-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.bbs-scene.org!border4.nntp.dca.giganew
s.com!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.co
m!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-
02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <51597a33$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<6m6fu5z2u01m$.fgu4kxnit8fw$.dlg@40tude.net>
<18biqeibbbjpn.59bafju6z7nn$.dlg@40tude.net>
<1...@4...net>
<6kylmqp0133x.1osortvfe8clu$.dlg@40tude.net>
<18r09x7xg6ztb$.m9cxlbr8zn7f.dlg@40tude.net>
<wdoa1jxmni6s$.1s1dk5e5dfcb2.dlg@40tude.net>
Date: Tue, 2 Apr 2013 02:16:06 +0200
Message-ID: <vmw5lxjqdqxu.1trxuykfmb37t$.dlg@40tude.net>
Lines: 61
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.21.127.2
X-Trace: 1364858168 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1228 83.21.127.2:63994
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2487621
[ ukryj nagłówki ]Dnia Tue, 2 Apr 2013 00:55:11 +0200, J.F. napisał(a):
> Dnia Tue, 2 Apr 2013 01:35:10 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Dnia Tue, 2 Apr 2013 00:21:41 +0200, J.F. napisał(a):
>>>>>> Żeby wyhamować go na dystansie o połowę krótszym samochód musi być
>>>>>> wyposażony w jakieś zawieszenie,
>>>>> Jestes pewien ?
>>>> To jest chyba podstawowy element (do kupy z oponami).
>>>> Żeby skutecznie hamować trzeba siłą hamowania oscylować wokół granicy
>>>> przyczepności. Jak zawieszenie dorzuci tu swoje głębokie oscylacje to robi
>>>> się dużo trudniej.
>>>
>>> W poldku oscylowalo ?
>>
>> Na pewno przód strasznie nurkował przy hamowaniu.
>
> Nurkowanie to jeszcze nie oscylacja.
Jeszcze nie, ale amortyzacja tam też była daleka od sportowej.
>
>>>> Do tego intuicja mi podpowiada że w samochodzie RWD w którym gazem robi się
>>>> nadsterowny poślizg, hamulce dobiera się tak żeby hamowanie szło raczej w
>>>> podsterowność. W FWD można odwrotnie. To powinno dać szerszy zakres
>>>> kontroli w poślizgu, ale nie wiem czy to właśnie to było przyczyną.
>>>
>>> Korektor sily hamowania byl i RWD i FWD.
>>> W poldku ... nie wiem, tez chyba byl ?
>>
>> Korektory hydrauliczne są w większości samochodów (teraz to się na
>> elektronikę przerzuca).
>> Te w Poldku to jeśli dobrze pamiętam to były takie dynamiczne - co to niby
>> obciążenie kompensują, czyli im niżej siedzi tylne zawieszenie tym większa
>> siła hamowania idzie na tył.
>> Ale w połączeniu z nurkującym przodem i zadzierającym się tyłem przy
>> hamowaniu to nie mogło dobrze działać.
>
> Ale to wlasnie tak ma dzialac - im wyzej tyl, tym mniejszy nacisk na kola i
> tym mniejsza sila hamowania dozwolona, bo maja sie krecic bez poslizgu.
Teoretycznie tak, praktycznie nie jest to takie dobre.
To służy raczej do tego żeby samochód hamował "jakoś" i jak jedzie sam
kierowca i "jakoś" jak siedzą trzy osoby z tyłu, w bagażniku jeszcze 300kg
bagażu, a na haku przyczepka.
Do tego w praktyce bywa (i to chyba powszechnie) że takie korektory
zamontowane są tylko do jednego z tylnych wahaczy i na zakręcie działa to
zupełnie inaczej w zależności od strony w którą się skręca.
W praktyce wyglądało to tak że przód nurkował i się blokował, a tył wstawał
i korektor pewnie zupełnie przestawał tyłem hamować.
Całe auto rozhuśtane i poza samym szukaniem przyczepności to jeszcze
kierowca musiał walczyć z taką oscylacją przód-tył.
Dlatego pierwsza rzecz w sportowym aucie, to wylatują tego typu wynalazki i
montuje się korektor ręczny.
Dużo lepiej czuje się taki hamulec w którym nic się tam samo nie zmienia.
Tyle że trzeba go sobie samemu ustawić do nawierzchni i upodobań. Za to
samo to urywa już konkretne metry z drogi hamowania ze 100km/h.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.04.13 02:24 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:48 J.F.
- 02.04.13 02:49 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:57 h.w.d.p.
- 02.04.13 09:38 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 02.04.13 10:19 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 10:20 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 10:22 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 11:31 Axel
- 02.04.13 12:16 Artur Maśląg
- 02.04.13 12:22 Artur Maśląg
- 02.04.13 12:26 komar
- 02.04.13 12:29 Jakub Witkowski
- 02.04.13 12:35 yabba
- 02.04.13 13:08 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=