eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a moc › Re: Moment a moc
  • Data: 2010-09-27 22:09:36
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 27-09-2010 o 19:56:18 Filip KK <n...@n...pl> napisał(a):

    >>>> W obu moich automatach (3.0TD i 2.0 benzyna) mocniejsze przyciśnięcie
    >>>> gazu (bez KD) redukuje bieg - jeśli obroty były niskie.
    >>>
    >>> A możesz powiedzieć w jakich autach?
    >>
    >> MB w124 (3.0) i r170 (2.0).
    >>
    > Nie jeździłem tymi autami, nie wiem.
    >
    > Raz tylko w życiu jechałem 124 z silnikiem 3 litrowym diesla i byłem
    > zażenowany tym, że tak automat w mercedesie szarpie podczas zmiany
    > biegów, wolałbym golfa II.

    Są i tacy, którzy przedkładają owce nad dziewczęta. Cóż, tylko im
    współczuć, jednym i drugim.

    [...]
    >> Jak miałem rozregulowane ASB, to też mi nie redukował. Ale to nie jest
    >> normalne
    >> zachowanie i nawet w WIS (instrukcje serwisowe) jest opis jak to
    >> wyregulować.
    >>
    > Powiedzieć Ci coś jak działa u mnie automat?
    > Jak wciskam pedał gazu do końca (bez KD), to idzie mocno i zdecydowanie.
    > Jak wcisnę w momencie gdy rozkręca KD to nie redukuje w ogóle, tak jakby
    > KD nie działało. Czyli nie pozwala mu zmienić biegu.
    >
    > Czyli tak.. Jadę sobie na II biegu... Wciskam gaz do dechy (bez KD),
    > auto wyrywa jak oszalałe do przodu, zmienia bieg na III, potem na IV,
    > potem na V. Czyli co? Jaki z tego wniosek?

    Że downshift Ci nie działa. Albo też po prostu trollujesz. Załóżmy na razie
    pierwszy wariant. :>

    Weź wyjedź sobie tą bryką na ulicę, rozpędź ją do jakichś 50kmh i zobacz,
    jaki masz bieg i obroty. Po chwili powinny to być gdzieś 4-5 i ~1krpm.
    Jeśli nie, to downshift nie działa.

    W tym momencie dociśnij gaz (bez KD). Jak nie zrzuci Ci z tej 4-5 na 2-3,
    to - dla odmiany - upshift nie działa. Oba przypadki są syndromem
    uszkodzenia
    gdzieś na linii od pedału gazu do sterowania skrzyni.

    Na deser możesz jeszcze zatrzymać go, i rozpędzić ile tam da radę z
    wciśniętym KD. Tu powinno Ci auto zmieniać biegi przed samym odcięciem.
    Jeśli będzie zmieniać wcześniej, to - niespodzianka - kickdown też nie
    działa.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: