-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Moc diasla a banzyny.
Date: Wed, 7 Apr 2010 11:55:24 +0000 (UTC)
Organization: http://onet.pl
Lines: 32
Message-ID: <s...@c...luftbrandzlung.org>
References: <hpakhm$tjl$1@news.onet.pl> <4bb8ddb8$1@news.home.net.pl>
<hpao5n$dcr$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hpar97$m1u$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hpb4n0$bip$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hpbatr$4bb$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hpc7kd$cc8$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<m...@4...com>
<X...@1...0.0.1>
<9...@4...com>
<hpddd6$55f$1@nemesis.news.neostrada.pl> <4bba378b$1@news.home.net.pl>
<hpdejh$ghd$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4...@n...home.net.pl>
<hpfh37$g3k$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4bbb48e5$1@news.home.net.pl>
<hphhdi$pha$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<s...@d...wkurw.org>
<hphld0$hq9$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<s...@c...luftbrandzlung.org>
<hphpd4$26u$2@nemesis.news.neostrada.pl>
Reply-To: ami@_usunto_wkurw.org
NNTP-Posting-Host: chloru.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1270641324 10315 62.121.76.158 (7 Apr 2010 11:55:24 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 7 Apr 2010 11:55:24 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Debian)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2270963
[ ukryj nagłówki ]Dnia 07.04.2010 Yans van Horn <y...@n...spam> napisał/a:
>> Ale pojemnosc to nie wszystko w tym temacie.
>> Nie ma problemu, zeby zrobic np. 800-konny silnik o pojemnosci 2l
>> Historia zna zreszta i mocniejsze silniki.
>
> Nie kwestionuję tego.
Wiec zaakceptuj fakt, ze turbo (plus inne modyfikacje) dobiera sie do planowanego
efektu = mocy/momentu
>> Oczywiscie nie wystarczy tak sobie po prostu nalac paliwa i nadmuchac.
>> Konieczne sa pewne modyfikacje silnika, glowic itp.
>
> Ano właśnie.. im więcej chcesz tym bardziej rośnie koszt (wykładniczo)
> oraz w tym samym tempie spada trwałość i niezawodność. A silnik od
> którego zaczynałeś przestaje być tym samym silnkiem.
Ale mowimy o kosztach, czy o tym, jak dobiera sie turbo do silnika?
To chyba oczywiste, ze jakiekolwiek modyfikacje oznaczaja koszta.
Ale dla techniki nic z tego nie wynika - to osobny temat.
> Fizyki nie oszukamy. Nie da się w nieskończonośc zwiększać ciśnienia
> mieszanki (aby spalić jej odpowiednią ilość), w małym cylindrze o
> ograniczonych parametrach roboczych. Konieczne są kosztowne modyfikacje,
> lepsze materiały, mniejsze tolerancje...
Nie zmienia to w niczym faktu nadal, ze tak jak napisali Ci przedpiscy - turbo
dobierasz pod planowana moc, a nie pojemnosc silnika.
I tak samo dobierasz inne czesci tego silnika w razie potrzeby.
--
Jacek "AMI" Rudowski
Następne wpisy z tego wątku
- 07.04.10 14:08 The_EaGle
- 07.04.10 14:22 Yans van Horn
- 07.04.10 14:29 Yans van Horn
- 07.04.10 14:40 Jacek Rudowski
- 07.04.10 14:42 Cavallino
- 07.04.10 14:55 Yans van Horn
- 07.04.10 15:07 WS
- 07.04.10 18:15 Robert Rędziak
- 07.04.10 18:17 Robert Rędziak
- 07.04.10 18:18 Robert Rędziak
- 07.04.10 18:49 Tomasz Pyra
- 07.04.10 19:55 Yans van Horn
- 07.04.10 20:02 Yans van Horn
- 07.04.10 20:44 Yans van Horn
- 07.04.10 21:33 Przemek V
Najnowsze wątki z tej grupy
- Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
Najnowsze wątki
- 2024-07-02 Realme 7 Na co zmienić?
- 2024-06-27 Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-07-02 znalazłem samochód ;)
- 2024-07-02 Pierwszeństwo łamane
- 2024-07-02 zamek
- 2024-07-02 Akumulatory VRLA
- 2024-07-03 Białystok => Inżynier DevOps Conexa First (Kontraktor) <=
- 2024-07-03 MĂźnchen => Test Development Engineer (m/w/d) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-07-02 Kraków => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-07-02 Poznań => Senior React Native Developer <=
- 2024-07-02 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=
- 2024-07-02 Warszawa => Fullastack (Java) Developer <=
- 2024-07-02 reparacje