  • Data: 2013-04-12 13:08:08
    Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]
    >podatek dochodowy według zamieszczonych tam tabel w 72 roku wynosił
    >55% i 65%. Był podział na branże. Taki wysoki podatek był przy
    >miesięcznych dochodach o równowartości połowy państwowej ceny >126p.
    >Od 360 tysięcy rocznie. Pierwszą pensję w fabryce w której pracowałem
    >dostałem w jakimś 1985 roku. Po stażu dostałem 12,50 na godzinę. To z
    >premiami i dodatkami dało >2500 na miesiąc. To było trzy lata po 72
    >roku.
    >Trzy lata po tym jak ogłoszono ustawę i jest w necie skala. W tym
    >czasie dochód opodatkowany maksymalną stawką na pewno urósł.

    Taki pewny bym nie byl - kwota abstrakcyjna, to po co podnosic.

    >Jeśli by to było 400 tysięcy rocznie to wychodzi że dochód
    >opodatkowany maksymalną stawką był ponad trzynaście razy większy od
    >mojego. Oczywiście cały czas mowa o >podatku dochodowym od osób
    >prowadzących działalność gospodarczą. Nie znam nikogo z tamtych
    >czasów co wtedy wykazywał więcej niż 30% dochodu. Takie czasy były.

    Takie czasy byly. Zbyt duzo zarabiajacy kapitalista godzil w podstawy
    ustroju, i trzeba bylo go zniszczyc :-)

    >Z tym obrotowym to sam już nie wiem jak było. Jak kupowałem surowce w
    >centrali zaopatrzenia rzemiosła albo w fabrykach to doliczali 1%. I
    >na rachunku była pozycja "Podatek >obrotowy". Udowodnić nie mogę bo
    >nie mam żadnego rachunku z tamtych czasów. Ale za te 1% dam sobie
    >kutasa w talarki pociąć.

    Ja tez nie mowie nie - byc moze byla taka stawka na materialy dla
    rzemiosla. Moze tylko w pewnym okresie.
    Ten wysoki obrotowy to juz pozniejsze lata i przy sprzedazy klientowi
    koncowemu. W koncu zastapiony vatem.

    >Co do skali jaką wcześniej podałem. Wydaje mi się że taka skala była
    >zamieszczona na druku rocznego zeznania podatkowego. Ale >paznokcia
    >za to nie postawię. a nawet jak by to było 60% od wykazanych
    >dochodów. To przyjmując że 30% było wykazywane to nie wychodzi >to
    >najgorzej.

    Tu tez sie klocil nie bede, bo w roznych latach moglo byc roznie.
    Utkwilo mi te 80%, bo w pewnym momencie mi grozilo, a to zaden wielki
    interes nie byl.

    I tak mi chodzi po glowie ze to wlasnie obrotowy byl, ale chyba sie
    mylilem.
    Obrotowy z progami podatkowymi, to mi pasuje do teorii, bo pozwala
    rzemieslnikow utrzymac w ryzach - im wiecej zrobisz, tym jeszcze
    wiecej zaplacisz, w pewnym momencie produkcja sie przestanie oplacac,
    wiec siedz na d*, zatrudniaj gora dwoch ludzi i nie kluj w oczy klasy
    robotniczej bogactwem :-)

    Bo podatek 80% od zyskow to chyba kiedys i w USA byl, ostatnio we
    Francji ... rozboj w bialy dzien, nic tylko uciekac, chocby do Moskwy,
    tam mniej kradna :-)

    J.