  • 1. Data: 2010-09-30 07:54:36
    Temat: Mokre siedzenia
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...please.op.pl>

    Witam!

    Zalałem sobie deszczówką tylne siedzenia, które pozostają wilgotne już
    trzeci dzień. Czy jest jakiś dobry patent na wysuszenie ich? Najchętniej
    zdemontowałbym je i wysuszył w domu, ale nie wiem, czy jest to możliwe i
    do zrealizowania bez demontowania połowy samochodu (Polo IV, 2003).
    Wywietrzyć samochód też by się dało, ale na razie nie zapowiadają
    ciepłych, słonecznych, złotopolsko-jesiennych dni...

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 2. Data: 2010-09-30 08:10:33
    Temat: Re: Mokre siedzenia
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Wojciech "Spook" Sura napisał:
> [...]
    > IV, 2003). Wywietrzyć samochód też by się dało, ale na razie nie
    > zapowiadają ciepłych, słonecznych, złotopolsko-jesiennych dni...
    Jesli juz smiedzi stechlizna to pozostaje wujac siedzenia, wyprac lub oddac do
    prania, wysuszyc i
    zamontowac, Jesli jeszcze zapach nie uderza w nos to wjedz do garazu, pootwieraj
    drzwi i klape do
    reki suszarka a na siedzenie "farelka" tylko nie za blolisko aby sie nie zapalilo i
    po
    klikudziesieciu min suszenia bedzie Ok a poznie zostawic auto pootwierane na kilka h.
    Jesli nie masz
    warunkow to oddaj auto do dobrej myjni ze sprzetem do prania i suszenia auta zrobia
    to szybko i dobrze.
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 3. Data: 2010-09-30 08:50:23
    Od: Krzysiek Niemkiewicz <"[moje_inicjaly]"@post.pl>

    W dniu 2010-09-30 07:54, Wojciech "Spook" Sura pisze:

    > Zalałem sobie deszczówką tylne siedzenia, które pozostają wilgotne już
    > trzeci dzień. Czy jest jakiś dobry patent na wysuszenie ich?

    Jak masz możliwość podciągnięcia kabla z 220, to wstaw do auta farelkę.

    > Najchętniej
    > zdemontowałbym je i wysuszył w domu, ale nie wiem, czy jest to możliwe i
    > do zrealizowania bez demontowania połowy samochodu (Polo IV, 2003).

    Sądzę, że nie powinno być z tym problemu.

    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 4. Data: 2010-09-30 09:31:02
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 30.09.2010 07:54, Wojciech "Spook" Sura pisze:
    > Najchętniej
    > zdemontowałbym je i wysuszył w domu, ale nie wiem, czy jest to możliwe i
    > do zrealizowania bez demontowania połowy samochodu (Polo IV, 2003).

    Tylne fotele powinny się demontować beż większy problemów, jeżeli nie
    jest przewidziane ich wyjmowanie w formie różnego rodzaju zatrzasków i
    haków to w najgorszym przypadku do odkręcenia będzie kilka śrubek i to
    raczej bez demontowania czegokolwiek dodatkowego, jakiś okładzin czy tym
    podobnych.
    Przyjrzyj się im dobrze, na pewno się da to w miarę prosto zrobić.

    Co do samego suszenia to tu się kłania fizyka, Ciepłe powietrze ma
    zdolność do przenoszenia większej ilości wody, więc najlepiej suszyć w
    zimnym otoczeniu, po przez ogrzewanie powietrza w okolicy suszonego
    elementu, np farelką(elektryczną, nie gazowym piecykiem, bo spaliny są
    bardzo wilgotne) ustawioną około metra od kanapy i dmuchającą
    bezpośrednio na nią. Należy zapewnić dobrą wentylacje, tak aby rozgrzane
    i wilgotne powietrze miało ujście, a na jego miejsce napływało zimne i
    suche powietrze. Najlepsze rezultaty można osiągnąć gdy temperatura
    napływającego zimnego powietrza ma poniżej zera stopni C.
    Powyższa metoda suszenia jest uniwersalna, paradoksalnie wynika z niej
    że najlepiej suszy się w zimę, a najgorzej w lato. Szczególnie ma to
    zastosowanie do suszenia chłodnej piwnicy, gdy to w lecie przy
    pootwieranych oknach piwnica nabiera wilgoci zamiast schnąć!

  • 5. Data: 2010-09-30 10:46:47
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Tylne fotele powinny się demontować beż większy problemów, jeżeli nie
    Tak jak kolega radzi - tylko wymontowanie, rozebranie wypranie gąbki i
    pokrowca.
    Na 7 urodziny wozu prezent dla dzieciaków jak znalazł.
    Robota jednak na całą sobotę+ ew. montaż w niedzielę.
    S.

  • 6. Data: 2010-09-30 12:56:23
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-09-30 07:54, Wojciech "Spook" Sura wrote:
> [...]
    > Wywietrzyć samochód też by się dało, ale na razie nie zapowiadają
    > ciepłych, słonecznych, złotopolsko-jesiennych dni...

    jest prosta metoda - położyć dużo gazet takich papierowych typu kurier i
    czymś przygnieść. Gazety bardzo dobrze wyciągają wilgoć - ewentualnie po
    3 dniach sprawdzić czy są mokre i założyć suche - sam sprawdziłem
    wyciągając wodę z tapicerki nóg pasażera - jedyna skuteczna metoda. Nie
    wstawiaj broń boże farelki do auta :D Możesz też rozebrać siedzonka i je
    suszyć - też dobra metoda.

  • 7. Data: 2010-09-30 12:57:35
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Olek" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> wrote in message

> [...]
    > boże farelki do auta :D Możesz też rozebrać siedzonka i je suszyć - też

    To juz lepiej papierowe reczniki, spora szansa, ze farba z mokrych gazet
    upieprzysz sobie fotele na dobre.

    Pozdrwiam
    Kamil

  • 8. Data: 2010-09-30 13:00:50
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-09-30 12:57, kamil wrote:

    > To juz lepiej papierowe reczniki, spora szansa, ze farba z mokrych gazet
    > upieprzysz sobie fotele na dobre.

    używałem gazet i żadna farba się nie rozpuściła z gazety - przecież to
    nie akwarele :)

  • 9. Data: 2010-09-30 13:05:16
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Gabriel 'wilk'" <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Brakuje w waszych propozycjach jeszcze "pampersow" :-)
    > pozdrawiam

    Jak w dowcipie o jeziorze. ;)

    Pozdrawiam
    Kamil