eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a moc › Re: Moment a moc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Przembo" <x...@x...xx>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moment a moc
    Date: Mon, 27 Sep 2010 14:33:42 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 76
    Message-ID: <i7q2uj$h3s$1@news.onet.pl>
    References: <i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl>
    <4c9c5c02$0$27034$65785112@news.neostrada.pl> <i7hn0i$66s$1@news.onet.pl>
    <4c9c6027$0$21009$65785112@news.neostrada.pl> <i7hnrc$8hl$1@news.onet.pl>
    <i7ibck$9r3$1@news.task.gda.pl> <i7ihqr$es9$1@news.onet.pl>
    <i7otda$7o7$2@news.task.gda.pl>
    <s...@b...chello.pl>
    <i7pscn$7o7$5@news.task.gda.pl>
    <s...@b...chello.pl>
    <i7pvph$8ne$1@news.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello089076241185.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1285590803 17532 89.76.241.185 (27 Sep 2010 12:33:23 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Sep 2010 12:33:23 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-Antivirus: avast! (VPS 100927-0, 2010-09-27), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2312975
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:i7pvph$8ne$1@news.task.gda.pl...
    >> zreszta wlasnie
    >> diesle maja po to 6 biegow,
    > Mój ma 5 biegów. Mam popsutą skrzynię?

    Jeśli od mocnego wciśniecia gazu nie redukuje tak, zdecydowanie popsuta i
    ilość biegów nie ma znaczenia, ewentualnie dywanik się podwinąl pod pedał
    gaz :).

    >> zeby wykorzystac jego walory...
    >> Polecam przejrzec dyskuje na temat momentu w dieslach i wyprzedzaniu bez
    >> redukcji, to jest zla praktyka...
    > Dlaczego?

    Bo bez redukcji przyśpiesza dłużej, Ty oczywiście napiszesz że to nie prawda
    i będziesz typowym przykładem jak to dupohamownia Cię oszukuje ;)

    >>>> kickdown sluzy do wiekszej kontroli
    >>>> nad tym na jakim biegu jedzieszw trybie automatycznym: wciskasz
    >>>> lekko gaz -> przyspiesza, wciskasz jeszcze mocniej, nastepuje
    >>>> redukcja, wciskasz jeszcze mocniej az do kickdowna, redukuje
    >>>> jeszcze bardziej agrsywnie...
    >>> Co to za bzdury? Jak żyję i jeździłem wieloma automatami, żaden nie
    >>> redukował biegu od mocnego wciśnięcia pedału gazu !! Toż to byłby horror
    >>> dla skrzyni !!
    >> Kazdy automat tak robi. a niby jak inaczej wyobrazasz sobie jazde
    >> automatem?
    > Nie każdy, mój tak nie robi. I wieloma, którymi jeździłem też tak nie
    > robiły. Poprzednie moje auto w 3 litrowej benzynie też tak nie robiło. Bo
    > po co ma zmieniać bieg na wyższy, skoro wyższe obroty mu nie są do niczego
    > potrzebne.

    Wyższe obroty to wyższa moc, odczucia masz błedne.

    >>> Np. w moim steptroniku skrzynia redukuje dopiero wtedy gdy wcisnę
    >>> pedałem przycisk kickdown. Wtedy zrzuca np. o dwa biegi. Przy normalnym
    >>> mocnym wciskaniu nie redukuje, bo nie ma takiej najmniejszej potrzeby.
    >>> Miałaby skrzynia redukować bieg, żeby po 2 sekundach znów wrzucić
    >>> niższy?
    >> Dokladnie tak, tzn mechaniczne ASB sa glupie i od razu wrzucaja wyzszy
    >> bieg, jezeli odpuscisz gaz,
    > Jedziesz na 3 biegu 60 km/h, puszczasz gaz i skrzynia redukuje na
    > 2??????????????? Chyba coś Ci się pozajączkowało.

    To nie jemu się pozajączkowało tylko Tobie.
    wyższe przełożeni != wyższy bieg
    Brzeziemu zgodnie z tym co napisał wrzuca 4 z 3 w takiej sytuacji.

    >> ale nowoczesne sterowane elektronicznie,
    >> szczegolnie w trybie sport, jeszcze przez jakis czas utrzymuja
    >> zredukowany bieg po mocnym wcisnieciu gazu i jego puszczeniu...
    > Nowoczesne?
    > Od kilkunastu lat takie skrzynie montują do dobrych samochodów.

    Sam od lat mam klasyczny automat w którym sterowanie jest adaptacyjne, biegi
    są zmieniane zależnie od stylu jazdy, redukuje również zależnie od tempa
    jazdy. W trybie emeryckim niemal tylko po zwolnieniu, podczas normalnej
    jazdy wystarczy zdecydowane wciśniecie gazu.

    > Dziwne to jest, bo ja czegoś takiego nie zauważyłem w moim steptronicu,
    > ani też w tiptronicu w poprzednim aucie. Ani też w 3 litrowej benzynie w
    > mitsubishi. Jeździłem (czyt: nie użytkowałem) multitroniciem i też nie
    > zauważyłem takiego zachowania, żeby następowała redukcja biegu.

    Ciekawe, bo ja zauważyłem taką skłonność w każdej skrzyni, ale one były po
    prostu sprawne. Jeśli zdecydowane wdepnięcie gazu oznacza że auto się turla
    z 1500krpm to skrzynia po prostu nie działa. U siebie jak wcisne gaz
    delikatnie to własnie nawet z niższych obrotów ciągnie bardzo ładnie, ale
    mocniejsze wciśniecie sprawia że ciągnie jeszcze lepiej.

    Choćbyś nie wiem co napisał to fizyki nie oszukasz, ale rozumiem Twoje
    stanowisko, znam wielu "jeżdżących momentem" ;)

    Pozdr

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: