eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody"Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer02.iad.highwinds-media.c
    om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.
    com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-
    b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 16 Feb 2014 19:49:23 +0100
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.3.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
    References: <ldqbup$har$1@news.task.gda.pl>
    <5300b9a2$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
    <ldql9m$al9$1@wieslauf.sub.de>
    <12kmo7dgkzbom.1ungh6kkslr1k$.dlg@40tude.net>
    <ldqpak$rmv$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@4...net>
    <5300f5be$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    In-Reply-To: <1...@4...net>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 121
    Message-ID: <5301087a$0$2218$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 109241238172.warszawa.vectranet.pl
    X-Trace: 1392576634 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2218 109.241.238.172:60594
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 6043
    X-Received-Body-CRC: 1961534416
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2524338
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-02-16 19:04, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Sun, 16 Feb 2014 18:29:28 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    >
    >> W dniu 2014-02-16 17:58, Tomasz Pyra pisze:
    >>> Dnia Sun, 16 Feb 2014 17:34:38 +0100, Shrek napisał(a):
    >>>
    >>>> On 2014-02-16 17:04, Tomasz Pyra wrote:
    >>>>
    >>>>> Tak obserwując ludzi na szkoleniach, to 10% kierowców (a to już są tacy
    >>>>> lepsi, bardziej świadomi niż przeciętna) potrafi choćby w miarę poprawnie
    >>>>> hamować na prostej drodze z ABS.
    >>>>
    >>>> Tak z ciekawości - co robią nie tak?
    >>
    >> Tak się zastanawiam co to za szkolenia i jaką grupę sobie wybrałeś za
    >> reprezentatywną i jak ja opisałeś "a to już są tacy lepsi, bardziej
    >> świadomi niż przeciętna"
    >
    > Są to kierowcy, którzy za własne pieniądze kupili sobie kurs w szkole
    > bezpiecznej jazdy.
    > Tak z obserwacji, to właśnie tacy raczej szybcy, bezpieczni i z zacięciem.
    > Leśnych dziadków, starszych pań, czy 18-to latków tam raczej nie ma.

    To co napisałeś bardzo źle świadczy o tych 'szybkich i bezpiecznych'
    i niestety w pełni potwierdza ich 'jakość'.

    >>> Praktycznie wszyscy wciskają hamulec za wolno, znakomita większość robi to
    >>> za słabo.
    >>
    >> Ciekawe, najczęściej to ludzie duszą hamulec do oporu, stąd też pojawił
    >> się ABS, a jak za mało to BAS pomoże.
    >
    > Dusić duszą, ale to się dzieje dość późno.
    > W pierwszej chwili reagują wolno i tu tracą metry.

    O obliczu zagrożenia? Depczą w pedał aż trzeszczy.

    > Potem w końcu ten hamulec pewnie i docisną i dopiero wtedy ABS zaczyna ich
    > chronić przed blokowaniem kół.

    Znaczy tacy mistrzowie, a boją się pedał wcisnąć?

    >>> jak i to, jak
    >>> wartościowe są elektroniczne systemy robiące takie coś za kierowcę.
    >>
    >> W znakomitej większości wypadków są zdecydowanie skuteczniejsze od
    >> kierowców, którym 'się wydaje.
    >
    > To z całą pewnością, jednak z takimi systemami jest tak, że pojawiają się
    > na drogach powoli, zwłaszcza na polskich.

    Powoli? Od lat są powszechnie stosowane, a na polskich bardzo szybko
    się pojawiły przez import konikowych szrotów, które wcale szrotami nie
    są i często było wyposażane lepiej niż polskie salonowe.

    >>> Sporo ludzi na początku kursu, ma też problem z trafieniem w hamulec,
    >>> często naciskają jednocześnie hamulec i gaz -
    >>
    >> Naprawdę ciekawa grupa - może maja zacięcie rajdowe i robią to jedną
    >> nogą ;)
    >
    > Nie - po prostu nie trafiają w pedał wciskając prawą nogą hamulec razem z
    > gazem.

    No popatrz, a głupie 'baby od garów' jakoś trafiają, tylko ci "a to już
    są tacy lepsi, bardziej świadomi niż przeciętna" mają z tym problemy
    w 90%.

    >> Teoretyzujesz jak widzę dalej...
    >
    > Dla kierowcy który umie jeździć, wciskanie sprzęgła jest błędem - odbiera
    > możliwość kontrolowania przyspieszenia, która może okazać się potrzebna.

    Aha, znaczy to są ci co niby są "lepsi"...

    > Natomiast okazuje się że w przypadku przeciętnego kierowcy należy
    > poprzestać na tym żeby wcisnął hamulec i sprzęgło do oporu i z całej siły.

    To różnie bywa, ale wciśnięcie sprzęgła do oporu potrafi czynić cuda
    dla kierowców, którzy jeżdżą cywilnie.

    >>> Natomiast oczywiście równolegle są przekonani że jeżdżą zdecydowanie lepiej
    >>> niż inni i są zwolennikami odbierania prawa jazdy całej reszcie.
    >>> Czyli kierowcy jak kierowcy :)
    >>
    >> Nie wątpię, sam jesteś o tym przekonany od dawna.
    >
    > No i może dlatego po mieście jeżdżę 50? :)
    > Zresztą ogólnie wśród kierowców sportowych, odsetek tych co pędzą po
    > ulicach chyba mniejszy niż wśród przedstawicieli handlowych.

    Teoretyzowanie i chyba niekoniecznie grupa przedstawicieli handlowych
    jest dobrym przykładem do porównywania zachowań.

    >> Tak naprawdę do normalnej jazdy cywilnej to wiele nie potrzeba i jak
    >> samochód jest względnie nowoczesny to ludzie depczą po hamulcu bez
    >> ideologii i dzięki elektronice zatrzymują się dość przewidywalnie.
    >
    > Istotnie, ale to pod warunkiem jazdy z odpowiednio niską prędkością.

    To chyba naturalne, ze należy jeździć z odpowiednią prędkością.
    Przypadkiem ci wyszło, że ci z tych twoich kursów wcale nie chcą
    jeździć ze stosownymi prędkościami, tylko chcą szybciej:>

    > Tu problemem nie jest to że limity prędkości narzucone są zgodnie z
    > możliwościami kiepskich kierowców.

    Skoro nie są narzucane zgodnie z ta metodologią to pewnie fakt,
    że nie jest to problemem.

    > Problemem jest to, że ci kiepscy
    > kierowcy żyją w przeświadczeniu że są doskonali i mogą więcej.

    Typowi kierowcy cywilni wcale nie są przekonani, że są doskonali
    i mogą więcej. Wygląda na to, że tacy są ci, o których pisałeś
    "a to już są tacy lepsi, bardziej świadomi niż przeciętna".
    "Pójdę na kurs niedzielny, będę jeszcze lepszy, bardziej nieomylny
    itd."



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: