eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoc diasla a banzyny.Re: Moc diasla a banzyny.
  • Data: 2010-04-07 20:02:08
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Robert Rędziak wrote:
    > On Wed, 07 Apr 2010 12:14:50 +0200, Yans van Horn <y...@n...spam>
    > wrote:
    >
    >> Co by uniknać flejma dodam: zupełnie inna spręzarka jest potrzebna do
    >> uzyskania 400hp z 2.0L a zupełnie inna do 5.0L.
    >
    > To bardzo ciekawe, co mówisz, ale błędne.

    Oo.. czyli nie zgadasza się z powyższym.. to może cytat, ze strony
    producenta spręzarek:

    To continue the example above, let's consider a 2.0 liter engine with
    the following description:

    ? Wa = 44 lb/min as previously calculated
    ? Tm = 130 degrees F
    ? VE = 92% at peak power
    ? N = 7200 RPM
    ? Vd = 2.0 liters * 61.02 = 122 CI

    = 41.1 psia (remember, this is absolute pressure. Subtract atmospheric
    pressure to get gauge pressure (aka boost):

    41.1 psia - 14.7 psia (at sea level) = 26.4 psig boost

    As a comparison let's repeat the calculation for a larger displacement
    5.0L (4942 cc/302 CI) engine.

    Where:

    ? Wa = 44 lb/min as previously calculated
    ? Tm = 130 degrees F
    ? VE = 85% at peak power (it is a pushrod V-8)
    ? N = 6000 RPM
    ? Vd = 4.942*61.02= 302 CI

    = 21.6 psia (or 6.9 psig boost)

    This example illustrates in order to reach the horsepower target of 400
    hp, a larger engine requires lower manifold pressure but still needs
    44lb/min of airflow. *This can have a very significant effect on
    choosing the correct compressor*.

    A teraz proszę zacznij odszczekiwać.. chyba, że nie potrafisz przyznać
    się do pisania bzdur ? :-)

    >> Dodatkowo w obu wypadkach ograniczony jesteś maksymalnym dopuszczalnym
    >> ciśnieniem w dolocie, cyilndrze. Nie przeskoczysz ograniczeń małego
    >> silnika wielką sprężarką.
    >
    > Nie? Dobrze, że nie wiedzą o tym uliczne dwulitrówki po 500KM,
    > niezbyt uliczne dwulitrówki o mocy 800KM i BMW M12/13 o mocy
    > około 1000kW z 1.5 litra pojemności skokowej.

    Skoro wg. CIebie mała pojemność silnika nie wprowadza ograniczeń, to
    dlaczego nie jeździmy samochodami
    z pojemnością 0.1L (malutkie, lekkie) które po doładowaniu wielkim turbo
    miałyby np. 200KM ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: