  • 21. Data: 2009-10-28 09:52:28
    Temat: Re: Migoczące lampki - czyli Boże Narodzenie cały rok
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 27 Oct 2009 19:03:22 +0000, DooMiniK napisał(a):

    > To ja wiem, ale w przypadku urządzeń, z którymi na się kontakt
    > (np. laptop) to pośrednie rozwiązanie - taśma izolacyjna ma do siebie,
    > że na brzegach lubi brud ;-)

    Kiedyś w akcie desperacji planowałem "wydłubać" diodę jakimś śrubokrętem,
    ale sprzęt za drogi żeby podejmować ryzyko...

    Ogółem to nie wiem co z tym zrobić, ale brak opcji programowego wyłączenia
    tych diod w większości urządzeń jest niesamowicie irytujący :(

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 22. Data: 2009-10-28 11:33:04
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > Trzeba jakoś powalczyć z modą na niebieskie światło.

    mi sie tam podoba.
    do rzeczy, w ktorych wystepuja tylko 2 stany (np jest prad lub go nie
    ma, jest odczyt z dysku- badz go nie ma) nadaje sie idealnie.
    natomiast do bardziej 'wielostanowych sytuacji' (np. poziom
    naladowania baterii, badz to czy jest laptop podlaczony do gniazdka /
    badz nie laptop, ups tez moze byc/)- to nie ma nic lepszego niz
    zielona/pomaranczowa/czerwona diodka.

    oczywiscie, inna sprawa jest juz oczojebnosc (znaczy sie: jasnosc)
    tych lampek...

    szymon

  • 23. Data: 2009-10-28 15:09:13
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "KILu" <b...@w...pl> wrote in message news:hc7l4g$8on$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie tylko Ty. Swoja droga im nizsza polka, z jakiej pochodzi sprzet (oraz
    > im ten sprzet nowszy), tym wiecej roznokolorowych, walacych po oczach
    > diod. Moj maly, prywatny bunt polega na unikaniu takich choinek - da sie,
    > nie kazdy sprzet na rynku probuje udawac Enterprise. A jesli juz udaje...

    Troche mi to przypomina sytuacje ze sprzetem audio. Markowe Hi-Fi sa czesto
    schludne i minimalistyczne, az przyjemne dla oka, podczas gdy do wszelkie
    Panascanici i Sunny z bazarow maja wiecej kolorowych LEDow niz innej
    elektroniki w srodku.

    Musze wymienic obudowe peceta na cos wiekszego i wygodniejszego do grzebania
    w srodku i w rozsadnej cenie wiekszosc to wlasnie jakies oczojebne kolorowe
    wentylatory i wyswietlacze LCD.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 24. Data: 2009-10-28 15:45:24
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    MC wrote:
    > Mam dla ciebie dobrą wiadomość. W UPS-ach mojej znienawidzonej firmy APC
    > (chyba dwa modele) wyłacza się część gniazdek po stwierdzeniu na
    > podstawie zużycia prądu, że desktop przeszedł w stan spoczynku. Ciekawe
    > jak to współpracuje z lapkiem. Chyba tylko przez jakiś soft.

    Sa takie listwy - dziala to oczywiscie calkowicie sprzetowo, a prog
    przelaczania mozesz plynnie regulowac. Kilka tygodni temu widzialem takie
    w lidlu.

    k,

  • 25. Data: 2009-10-28 15:55:01
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Szymon von Ulezalka wrote:
    > oczywiscie, inna sprawa jest juz oczojebnosc (znaczy sie: jasnosc)
    > tych lampek...

    ...no wlasnie. :) Taki IBM/Lenovo potrafi wyprodukowac laptopa (seria
    ThinkPad, moze inne rowniez), ktory ma diody informujace o najwazniejszych
    funkcjach, ale wszystkie sa neutralnie zielone (ew. pomaranczowe) i nie
    daja po oczach. Troche inna polityke ma Toshiba - w "domowych" laptopach
    tej marki rowniez diody maja neutralny, bialy kolor i nie raza, za to jest
    ich cala masa - nawciskali je gdzie tylko sie dalo.

    Kontrprzykladem moga byc chociazby najprostsze Asusy EEE. Nie dosc, ze
    diody sa w wyjatkowo nieprzemyslanym miejscu (podczas pracy zaslania sie
    je reka - a czesto chcialbym wiedziec czy np. dysk twardy cos w danej
    chwili czyta), to jeszcze prawie kazda ma inny, jaskrawy kolor (niebieska,
    zielona, pomaranczowa...).

    k,

  • 26. Data: 2009-10-29 10:04:33
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "KILu" <b...@w...pl> wrote in message news:hc9pgl$jn4$1@inews.gazeta.pl...

    > ...no wlasnie. :) Taki IBM/Lenovo potrafi wyprodukowac laptopa (seria
    > ThinkPad, moze inne rowniez), ktory ma diody informujace o najwazniejszych
    > funkcjach, ale wszystkie sa neutralnie zielone (ew. pomaranczowe) i nie

    Czyli zamiast zerknac z drugiego konca pokoju na kolor diody, musze podejsc
    i wpatrywac sie w symbol nad nia. Co w tym takiego genialnego?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 27. Data: 2009-10-29 10:13:32
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > Czyli zamiast zerknac z drugiego konca pokoju na kolor diody, musze
    > podejsc i wpatrywac sie w symbol nad nia. Co w tym takiego genialnego?

    Często "zerkasz" na laptopa "z drugiego konca pokoju" ???

    --
    marfi

  • 28. Data: 2009-10-29 10:59:42
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote in message

    > Często "zerkasz" na laptopa "z drugiego konca pokoju" ???

    Za kazdym razem, kiedy zastanawiam sie czy pamietalem o wylaczeniu,
    odlaczeniu, albo chce wiedziecz czy juz sie naladowal. Czyli w sumie kiedy
    uzywalem wylacznie laptopa, to dosc czesto.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 29. Data: 2009-10-29 13:24:17
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    MC pisze:
> [...]
    > podstawie zużycia prądu, że desktop przeszedł w stan spoczynku. Ciekawe
    > jak to współpracuje z lapkiem. Chyba tylko przez jakiś soft.

    Mam w domu UPS 1500VA (SmartUPS) - tam lampki to nic przy odgłosach
    i procesie ładowania (chłodzenia...) ;-)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)

  • 30. Data: 2009-10-29 15:28:32
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    kamil wrote:
    > Za kazdym razem, kiedy zastanawiam sie czy pamietalem o wylaczeniu,
    > odlaczeniu, albo chce wiedziecz czy juz sie naladowal.

    Dwa malo jaskrawe kolory, miganie/swiecenie/wygaszenie. Mi wystarcza.
    Zdecydowanie wole to, niz choinke.

    k,