-
Data: 2010-04-07 20:02:08
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Yans van Horn <y...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Robert Rędziak wrote:
> On Wed, 07 Apr 2010 12:14:50 +0200, Yans van Horn <y...@n...spam>
> wrote:
>
>> Co by uniknać flejma dodam: zupełnie inna spręzarka jest potrzebna do
>> uzyskania 400hp z 2.0L a zupełnie inna do 5.0L.
>
> To bardzo ciekawe, co mówisz, ale błędne.
Oo.. czyli nie zgadasza się z powyższym.. to może cytat, ze strony
producenta spręzarek:
To continue the example above, let's consider a 2.0 liter engine with
the following description:
? Wa = 44 lb/min as previously calculated
? Tm = 130 degrees F
? VE = 92% at peak power
? N = 7200 RPM
? Vd = 2.0 liters * 61.02 = 122 CI
= 41.1 psia (remember, this is absolute pressure. Subtract atmospheric
pressure to get gauge pressure (aka boost):
41.1 psia - 14.7 psia (at sea level) = 26.4 psig boost
As a comparison let's repeat the calculation for a larger displacement
5.0L (4942 cc/302 CI) engine.
Where:
? Wa = 44 lb/min as previously calculated
? Tm = 130 degrees F
? VE = 85% at peak power (it is a pushrod V-8)
? N = 6000 RPM
? Vd = 4.942*61.02= 302 CI
= 21.6 psia (or 6.9 psig boost)
This example illustrates in order to reach the horsepower target of 400
hp, a larger engine requires lower manifold pressure but still needs
44lb/min of airflow. *This can have a very significant effect on
choosing the correct compressor*.
A teraz proszę zacznij odszczekiwać.. chyba, że nie potrafisz przyznać
się do pisania bzdur ? :-)
>> Dodatkowo w obu wypadkach ograniczony jesteś maksymalnym dopuszczalnym
>> ciśnieniem w dolocie, cyilndrze. Nie przeskoczysz ograniczeń małego
>> silnika wielką sprężarką.
>
> Nie? Dobrze, że nie wiedzą o tym uliczne dwulitrówki po 500KM,
> niezbyt uliczne dwulitrówki o mocy 800KM i BMW M12/13 o mocy
> około 1000kW z 1.5 litra pojemności skokowej.
Skoro wg. CIebie mała pojemność silnika nie wprowadza ograniczeń, to
dlaczego nie jeździmy samochodami
z pojemnością 0.1L (malutkie, lekkie) które po doładowaniu wielkim turbo
miałyby np. 200KM ?
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 07.04.10 20:44 Yans van Horn
- 07.04.10 21:33 Przemek V
- 07.04.10 21:48 DoQ
- 07.04.10 22:04 Artur Maśląg
- 07.04.10 22:16 Yans van Horn
- 07.04.10 22:17 Artur Maśląg
- 07.04.10 22:26 Yans van Horn
- 07.04.10 22:36 Artur Maśląg
- 07.04.10 22:38 DoQ
- 07.04.10 23:20 Robert Rędziak
- 07.04.10 23:25 Yans van Horn
- 07.04.10 23:46 Robert Rędziak
- 08.04.10 00:09 Yans van Horn
- 08.04.10 00:34 Robert Rędziak
- 08.04.10 01:28 Robert Rędziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
Najnowsze wątki
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-19 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-19 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-19 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-19 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-19 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-19 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-19 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-19 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-02-19 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-19 Nigdy
- 2025-02-19 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=