eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a moc › Re: Moment a moc
  • Data: 2010-09-27 23:15:56
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > On 27 Wrz, 10:58, Yans van Horn <y...@n...spam> wrote:
    > > On 2010-09-25 23:08, Yans van Horn wrote:
    > >
    > > > On 2010-09-24 21:57, arek.pp wrote:
    > > >> - silniki benzynowe niedoładowane i turbodiesle o takich samych mocach
    > > >> maja max.przyspieszenia i predkosci maks. identyczne, poniewaz przy
    > > >> tych warunkach jazdy uzywa się ostatnich ~40-30 procent uzytecznych
    > > >> obrotów, gdzie iloczyn momentu i obrotów jest podobny (nałóż na siebie
    > > >> wykresy mocy silnika TD i benzyny O PODOBNYCH MOCACH)
    > >
    > > > To niestety nie jest prawda. Przykład pewnego silnika (odczytane z
    > > > wykresu z hamowni) pokaże, że przyśpieszająć (biegi: 2->3, 3->4, 4->5,
    > > > 5->6) nie zejdę poniżej 95% maksymalnej mocy.
    > > > Przy 40% obrotów max ma już 60% maksymalnej mocy.
    > >
    > > > Pokaż mi taki wykres silnika benzynowego. Mówimy o mocy +/- 200KM na
    > > > kołach.
    > >
    > > Zapomniałem dodac: nie jest to żaden rajdowy silnik. Ot, ze zwyklego
    > > cywilnego samochodu.
    > >
    > > --
    > > pozdrawiam,
    > > Marcin 'Yans' Bazarnik
    >
    > W skrócie chodzi mi o to, że przy wykorzystywaniu max. przyspieszen
    > uzywamy obrotów uzytecznych mniej  wiecej na 70-100 procent, gdzie
    > iloczyn momentu i obrotów dla turbodiesla /turbobenzyny/ oraz dla
    > wlnossacej benzyny jest taki sam - gdy oczywiscie porównujemy silniki
    > o zblizonych mocach. Natomiast przy "codziennym" uzywaniu niskich
    > obrotów, zawsze turbo będzie górą. Tych wykresów jest pełno w
    > necie....
    > Gdyby porównać np Lancera: silnik benz 1.8 143 KM oraz volkswagenowski
    > (montowany w mitsubishi) 2.0 D 140 KM to mamy:
    > benzyna:
    > 2000 obr - 30 kW
    > 3000 obr - 45 kW
    > 4000 obr - 65 kW
    > 5000 obr - 90 kW
    > 6000 obr - 105 kW, potem spadek mocy
    >
    > diesel:
    > 2000 obr - 60 kW
    > 3000 obr - 90 kW
    > 4000 obr - 103 kW, potem spadek mocy
    >
    > Moim zdaniem, gdyby producenci umieszczali w danych technicznych moc
    > (a nie moment, który mało nam mówi i sieje zamęt) dla np. 1/3, 2/3
    > oraz maksymalnych obrotów (albo jeszcze "gęsciej"), łatwiej byłoby
    > porównac parametry silników bez analizowania krzywych przebiegu
    > momentu i mocy.
    >
    >
    >
    >
    Jesteś pewien ze producent samochodu podaje moc na kołach a nie moc silnika jako
    maszyny cieplnej zdolnej do przepalenia określonej ilości paliwa. Tylko część z
    tego przepalonego paliwa zamienia się na pracę mechaniczną. Operujesz liczbami.
    Ustosunkuj się do tego. Z 10 litrów paliwa używanego w samochodach uzyskuję się
    trochę ponad 100kWh. Z tych 100 kWh przy silniku benzynowym 80% idzie na grzanie
    planety. To zostaje 20 kWh. Z 10 litrów paliwa spalonego przez godzinę nie da
    się zrobić 100 kW na kołach przez godzinę.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: