-
Data: 2010-04-07 20:02:08
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: Yans van Horn <y...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Robert Rędziak wrote:
> On Wed, 07 Apr 2010 12:14:50 +0200, Yans van Horn <y...@n...spam>
> wrote:
>
>> Co by uniknać flejma dodam: zupełnie inna spręzarka jest potrzebna do
>> uzyskania 400hp z 2.0L a zupełnie inna do 5.0L.
>
> To bardzo ciekawe, co mówisz, ale błędne.
Oo.. czyli nie zgadasza się z powyższym.. to może cytat, ze strony
producenta spręzarek:
To continue the example above, let's consider a 2.0 liter engine with
the following description:
? Wa = 44 lb/min as previously calculated
? Tm = 130 degrees F
? VE = 92% at peak power
? N = 7200 RPM
? Vd = 2.0 liters * 61.02 = 122 CI
= 41.1 psia (remember, this is absolute pressure. Subtract atmospheric
pressure to get gauge pressure (aka boost):
41.1 psia - 14.7 psia (at sea level) = 26.4 psig boost
As a comparison let's repeat the calculation for a larger displacement
5.0L (4942 cc/302 CI) engine.
Where:
? Wa = 44 lb/min as previously calculated
? Tm = 130 degrees F
? VE = 85% at peak power (it is a pushrod V-8)
? N = 6000 RPM
? Vd = 4.942*61.02= 302 CI
= 21.6 psia (or 6.9 psig boost)
This example illustrates in order to reach the horsepower target of 400
hp, a larger engine requires lower manifold pressure but still needs
44lb/min of airflow. *This can have a very significant effect on
choosing the correct compressor*.
A teraz proszę zacznij odszczekiwać.. chyba, że nie potrafisz przyznać
się do pisania bzdur ? :-)
>> Dodatkowo w obu wypadkach ograniczony jesteś maksymalnym dopuszczalnym
>> ciśnieniem w dolocie, cyilndrze. Nie przeskoczysz ograniczeń małego
>> silnika wielką sprężarką.
>
> Nie? Dobrze, że nie wiedzą o tym uliczne dwulitrówki po 500KM,
> niezbyt uliczne dwulitrówki o mocy 800KM i BMW M12/13 o mocy
> około 1000kW z 1.5 litra pojemności skokowej.
Skoro wg. CIebie mała pojemność silnika nie wprowadza ograniczeń, to
dlaczego nie jeździmy samochodami
z pojemnością 0.1L (malutkie, lekkie) które po doładowaniu wielkim turbo
miałyby np. 200KM ?
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 07.04.10 20:44 Yans van Horn
- 07.04.10 21:33 Przemek V
- 07.04.10 21:48 DoQ
- 07.04.10 22:04 Artur Maśląg
- 07.04.10 22:16 Yans van Horn
- 07.04.10 22:17 Artur Maśląg
- 07.04.10 22:26 Yans van Horn
- 07.04.10 22:36 Artur Maśląg
- 07.04.10 22:38 DoQ
- 07.04.10 23:20 Robert Rędziak
- 07.04.10 23:25 Yans van Horn
- 07.04.10 23:46 Robert Rędziak
- 08.04.10 00:09 Yans van Horn
- 08.04.10 00:34 Robert Rędziak
- 08.04.10 01:28 Robert Rędziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
Najnowsze wątki
- 2025-03-18 Tesla na złom
- 2025-03-18 Ziobrotura 3.0 będzie w prawie przesłuchać "świadka" Tuska bez adwokata w sprawach Sienkiewicza/Bodnara/...?
- 2025-03-18 Produkty ,,Made in Germany" wciąż na topie - art. na www.dw.com
- 2025-03-18 ulaskawienia
- 2025-03-18 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-18 42 MILIARDY ZŁOTYCH ZYSKU W ROK. DLACZEGO BANKI TYLE ZARABIAJĄ W POLSCE?
- 2025-03-17 Nie matura lecz chęć szczera ...
- 2025-03-17 Pendrive zdycha, czy coś jeszcze innego? Problem z plikami.
- 2025-03-17 Odkurzacz Smapp Dynamic - dawny Zelmer
- 2025-03-17 Nagra IV i zewnętrzny pilot
- 2025-03-17 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-17 Warszawa => Junior Account Manager <=
- 2025-03-17 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-17 Białystok => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-17 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=