-
Data: 2010-04-06 15:43:53
Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
Od: to <t...@a...xyz> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Tomasz Pyra wrote:
> Tzn. w dzisiejszych czasach każdy silnik mógłby mieć taki wykres -
> doładowaniem i paliwem steruje komputer, więc nie ma przeszkód żeby np.
> od 2000 w górę moc wszędzie była taka sama.
Wiem, ale małe diesla mają często taki wykres niejako naturalnie, bo taki
silnik na tyle kiepsko jedzie na wolnych obrotach, że doładowuje się go
małą turbinką, która wcześnie wstaje, ale ma bardzo ograniczona wydajność
i w efekcie wykres mocy wychodzi bardzo spłaszczony.
Zobacz choćby ten:
http://www.superchips.co.uk/curves/focus18tdci115bhp
-d.pdf
Ma zupełnie płaski wykres mocy pomiędzy 2-3k rpm.
> Tyle że tu w zasadzie mowa o celowym dławieniu silników, bo tam w ramach
> tuningu to wystarczyło włożyć większą przepustnicę i można było liczyć
> na przyrost mocy rzędu +30%, a w sumie niewielkie modyfikacje
> wystarczyły żeby zwiększyć moc silnika dwukrotnie.
Obecnie bardzo wiele silników jest dławionych dolotem (a także wydechem)
ze względów ekologicznych.
> W zasadzie poniekąd jest tak i teraz - powszechność miejskich legend o
> słych mocach piekielnych i dobrych momentach obrotowych jest tak wielka,
> że sądzę że w tych dieslach mapa pracy sprężarki robiona jest właśnie
> pod te legendy miejskie.
To prawda, wszyscy powtarzają frazesy o tym, ze "moment obrotowy
odpowiada za przyspieszenie" tylko zapominają przy tym, ze chodzi o
moment obrotowy mierzony na kołach.
--
cokolwiek
Następne wpisy z tego wątku
- 06.04.10 16:21 Maciej Leszczynski
- 06.04.10 16:36 Yans van Horn
- 06.04.10 16:44 to
- 06.04.10 16:45 to
- 06.04.10 16:56 Robert Rędziak
- 06.04.10 17:08 WS
- 07.04.10 10:45 Yans van Horn
- 07.04.10 11:19 Robert Rędziak
- 07.04.10 12:02 Yans van Horn
- 07.04.10 12:14 Yans van Horn
- 07.04.10 12:16 Artur 'futrzak' Maśląg
- 07.04.10 12:24 Bugatti
- 07.04.10 12:41 Artur 'futrzak' Maśląg
- 07.04.10 12:42 Jacek Rudowski
- 07.04.10 12:59 Yans van Horn
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-25 Drastycznie rośnie import stali - w hucie w Dąbrowie Górniczej zostanie wygaszony wielki piec
- 2025-07-25 Drastycznie rośnie import stali - w hucie w Dąbrowie Górniczej zostanie wygaszony wielki piec
- 2025-07-25 I kolejny inżynier...
- 2025-07-25 Kobiety, bójcie się inżynierów...
- 2025-07-25 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-07-25 Re: Brawo !!! Osy chronione w Niemczech. Za usunięcie gniazda grozi mandat
- 2025-07-25 cudzoziemiec bez biletu
- 2025-07-25 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-07-25 Inżynierzy z prawomocnym...
- 2025-07-25 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-25 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-25 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-25 Skrobanie
- 2025-07-25 Lublin => Konsultant ds. Wdrożeń ERP (moduł FK) <=
- 2025-07-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=