-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
!not-for-mail
From: Filip KK <n...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Moment a moc
Date: Mon, 27 Sep 2010 15:58:08 +0200
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
Lines: 109
Message-ID: <i7q81l$la8$2@news.task.gda.pl>
References: <i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl>
<4c9c5c02$0$27034$65785112@news.neostrada.pl> <i7hn0i$66s$1@news.onet.pl>
<4c9c6027$0$21009$65785112@news.neostrada.pl> <i7hnrc$8hl$1@news.onet.pl>
<i7ibck$9r3$1@news.task.gda.pl> <i7ihqr$es9$1@news.onet.pl>
<i7otda$7o7$2@news.task.gda.pl>
<s...@b...chello.pl>
<i7pscn$7o7$5@news.task.gda.pl>
<s...@b...chello.pl>
<i7pvph$8ne$1@news.task.gda.pl> <i7q2uj$h3s$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: apn-77-112-68-246.dynamic.gprs.plus.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.task.gda.pl 1285596027 21832 77.112.68.246 (27 Sep 2010 14:00:27 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Sep 2010 14:00:27 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.12) Gecko/20100914
Thunderbird/3.0.8
In-Reply-To: <i7q2uj$h3s$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2312991
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-09-27 14:33, Przembo pisze:
>>> diesle maja po to 6 biegow,
>> Mój ma 5 biegów. Mam popsutą skrzynię?
>
> Jeśli od mocnego wciśniecia gazu nie redukuje tak, zdecydowanie popsuta
> i ilość biegów nie ma znaczenia, ewentualnie dywanik się podwinąl pod
> pedał gaz :).
>
A zdajesz sobie sprawę, że mój automat nie zmienia biegów?
>>> zeby wykorzystac jego walory...
>>> Polecam przejrzec dyskuje na temat momentu w dieslach i wyprzedzaniu bez
>>> redukcji, to jest zla praktyka...
>> Dlaczego?
>
> Bo bez redukcji przyśpiesza dłużej, Ty oczywiście napiszesz że to nie
> prawda i będziesz typowym przykładem jak to dupohamownia Cię oszukuje ;)
>
Ale dlaczego miałbym napisać, że to nie jest prawda? Skoro to jest
prawda... Próbujesz mi coś wmówić? Przeczytaj to co napisałem tutaj w
kilku postach i wyciągnij sensowne wnioski, a nie mylne.
> Wyższe obroty to wyższa moc, odczucia masz błedne.
>
Zgadza się, odczucia masz błędne. Diesel ma inny zakres, niż benzyna.
>>>> Np. w moim steptroniku skrzynia redukuje dopiero wtedy gdy wcisnę
>>>> pedałem przycisk kickdown. Wtedy zrzuca np. o dwa biegi. Przy normalnym
>>>> mocnym wciskaniu nie redukuje, bo nie ma takiej najmniejszej potrzeby.
>>>> Miałaby skrzynia redukować bieg, żeby po 2 sekundach znów wrzucić
>>>> niższy?
>>> Dokladnie tak, tzn mechaniczne ASB sa glupie i od razu wrzucaja wyzszy
>>> bieg, jezeli odpuscisz gaz,
>> Jedziesz na 3 biegu 60 km/h, puszczasz gaz i skrzynia redukuje na
>> 2??????????????? Chyba coś Ci się pozajączkowało.
>
> To nie jemu się pozajączkowało tylko Tobie.
Tobie i jemu się pozajączkowało.
> wyższe przełożeni != wyższy bieg
Masło maślane = masło maślane. :)
Jeżeli redukujesz z 4 do 2, to zmieniasz bieg na wyższy, a nie na
niższy. Na biegu drugim silnik musi się mocniej wkręcić w obroty, by
pokonać taką samą drogę, jak na "wyższym biegu", czyli niższym np. na
czwartym biegu. Dlatego jak redukujesz z 4 do 2, to redukujesz w skrzyni
koło mniejsze, na większe. I co za tym idzie? Wał skrzyni biegów obraca
się z prędkością mniejszą niż wałek korbowy silnika. Stąd masz wyższe
przełożenie-większe przełożenie-większe koło zębate.
