-
Data: 2010-09-27 23:15:56
Temat: Re: Moment a moc
Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> On 27 Wrz, 10:58, Yans van Horn <y...@n...spam> wrote:
> > On 2010-09-25 23:08, Yans van Horn wrote:
> >
> > > On 2010-09-24 21:57, arek.pp wrote:
> > >> - silniki benzynowe niedoładowane i turbodiesle o takich samych mocach
> > >> maja max.przyspieszenia i predkosci maks. identyczne, poniewaz przy
> > >> tych warunkach jazdy uzywa się ostatnich ~40-30 procent uzytecznych
> > >> obrotów, gdzie iloczyn momentu i obrotów jest podobny (nałóż na siebie
> > >> wykresy mocy silnika TD i benzyny O PODOBNYCH MOCACH)
> >
> > > To niestety nie jest prawda. Przykład pewnego silnika (odczytane z
> > > wykresu z hamowni) pokaże, że przyśpieszająć (biegi: 2->3, 3->4, 4->5,
> > > 5->6) nie zejdę poniżej 95% maksymalnej mocy.
> > > Przy 40% obrotów max ma już 60% maksymalnej mocy.
> >
> > > Pokaż mi taki wykres silnika benzynowego. Mówimy o mocy +/- 200KM na
> > > kołach.
> >
> > Zapomniałem dodac: nie jest to żaden rajdowy silnik. Ot, ze zwyklego
> > cywilnego samochodu.
> >
> > --
> > pozdrawiam,
> > Marcin 'Yans' Bazarnik
>
> W skrócie chodzi mi o to, że przy wykorzystywaniu max. przyspieszen
> uzywamy obrotów uzytecznych mniej wiecej na 70-100 procent, gdzie
> iloczyn momentu i obrotów dla turbodiesla /turbobenzyny/ oraz dla
> wlnossacej benzyny jest taki sam - gdy oczywiscie porównujemy silniki
> o zblizonych mocach. Natomiast przy "codziennym" uzywaniu niskich
> obrotów, zawsze turbo będzie górą. Tych wykresów jest pełno w
> necie....
> Gdyby porównać np Lancera: silnik benz 1.8 143 KM oraz volkswagenowski
> (montowany w mitsubishi) 2.0 D 140 KM to mamy:
> benzyna:
> 2000 obr - 30 kW
> 3000 obr - 45 kW
> 4000 obr - 65 kW
> 5000 obr - 90 kW
> 6000 obr - 105 kW, potem spadek mocy
>
> diesel:
> 2000 obr - 60 kW
> 3000 obr - 90 kW
> 4000 obr - 103 kW, potem spadek mocy
>
> Moim zdaniem, gdyby producenci umieszczali w danych technicznych moc
> (a nie moment, który mało nam mówi i sieje zamęt) dla np. 1/3, 2/3
> oraz maksymalnych obrotów (albo jeszcze "gęsciej"), łatwiej byłoby
> porównac parametry silników bez analizowania krzywych przebiegu
> momentu i mocy.
>
>
>
>
Jesteś pewien ze producent samochodu podaje moc na kołach a nie moc silnika jako
maszyny cieplnej zdolnej do przepalenia określonej ilości paliwa. Tylko część z
tego przepalonego paliwa zamienia się na pracę mechaniczną. Operujesz liczbami.
Ustosunkuj się do tego. Z 10 litrów paliwa używanego w samochodach uzyskuję się
trochę ponad 100kWh. Z tych 100 kWh przy silniku benzynowym 80% idzie na grzanie
planety. To zostaje 20 kWh. Z 10 litrów paliwa spalonego przez godzinę nie da
się zrobić 100 kW na kołach przez godzinę.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 28.09.10 00:09 J.F.
- 28.09.10 02:37 to
- 28.09.10 03:10 to
- 28.09.10 03:51 Filip KK
- 28.09.10 03:55 Filip KK
- 28.09.10 03:56 Filip KK
- 28.09.10 04:06 Filip KK
- 28.09.10 04:13 Filip KK
- 28.09.10 04:46 Filip KK
- 28.09.10 05:01 Filip KK
- 28.09.10 05:27 Filip KK
- 28.09.10 07:31 Arek M
- 28.09.10 07:57 Mariusz Chwalba
- 28.09.10 08:01 Mariusz Chwalba
- 28.09.10 08:12 Adam Adamaszek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
Najnowsze wątki
- 2024-07-02 Realme 7 Na co zmienić?
- 2024-06-27 Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-07-02 znalazłem samochód ;)
- 2024-07-02 Pierwszeństwo łamane
- 2024-07-02 zamek
- 2024-07-02 Akumulatory VRLA
- 2024-07-03 Białystok => Inżynier DevOps Conexa First (Kontraktor) <=
- 2024-07-03 MĂźnchen => Test Development Engineer (m/w/d) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-07-02 Kraków => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-07-02 Poznań => Senior React Native Developer <=
- 2024-07-02 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=
- 2024-07-02 Warszawa => Fullastack (Java) Developer <=
- 2024-07-02 reparacje