    From: kakmar <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moc diasla a banzyny.
    Date: Mon, 5 Apr 2010 21:11:55 +0000 (UTC)

    Dnia 05.04.2010 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał/a:

    > Wystarczy obejrzeć sobie wykres z hamowni uzyskany np. przy wciśnięciu
    > gazu do połowy. Maksimum mocy wypadnie przy około dwa razy niższych
    > obrotach niż przy gazie do dechy i kręcenie go powyżej tych obrotów jest
    > już w takim wypadku bez sensu. Zresztą właśnie dlatego ASB zmieni wtedy
    > szybciej bieg.

    Obawiam się że zrozumienie różnicy pomiędzy wrażeniem że "wciska w
    fotel" a realnym mierzalnym, maksymalnym możliwym przyśpieszeniem,
    przekracza możliwości "przeciętnego kierowcy". Standardem jest że jeśli
    fakty przeczą wrażeniom, to tym gorzej dla faktów.

    To się oczywiście da łatwo zrozumieć po zrobieniu kilku kółek kiedy
    mierzą czas, najlepiej czymś naprawdę szybkim. Szkoda tylko że jest to
    zabawa tak trudno dostępna. A wykresy z hamowni mimo że prawdziwe mało
    kogo przekonują. Zwłaszcza że łatwiej jest powiedzieć że "a mój to ma
    6, 8, 10 do setki" niż się realnie to tego zbliżyć.

    --
    kakmaratgmaildotcom