Zaś wyższe przełożenie (czyli niższe) jest dokładnie odwrotne. Większe
koło napędza mniejsze. Stąd niższy bieg. Nie zrozumiesz tego, dopóki nie
spojrzysz na rozebrany cały układ napędowy połączony ze skrzynią.
Popatrz sobie na jakieś schematy, może wykumasz.
> Brzeziemu zgodnie z tym co napisał wrzuca 4 z 3 w takiej sytuacji.
>
>>> ale nowoczesne sterowane elektronicznie,
>>> szczegolnie w trybie sport, jeszcze przez jakis czas utrzymuja
>>> zredukowany bieg po mocnym wcisnieciu gazu i jego puszczeniu...
>> Nowoczesne?
>> Od kilkunastu lat takie skrzynie montują do dobrych samochodów.
>
> Sam od lat mam klasyczny automat w którym sterowanie jest adaptacyjne,
> biegi są zmieniane zależnie od stylu jazdy, redukuje również zależnie od
> tempa jazdy. W trybie emeryckim niemal tylko po zwolnieniu, podczas
> normalnej jazdy wystarczy zdecydowane wciśniecie gazu.
>
Masz stary automat. I nie myl tutaj pojęć, bo nie mówimy o adaptacyjnej
zmianie biegów, czyli tak jak wciskasz gaz, tak zmienia biegi, tylko
mówimy o tym, że mój automat nie redukuje biegu na wyższy, żeby
przyśpieszyć, gdy wciskam raptownie gaz. Dopiero gdy wcisnę kickdown, to
zredukuje np. z 4 na 2.
>> Dziwne to jest, bo ja czegoś takiego nie zauważyłem w moim
>> steptronicu, ani też w tiptronicu w poprzednim aucie. Ani też w 3
>> litrowej benzynie w mitsubishi. Jeździłem (czyt: nie użytkowałem)
>> multitroniciem i też nie zauważyłem takiego zachowania, żeby
>> następowała redukcja biegu.
>
> Ciekawe, bo ja zauważyłem taką skłonność w każdej skrzyni, ale one były
> po prostu sprawne.
Sugerujesz, że jeździłem z niesprawnymi skrzynkami?
> Jeśli zdecydowane wdepnięcie gazu oznacza że auto się
> turla z 1500krpm to skrzynia po prostu nie działa.
Chyba nie zrozumiałeś o czym my tu piszemy.
> U siebie jak wcisne
> gaz delikatnie to własnie nawet z niższych obrotów ciągnie bardzo
> ładnie,
J.F. uważa, że skrzynie automatycznie nie ciągną od niskich obrotów i
nazywa do "automat-lag".
> ale mocniejsze wciśniecie sprawia że ciągnie jeszcze lepiej.
>
Logika?
> Choćbyś nie wiem co napisał to fizyki nie oszukasz, ale rozumiem Twoje
> stanowisko, znam wielu "jeżdżących momentem" ;)
>
Znam wielu jeżdżących kick-downem. ;)
Pozdro
Następne wpisy z tego wątku
- 27.09.10 16:02 V-Tec
- 27.09.10 18:00 Jurand
- 27.09.10 18:26 Jurand
- 27.09.10 18:28 Jurand
- 27.09.10 19:01 Tomasz Pyra
- 27.09.10 19:31 Filip KK
- 27.09.10 19:35 Przembo
- 27.09.10 19:56 Filip KK
- 27.09.10 20:15 Jurand
- 27.09.10 20:18 Jurand
- 27.09.10 20:29 kogutek
- 27.09.10 21:33 V-Tec
- 27.09.10 21:35 V-Tec
- 27.09.10 21:50 V-Tec
- 27.09.10 22:09 Mariusz Chwalba
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją