  • Data: 2010-09-30 09:31:02
    Temat: Re: Mokre siedzenia
    Od: Rafał <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.09.2010 07:54, Wojciech "Spook" Sura pisze:
    > Najchętniej
    > zdemontowałbym je i wysuszył w domu, ale nie wiem, czy jest to możliwe i
    > do zrealizowania bez demontowania połowy samochodu (Polo IV, 2003).

    Tylne fotele powinny się demontować beż większy problemów, jeżeli nie
    jest przewidziane ich wyjmowanie w formie różnego rodzaju zatrzasków i
    haków to w najgorszym przypadku do odkręcenia będzie kilka śrubek i to
    raczej bez demontowania czegokolwiek dodatkowego, jakiś okładzin czy tym
    podobnych.
    Przyjrzyj się im dobrze, na pewno się da to w miarę prosto zrobić.

    Co do samego suszenia to tu się kłania fizyka, Ciepłe powietrze ma
    zdolność do przenoszenia większej ilości wody, więc najlepiej suszyć w
    zimnym otoczeniu, po przez ogrzewanie powietrza w okolicy suszonego
    elementu, np farelką(elektryczną, nie gazowym piecykiem, bo spaliny są
    bardzo wilgotne) ustawioną około metra od kanapy i dmuchającą
    bezpośrednio na nią. Należy zapewnić dobrą wentylacje, tak aby rozgrzane
    i wilgotne powietrze miało ujście, a na jego miejsce napływało zimne i
    suche powietrze. Najlepsze rezultaty można osiągnąć gdy temperatura
    napływającego zimnego powietrza ma poniżej zera stopni C.
    Powyższa metoda suszenia jest uniwersalna, paradoksalnie wynika z niej
    że najlepiej suszy się w zimę, a najgorzej w lato. Szczególnie ma to
    zastosowanie do suszenia chłodnej piwnicy, gdy to w lecie przy
    pootwieranych oknach piwnica nabiera wilgoci zamiast schnąć!