  • 1. Data: 2009-10-27 08:22:31
    Temat: Płyta+procesor- minimum energii - jak najciszej
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    witam

    prosze o porade. Potrzebuje poskładać komputer, który bedzie używany do
    internetu, filmów, (ogladania i montażu) do gier.. raczej nie, moze w
    przyszłości.
    PRzyszłemu właścicielowi, spodobał sie mój athlon 3000, któremu w tej np
    chwili wiatraczek sie nie kręci. Zacznie gdy na stronie www pojawi sie
    zadużo flasha i wyskakujacych bzdur.
    niestety to staroc, i cisza jest okupiona anemicznym działaniem. Prosze
    wiec o porade, jaki duet procesor+płyta, (do kupienia jako nowe, za
    niewygórowaną cene) jest energooszczędny i cichy. Wbrew pozorom, płyta
    ma również znaczenie, bo nie każda potrafi wyłączyć całkowicie
    wentylatory- gdy procesor ma 35 stopni...

    Pozdrawiam
    ToMasz

    PS. Niestety czesci muszą być "normalne" tzn nie wersja z laptopa itp.
    (prawdopodobnie) kiedyś ten komputer dostanie młodsze pokolenie i po
    dołożeniu wypasionej grafiki będzie słuzył do grania.

  • 2. Data: 2009-10-27 08:36:43
    Temat: Re: Płyta+procesor- minimum energii - jak najciszej
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    ToMasz wyskrobał(a):
> [...]
    > (prawdopodobnie) kiedyś ten komputer dostanie młodsze pokolenie i po
    > dołożeniu wypasionej grafiki będzie słuzył do grania.

    Płyta w standardzie mATX + procek AMD o niskim TDP (końcówka 'e' w
    oznaczeniu np. 4850e) + pasywne chłodzenie - sam radiator, np. Scythe. I to
    by była odpowiedź na Twoje pytanie.

    Ja do tego mam jeszcze pasywnie chłodzony zasilacz i cichy dysk.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2009-10-27 08:48:27
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Płyta w standardzie mATX + procek AMD o niskim TDP

    Może być też niekręcony Celeron E3200 na taniej płycie mATX i Freezer 7.
    Na min obrotach jest cichszy od dysku twardego.

  • 4. Data: 2009-10-27 09:51:55
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > oznaczeniu np. 4850e) + pasywne chłodzenie - sam radiator, np. Scythe. I
    > to by była odpowiedź na Twoje pytanie.

    4850e to dość mocno nieświeża staroć na obecne czasy, wcale nie tak bardzo
    oszczędny na dodatek 65nm. E3200 intela będzie mocniejszy i to całkiem sporo
    a przy tym nowoczesne jądro wolfdale i 45nm a zatem dużo większa oszczędność
    energii. Jeżeli ma być AMD to dobrze poczekać na Athlona II X2 260U o TDP
    25W.

  • 5. Data: 2009-10-27 12:12:34
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    Doxent pisze:

> [...]
    > całkiem sporo a przy tym nowoczesne jądro wolfdale i 45nm a zatem dużo
    > większa oszczędność energii. Jeżeli ma być AMD to dobrze poczekać na
    tak sobie patrze, E3200 ma (proline) 65W. Core2Duo też. NA 4rdzeniowce
    nie patrze nawet bo już 2 rdzeń bedzie leżał odłogiem. Może akurat taki
    core2duo, coś koło fizycznych 2.5-3MHz? Porównywalny AMD phenom 2
    wydziela 95W mocy. Czy podawane przez producentów moce są miarodajne?
    ToMasz

  • 6. Data: 2009-10-27 15:14:16
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Thermal_Design_Power

    --
    Mar

  • 7. Data: 2009-10-27 16:36:08
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Mariusz pisze:

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Thermal_Design_Power

    dzieki. Tyle ze to jescze bardziej gmatwa sprawe
    ToMasz

  • 8. Data: 2009-10-31 12:50:39
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    ToMasz wrote:
> [...]
    > (prawdopodobnie) kiedyś ten komputer dostanie młodsze pokolenie i po
    > dołożeniu wypasionej grafiki będzie słuzył do grania.

    TDP za bardzo nie masz co sie przejmowac, 45W to zupelne maximum moim
    zdaniem, wiecej nie ma sensu

    TDP to jest w przyblizeniu ile procesor zuzywa mocy przy maksymalnym
    obciazeniu (100% load)

    wazniejsze od TDP jest ile procesor zuzywa mocy w stanie bezczynnosci (idle)

    i tak np.
    athlon II X2 z TDP 45W w stanie idle zuzywa cos okolo 7-8W, moim zdaniem
    to i tak za duzo, w idle precesor powinien zuzywac nie wiecej niz 1W...