  • Data: 2014-01-08 18:21:43
    Temat: Re: Mlodzian lat 20, po kursie
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Powitanko,

    > Zmiana modelu nauczania

    Mam taka teorie, ze zaostrzanie wymagan ma przeciwny skutek do
    zamierzonego. (Jesli zamierzamy poprawic bezpieczenstwo, a nie zarobic
    kase na egzaminach). Jak taki gosc wymeczony wreszcie za ktoryms razem
    zda egzamin, to jest przekonany, ze swietnie prowadzi, no bo przeciez
    tak dlugo sie szkolil, tak dokladny egzamin przeszedl.
    Dokladnie tak samo, jak jedziesz dlugo droga z sygnalizacja swietlna i
    po wielu kilometrach trafiasz na przejscie bez swiatel. Czesto ludzie
    przegapiaja taka niespodzianke przyzwyczajeni do tego, ze ktos na kazdym
    skrzyzowaniu/przejsciu pomyslal za nich i swiatla postawil.
    Musi byc wiecej odpowiedzialnosci po stronie kierowcow i musza z tego
    sobie zdawac sprawe, inaczej bedzie dochodzic do niebezpiecznych
    sytuacji, "no bo przeciez ktos za mnie pomyslal, ktos mnie wyszkolil".
    Ponadto jesli mlodzi powoduja 35% wypadkow, to znaczy, ze 65% powoduja
    starsi, bardziej doswiadczeni...

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa