  • Data: 2013-03-18 19:00:31
    Temat: Re: Mit nieodwracalności zmian w JPG
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 18 Mar 2013 09:55:07 +0100, Marek napisał(a):

    [...]
    > Zaproponuj więc właściwą nazwę adekwatną do efektów
    > jakie uzyskujemy. A uzyskujemy np. wspomnianą desaturację. Nie nazwę
    > tego publicznie, że plik RAW czy jakiś inny potraktowałem historią zmian.

    To jest dokładnie to co napisałem:
    "Trzymanie historii zmian w osobnym pliku."

    Równie dobrze możesz to robić z GIFem, TIFFem, PNG, IFF, whatever
    obsługiwane, jednakże nadal to będzie trzymanie zmian "obok" (nawet gdy
    zapiszesz je w jednym pliku jak w DNG, to nadal będzie to "obok").

    > Po drugie: nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że nanoszenie zmian do pliku
    > graficznego musi być nieodwracalne. Jestem w stanie utworzyć plik PNG,
    > który będzie miał naniesioną datę widoczną w zwykłej systemowej
    > przeglądarce grafiki i którą każda osoba dysponująca właściwym edytorem
    > będzie mogła sobie zmienić: przesunąć, wybrać inną czcionkę etc.

    Możesz również tworzyć wiele warstw w TIFF, klatki w APNG, ale to nie ma
    nic wspólnego z przechowaniem historii zmian, chociaż można je użyć w
    podobnym celu. Reasumując, nie mieszajmy nazewnictwa, bo to prowadzi do
    błędnych wniosków, takich jak twierdzenie, że JPG+XML daje coś więcej
    jak RAW+XML, skoro pierwsze jest podzbiorem drugiego (np. w Lightroom
    RAW+XML daje po pierwszej operacji "destrukcyjnej" dokładnie to samo co
    JPG+XML).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski