eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoc diasla a banzyny. › Re: Moc diasla a banzyny.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moc diasla a banzyny.
    Date: Wed, 7 Apr 2010 11:55:24 +0000 (UTC)
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 32
    Message-ID: <s...@c...luftbrandzlung.org>
    References: <hpakhm$tjl$1@news.onet.pl> <4bb8ddb8$1@news.home.net.pl>
    <hpao5n$dcr$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hpar97$m1u$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hpb4n0$bip$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hpbatr$4bb$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hpc7kd$cc8$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <m...@4...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <9...@4...com>
    <hpddd6$55f$1@nemesis.news.neostrada.pl> <4bba378b$1@news.home.net.pl>
    <hpdejh$ghd$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <hpfh37$g3k$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4bbb48e5$1@news.home.net.pl>
    <hphhdi$pha$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <s...@d...wkurw.org>
    <hphld0$hq9$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@c...luftbrandzlung.org>
    <hphpd4$26u$2@nemesis.news.neostrada.pl>
    Reply-To: ami@_usunto_wkurw.org
    NNTP-Posting-Host: chloru.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1270641324 10315 62.121.76.158 (7 Apr 2010 11:55:24 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 7 Apr 2010 11:55:24 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Debian)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2270963
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 07.04.2010 Yans van Horn <y...@n...spam> napisał/a:
    >> Ale pojemnosc to nie wszystko w tym temacie.
    >> Nie ma problemu, zeby zrobic np. 800-konny silnik o pojemnosci 2l
    >> Historia zna zreszta i mocniejsze silniki.
    >
    > Nie kwestionuję tego.

    Wiec zaakceptuj fakt, ze turbo (plus inne modyfikacje) dobiera sie do planowanego
    efektu = mocy/momentu

    >> Oczywiscie nie wystarczy tak sobie po prostu nalac paliwa i nadmuchac.
    >> Konieczne sa pewne modyfikacje silnika, glowic itp.
    >
    > Ano właśnie.. im więcej chcesz tym bardziej rośnie koszt (wykładniczo)
    > oraz w tym samym tempie spada trwałość i niezawodność. A silnik od
    > którego zaczynałeś przestaje być tym samym silnkiem.

    Ale mowimy o kosztach, czy o tym, jak dobiera sie turbo do silnika?
    To chyba oczywiste, ze jakiekolwiek modyfikacje oznaczaja koszta.
    Ale dla techniki nic z tego nie wynika - to osobny temat.

    > Fizyki nie oszukamy. Nie da się w nieskończonośc zwiększać ciśnienia
    > mieszanki (aby spalić jej odpowiednią ilość), w małym cylindrze o
    > ograniczonych parametrach roboczych. Konieczne są kosztowne modyfikacje,
    > lepsze materiały, mniejsze tolerancje...

    Nie zmienia to w niczym faktu nadal, ze tak jak napisali Ci przedpiscy - turbo
    dobierasz pod planowana moc, a nie pojemnosc silnika.
    I tak samo dobierasz inne czesci tego silnika w razie potrzeby.


    --
    Jacek "AMI" Rudowski

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: