  • Data: 2013-03-25 08:20:11
    Temat: Re: Mit o wyższości samochodów dostawczych nad osobowymi
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-25 00:07, Marek pisze:
    > W tym temacie akurat jestem oblatany. Zawodowo zajmowałem się produkcją
    > takich urządzeń.

    Raczej nie takich. Zapis danych z matrycy może uwzględniać więcej
    czynników, m.in. wpływ temperatury i maskowanie uszkodzonych pikseli
    (martwych/gorących). Zanim zrobi się mapę obszaru w pamięci, interpoluje
    się ''niestatystyczne'' dane i wykonuje działania związane z redukcją
    szumu charakterystycznego dla danej temperatury, czułości czy pewno
    jeszcze innych czynników.

    > Popatrz na ten rysunek. Zwróć uwagę na kompletny brak elementów zdolnych
    > do "manipulowania" - jak to określiłeś - sygnałem cyfrowym. Zadaniem
    > matrycy jest "zatrzaśnięcie" obrazu a potem odczyt piksel po pikselu
    > wartości napięcia, wzmocnienie analogowe (tu następuje regulacja ISO -
    > tak, całkowicie analogowo) a potem masz tylko bezmyślny przetwornik AD
    > 12 lub 14 bitowy. Taki sygnał cyfrowy jest de facto sieczką danych.

    Ale to nie są jeszcze dane do zapisu. Skoro można to poprawić, to się
    poprawia. Dzięki temu np. ACR, który manipuluje bez naszej wiedzy danymi
    bardzo silnie produkuje nieporównywalnie lepszy obraz od np. DCrawa i
    nikt nie płacze, że ''dokonano manipulacji''.

    > Wiesz? Ja w ciągu pół roku - bo chyba tyle mam ten aparat - zrobiłem
    > 50GB danych plus JPG z wybranych RAWów.

    Czyli za dwa lata kupisz sobie kompakcik, będziesz pstrykał sto zdjęć
    rocznie, a skupisz się na rozbudowanym secie wędek i haczyków :)
    Tak właśnie kończą ''karabinierzy foto'' :)

    > Ale nie w objętości rzecz lecz w
    > czasie. Przepchanie tego przez USB 2, ślęczenie nad plikami i dumanie
    > jak je skorygować daje to kupę straconego czasu. Wiem co powiesz -

    Żebyś robił mniej zdjęć?

    > Raczej odwrotnie: naumiałem się pracy z RAW, porównałem z efekty z tym
    > co puszka daje, nauczyłem się dostrzegać sytuacja dla RAW i dla JPG i
    > zoptymalizowałem używanie obu tych formatów. Naprawdę nie widzę sensu
    > używania RAW do tego aby uchwycić rodzinę wpieprzającą kurczaki przy
    > stole bo taką fotkę zażyczyła sobie któraś z osób.

    A ja nie widzę sensu robienia jpg jeśli z założenia ma być potem poprawiany.

    > No to ja nie potrafię. Jak tego dokonałeś? Ja otwieram Photoshopa, Open
    > As / Camera Raw wybieram plik nie RAWowy, edytuję, Open Image ... i
    > dupa. Mam tylko przetworzoną bitmapę. :-(

    Ustawienia domyślne/eksportuj ustawienia do XMP

    --
    pozdrawia Adam
    /zapisałbym się do mensy, tylko nie mam kiedy/