<4c9c6027$0$21009$65785112@news.neostrada.pl> <i7hnrc$8hl$1@news.onet.pl>
<i7ibck$9r3$1@news.task.gda.pl> <i7ihqr$es9$1@news.onet.pl>
<i7otda$7o7$2@news.task.gda.pl>
<s...@b...chello.pl>
<i7pscn$7o7$5@news.task.gda.pl>
<s...@b...chello.pl>
<i7pvph$8ne$1@news.task.gda.pl>
NNTP-Posting-Host: chello089076241185.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1285590803 17532 89.76.241.185 (27 Sep 2010 12:33:23 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Sep 2010 12:33:23 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
X-Antivirus: avast! (VPS 100927-0, 2010-09-27), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2312975
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:i7pvph$8ne$1@news.task.gda.pl...
>> zreszta wlasnie
>> diesle maja po to 6 biegow,
> Mój ma 5 biegów. Mam popsutą skrzynię?
Jeśli od mocnego wciśniecia gazu nie redukuje tak, zdecydowanie popsuta i
ilość biegów nie ma znaczenia, ewentualnie dywanik się podwinąl pod pedał
gaz :).
>> zeby wykorzystac jego walory...
>> Polecam przejrzec dyskuje na temat momentu w dieslach i wyprzedzaniu bez
>> redukcji, to jest zla praktyka...
> Dlaczego?
Bo bez redukcji przyśpiesza dłużej, Ty oczywiście napiszesz że to nie prawda
i będziesz typowym przykładem jak to dupohamownia Cię oszukuje ;)
>>>> kickdown sluzy do wiekszej kontroli
>>>> nad tym na jakim biegu jedzieszw trybie automatycznym: wciskasz
>>>> lekko gaz -> przyspiesza, wciskasz jeszcze mocniej, nastepuje
>>>> redukcja, wciskasz jeszcze mocniej az do kickdowna, redukuje
>>>> jeszcze bardziej agrsywnie...
>>> Co to za bzdury? Jak żyję i jeździłem wieloma automatami, żaden nie
>>> redukował biegu od mocnego wciśnięcia pedału gazu !! Toż to byłby horror
>>> dla skrzyni !!
>> Kazdy automat tak robi. a niby jak inaczej wyobrazasz sobie jazde
>> automatem?
> Nie każdy, mój tak nie robi. I wieloma, którymi jeździłem też tak nie
> robiły. Poprzednie moje auto w 3 litrowej benzynie też tak nie robiło. Bo
> po co ma zmieniać bieg na wyższy, skoro wyższe obroty mu nie są do niczego
> potrzebne.
Wyższe obroty to wyższa moc, odczucia masz błedne.
>>> Np. w moim steptroniku skrzynia redukuje dopiero wtedy gdy wcisnę
>>> pedałem przycisk kickdown. Wtedy zrzuca np. o dwa biegi. Przy normalnym
>>> mocnym wciskaniu nie redukuje, bo nie ma takiej najmniejszej potrzeby.
>>> Miałaby skrzynia redukować bieg, żeby po 2 sekundach znów wrzucić
>>> niższy?
>> Dokladnie tak, tzn mechaniczne ASB sa glupie i od razu wrzucaja wyzszy
>> bieg, jezeli odpuscisz gaz,
> Jedziesz na 3 biegu 60 km/h, puszczasz gaz i skrzynia redukuje na
> 2??????????????? Chyba coś Ci się pozajączkowało.
To nie jemu się pozajączkowało tylko Tobie.
wyższe przełożeni != wyższy bieg
Brzeziemu zgodnie z tym co napisał wrzuca 4 z 3 w takiej sytuacji.
>> ale nowoczesne sterowane elektronicznie,
>> szczegolnie w trybie sport, jeszcze przez jakis czas utrzymuja
>> zredukowany bieg po mocnym wcisnieciu gazu i jego puszczeniu...
> Nowoczesne?
> Od kilkunastu lat takie skrzynie montują do dobrych samochodów.
Sam od lat mam klasyczny automat w którym sterowanie jest adaptacyjne, biegi
są zmieniane zależnie od stylu jazdy, redukuje również zależnie od tempa
jazdy. W trybie emeryckim niemal tylko po zwolnieniu, podczas normalnej
jazdy wystarczy zdecydowane wciśniecie gazu.
> Dziwne to jest, bo ja czegoś takiego nie zauważyłem w moim steptronicu,
> ani też w tiptronicu w poprzednim aucie. Ani też w 3 litrowej benzynie w
> mitsubishi. Jeździłem (czyt: nie użytkowałem) multitroniciem i też nie
> zauważyłem takiego zachowania, żeby następowała redukcja biegu.
Ciekawe, bo ja zauważyłem taką skłonność w każdej skrzyni, ale one były po
prostu sprawne. Jeśli zdecydowane wdepnięcie gazu oznacza że auto się turla
z 1500krpm to skrzynia po prostu nie działa. U siebie jak wcisne gaz
delikatnie to własnie nawet z niższych obrotów ciągnie bardzo ładnie, ale
mocniejsze wciśniecie sprawia że ciągnie jeszcze lepiej.
Choćbyś nie wiem co napisał to fizyki nie oszukasz, ale rozumiem Twoje
stanowisko, znam wielu "jeżdżących momentem" ;)
Pozdr
Następne wpisy z tego wątku
- 27.09.10 14:41 Mariusz Chwalba
- 27.09.10 15:20 Brzezi
- 27.09.10 15:58 Filip KK
- 27.09.10 16:02 V-Tec
- 27.09.10 18:00 Jurand
- 27.09.10 18:26 Jurand
- 27.09.10 18:28 Jurand
- 27.09.10 19:01 Tomasz Pyra
- 27.09.10 19:31 Filip KK
- 27.09.10 19:35 Przembo
- 27.09.10 19:56 Filip KK
- 27.09.10 20:15 Jurand
- 27.09.10 20:18 Jurand
- 27.09.10 20:29 kogutek
- 27.09.10 21:33 V-Tec
Najnowsze wątki z tej grupy
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 kraje nieprzyjazne samochodom
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=