-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer02.iad.highwinds-media.c
om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.
com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-
b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sun, 16 Feb 2014 19:49:23 +0100
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.3.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
References: <ldqbup$har$1@news.task.gda.pl>
<5300b9a2$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
<ldql9m$al9$1@wieslauf.sub.de>
<12kmo7dgkzbom.1ungh6kkslr1k$.dlg@40tude.net>
<ldqpak$rmv$1@node1.news.atman.pl>
<s...@4...net>
<5300f5be$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
In-Reply-To: <1...@4...net>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 121
Message-ID: <5301087a$0$2218$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 109241238172.warszawa.vectranet.pl
X-Trace: 1392576634 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2218 109.241.238.172:60594
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 6043
X-Received-Body-CRC: 1961534416
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2524338
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-02-16 19:04, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Sun, 16 Feb 2014 18:29:28 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
>
>> W dniu 2014-02-16 17:58, Tomasz Pyra pisze:
>>> Dnia Sun, 16 Feb 2014 17:34:38 +0100, Shrek napisał(a):
>>>
>>>> On 2014-02-16 17:04, Tomasz Pyra wrote:
>>>>
>>>>> Tak obserwując ludzi na szkoleniach, to 10% kierowców (a to już są tacy
>>>>> lepsi, bardziej świadomi niż przeciętna) potrafi choćby w miarę poprawnie
>>>>> hamować na prostej drodze z ABS.
>>>>
>>>> Tak z ciekawości - co robią nie tak?
>>
>> Tak się zastanawiam co to za szkolenia i jaką grupę sobie wybrałeś za
>> reprezentatywną i jak ja opisałeś "a to już są tacy lepsi, bardziej
>> świadomi niż przeciętna"
>
> Są to kierowcy, którzy za własne pieniądze kupili sobie kurs w szkole
> bezpiecznej jazdy.
> Tak z obserwacji, to właśnie tacy raczej szybcy, bezpieczni i z zacięciem.
> Leśnych dziadków, starszych pań, czy 18-to latków tam raczej nie ma.
To co napisałeś bardzo źle świadczy o tych 'szybkich i bezpiecznych'
i niestety w pełni potwierdza ich 'jakość'.
>>> Praktycznie wszyscy wciskają hamulec za wolno, znakomita większość robi to
>>> za słabo.
>>
>> Ciekawe, najczęściej to ludzie duszą hamulec do oporu, stąd też pojawił
>> się ABS, a jak za mało to BAS pomoże.
>
> Dusić duszą, ale to się dzieje dość późno.
> W pierwszej chwili reagują wolno i tu tracą metry.
O obliczu zagrożenia? Depczą w pedał aż trzeszczy.
> Potem w końcu ten hamulec pewnie i docisną i dopiero wtedy ABS zaczyna ich
> chronić przed blokowaniem kół.
Znaczy tacy mistrzowie, a boją się pedał wcisnąć?
>>> jak i to, jak
>>> wartościowe są elektroniczne systemy robiące takie coś za kierowcę.
>>
>> W znakomitej większości wypadków są zdecydowanie skuteczniejsze od
>> kierowców, którym 'się wydaje.
>
> To z całą pewnością, jednak z takimi systemami jest tak, że pojawiają się
> na drogach powoli, zwłaszcza na polskich.
Powoli? Od lat są powszechnie stosowane, a na polskich bardzo szybko
się pojawiły przez import konikowych szrotów, które wcale szrotami nie
są i często było wyposażane lepiej niż polskie salonowe.
>>> Sporo ludzi na początku kursu, ma też problem z trafieniem w hamulec,
>>> często naciskają jednocześnie hamulec i gaz -
>>
>> Naprawdę ciekawa grupa - może maja zacięcie rajdowe i robią to jedną
>> nogą ;)
>
> Nie - po prostu nie trafiają w pedał wciskając prawą nogą hamulec razem z
> gazem.
No popatrz, a głupie 'baby od garów' jakoś trafiają, tylko ci "a to już
są tacy lepsi, bardziej świadomi niż przeciętna" mają z tym problemy
w 90%.
>> Teoretyzujesz jak widzę dalej...
>
> Dla kierowcy który umie jeździć, wciskanie sprzęgła jest błędem - odbiera
> możliwość kontrolowania przyspieszenia, która może okazać się potrzebna.
Aha, znaczy to są ci co niby są "lepsi"...
> Natomiast okazuje się że w przypadku przeciętnego kierowcy należy
> poprzestać na tym żeby wcisnął hamulec i sprzęgło do oporu i z całej siły.
To różnie bywa, ale wciśnięcie sprzęgła do oporu potrafi czynić cuda
dla kierowców, którzy jeżdżą cywilnie.
>>> Natomiast oczywiście równolegle są przekonani że jeżdżą zdecydowanie lepiej
>>> niż inni i są zwolennikami odbierania prawa jazdy całej reszcie.
>>> Czyli kierowcy jak kierowcy :)
>>
>> Nie wątpię, sam jesteś o tym przekonany od dawna.
>
> No i może dlatego po mieście jeżdżę 50? :)
> Zresztą ogólnie wśród kierowców sportowych, odsetek tych co pędzą po
> ulicach chyba mniejszy niż wśród przedstawicieli handlowych.
Teoretyzowanie i chyba niekoniecznie grupa przedstawicieli handlowych
jest dobrym przykładem do porównywania zachowań.
>> Tak naprawdę do normalnej jazdy cywilnej to wiele nie potrzeba i jak
>> samochód jest względnie nowoczesny to ludzie depczą po hamulcu bez
>> ideologii i dzięki elektronice zatrzymują się dość przewidywalnie.
>
> Istotnie, ale to pod warunkiem jazdy z odpowiednio niską prędkością.
To chyba naturalne, ze należy jeździć z odpowiednią prędkością.
Przypadkiem ci wyszło, że ci z tych twoich kursów wcale nie chcą
jeździć ze stosownymi prędkościami, tylko chcą szybciej:>
> Tu problemem nie jest to że limity prędkości narzucone są zgodnie z
> możliwościami kiepskich kierowców.
Skoro nie są narzucane zgodnie z ta metodologią to pewnie fakt,
że nie jest to problemem.
> Problemem jest to, że ci kiepscy
> kierowcy żyją w przeświadczeniu że są doskonali i mogą więcej.
Typowi kierowcy cywilni wcale nie są przekonani, że są doskonali
i mogą więcej. Wygląda na to, że tacy są ci, o których pisałeś
"a to już są tacy lepsi, bardziej świadomi niż przeciętna".
"Pójdę na kurs niedzielny, będę jeszcze lepszy, bardziej nieomylny
itd."
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.14 19:57 Tomasz Pyra
- 16.02.14 20:05 Shrek
- 16.02.14 20:06 Artur Maśląg
- 16.02.14 20:15 Tomasz Pyra
- 16.02.14 20:16 Smok Eustachy
- 16.02.14 20:21 Tomasz Pyra
- 16.02.14 20:39 Artur Maśląg
- 16.02.14 20:58 J.F.
- 16.02.14 21:00 Marek Dyjor
- 16.02.14 21:04 Tomasz Pyra
- 16.02.14 21:36 Tomasz Pyra
- 16.02.14 21:44 Artur Maśląg
- 16.02.14 21:53 Artur Maśląg
- 16.02.14 22:01 Artur Maśląg
- 16.02.14 22:06 Bugatti
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=