  • 1. Data: 2009-10-27 08:55:10
    Temat: 'Kalkulator' mocy zasilacza ?
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Czy są dostępne (on-line, linki?) kalkulatorów niezbędnej mocy zasilacza
    komputerowego?
    Teoretycznie prosta sprawa, w praktyce jak widac po pytaniach chocby na tej liscie
    duzo wahań.
    THX

  • 2. Data: 2009-10-27 09:49:48
    Temat: Re: 'Kalkulator' mocy zasilacza ?
    Od: "Eryk" <t...@m...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > komputerowego?
    > Teoretycznie prosta sprawa, w praktyce jak widac po pytaniach chocby na

    Już było kilka razy tutaj. Zobacz np.

    http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

    Pzdr

  • 3. Data: 2009-10-27 10:47:05
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Dzieki, o to mi chodziło, z kalkulatora wychodzi 255-305 watów (ta wyższa moc przy
    2xHD, ale dwa HD będą tylko przy instalacji do
    przeniesienia systemu/plików).
    Peryferia nie będa uzywane jednocześnie, więc wolałbym "markowy" zasilacz 250 W (z
    oszczędności energii) niż byle co 350 W - dobrze
    myśle, czy przy "tylko" 250 watach będzie się jednak sypało?
    THX

    -----

  • 4. Data: 2009-10-27 11:13:22
    Od: "Eryk" <t...@m...pl>

> [...]
    > 250 W (z oszczędności energii) niż byle co 350 W - dobrze
    > myśle, czy przy "tylko" 250 watach będzie się jednak sypało?

    U mnie wyliczyło 348 watów a po zmierzeniu miernikiem mam 175 w spoczynku i
    240 w czasie grania (sama buda bez monitora).

    Nie jestem ekspertem, ale pewnie lepiej jednak mieć trochę większy zapas.
    250 watów wydaje się małą wielkością na obecne czasy ja bym wybrał 300 watów
    "markowych". :)

    Pzdr

  • 5. Data: 2009-10-27 11:21:04
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    I na co to idzie, toż to 2 1/2 żarówek 100 wat zamknietych w pudle...
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2009-10-27 11:26:38
    Od: Rafał <b...@g...pl>

    ąćęłńóśźż wrote:

    > I na co to idzie, toż to 2 1/2 żarówek 100 wat zamknietych w pudle...
    > JaC

    Zmierz faktyczną moc poboru komputera, a wyjdzie ci coś ok. 100 W.
    Zaś moc zasilacza to jest suma mocy w poszczególnych sekcjach i może tak
    być, że nowy zasilacz 500W nie da rady w starym systemie, bo główne
    zapotrzebowanie mocy jest napięciu 5V, a nowsze systemy główną moc ciągną
    z 12V. Chyba.

    A watomierzem mierzysz tą moc?

  • 7. Data: 2009-10-27 11:38:12
    Od: "Eryk" <t...@m...pl>

    > A watomierzem mierzysz tą moc?

    Miałem taki miernik przejściówkę jak sprawdzałem żarówki to pokazywał mniej
    więcej dobrze, więc chyba to co pokazał było zbliżone do rzeczywistości (to
    był podkręcony E8400 [do 3600], 6 dysków twardych [w tym dwa Raptory], Ati
    4770 i GT7300 i 4 GB ramu) i mierzyłem w czasie grania. Zasilacz mam 430
    watowy Tagan.

    Pzdr

  • 8. Data: 2009-10-27 11:42:45
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Eryk" <t...@m...pl> napisał w wiadomości grup
    > Miałem taki miernik przej?ciówkę jak sprawdzałem żarówki to pokazywał mniej
    > więcej dobrze, więc chyba to co pokazał było zbliżone do rzeczywisto?ci (to
    > był podkręcony E8400 [do 3600], 6 dysków twardych [w tym dwa Raptory], Ati
    > 4770 i GT7300 i 4 GB ramu) i mierzyłem w czasie grania. Zasilacz mam 430
    > watowy Tagan.

    Akurat takie mierniki zazwyczaj źle pokazują pobór energii. Zasilacze
    komputerowe pobierają impulsowo energię.

  • 9. Data: 2009-10-27 11:47:51
    Od: "Eryk" <t...@m...pl>

    > Akurat takie mierniki zazwyczaj źle pokazują pobór energii. Zasilacze
    > komputerowe pobierają impulsowo energię.

    A idzie to w stronę więcej czy mniej? Tzn ile ciągnie komputer naprawdę bo
    jeśli mniej to dobrze, jeśli więcej to niedobrze :)

    Pzdr
    Eryk

  • 10. Data: 2009-10-27 12:15:34
    Od: Rafał <b...@g...pl>

    Eryk wrote:

    > Miałem taki miernik przejściówkę jak sprawdzałem żarówki to pokazywał mniej
    > więcej dobrze, więc chyba to co pokazał było zbliżone do rzeczywistości

    Akurat żarówka to typowo rezystancyjny odbiornik, a komputer takim nie jest i
    zmierzona moc nie będzie mocą czynną. Może się okazać większą.
    W sumie najlepszym domowym sposobem pomiaru mocy jest licznik energii ;)
    Najpierw trzeba wszystko powyłączać. Sprawdzić, czy nic się nie kręci, a potem
    załączyć komputer.
    Po ilości obrotów można zmierzyć pobraną energię. Mając czas przeliczyć moc
    czynną.
    Tylko niech nikt nie piszę, że to kiepski pomiar, bo liczniki energii to bardzo
    dokładne urządzenia.