  • Data: 2013-03-19 22:54:52
    Temat: Re: Mit nieodwracalności zmian w JPG
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 19 Mar 2013 22:21:43 +0100, Marek napisał(a):

    [...]
    > Jako ex-informatyk nieco inaczej interpretuję definicję modyfikacji.
    > Projekt w środowisku programistycznym może składać się z setek plików.
    > Dokonuję zmiany w jednym z nich i całość może inaczej zadziałać. Mówi
    > się wtedy, że powstała nowa wersja oprogramowania. Plik WYNIKOWY jest
    > inny bo JEDNA ze składowych projektu zmieniła się. Mimo, że tylko jedna
    > ze składowych zmieniła się, mówimy, że cały projekt zyskał nową wersję.

    Ale nie powiesz, że zmienił się przez to ten plik, który się nie
    zmienił, prawda? Zmieniło się coś innego, czyli XML, a JPG pozostał, no
    chyba, że wyeksportujesz obraz po zmianach (kompilacja).

    > Analogicznie tu: zmieniamy jedną ze składowych (XML), zmienia się w
    > konsekwencji plik wynikowy więc CAŁY projekt (składający się ze

    Zmienia się plik wynikowy, ale ty piszesz cały czas, że zmienia się ten
    plik, który się akurat nie zmienia (analogia XML i obraz/bitmapa) ;).

    Ja się tylko czepiam terminologii, czyli "cofania zmian w JPG", czyli
    analogicznie do "cofania dokonanych zmian w skompilowanym programie".
    Bzdura, prawda?

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski