eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a mocRe: Moment a moc
  • Data: 2010-09-28 02:37:54
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: to <t...@a...xyz> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    begin Robert Rędziak

    > Wielkrotnie powtórzona bzdura nie stanie się prawdą.

    To mogłoby być Twoje motto.

    >> Nikt takich wykresów nie robi, bo i po co, a wykresy mocy na kołach są
    >> w normalnym użyciu (głównie w usa).
    >
    > Bo tam nikt się nie trzepie estymowaną mocą na kole zamachowym. Bo jest
    > estymowana i nie przekłada się bezpośrednio na osiągi.

    Więc piszę właśnie o tym, który z wykresów jest najbardziej "natywny" z
    tych, które się w praktyce wykorzystuje, a nie z jakichś wydumanych przez
    Ciebie czy kogokolwiek innego. A są ich cztery typy. Najbardziej
    "natywny" jest akurat ten wyśmiany.

    >>> A jeszcze łatwiej momentu na kołach.
    >>
    >> Niby dlaczego łatwiej?
    >
    > Pomyśl.

    Do obu potrzebne są z grubsza te same dane, bo wykresy mocy na kołach,
    które są używane, obrazują tak naprawdę moc na kołach przy przełożeniu
    1:1 (lub inaczej mówiąc moc na silniku - straty), czyli żeby je wykonać
    trzeba znać np. aktualne przełożenie. Moc na kołach jest przedstawić o
    tyle prościej, że znajomość przełożenia nie będzie chyba konieczna do
    obliczenia wartości maksymalnej, chociaż do narysowania całego wykresu w
    skali obrotów silnika już raczej tak.

    >> Podział na inercyjne i obciążeniowe nie jest jakiś sztywny.
    >
    > Nie?

    Nie.

    --
    ignorance is bliss

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: