  • 1. Data: 2009-10-27 08:55:32
    Temat: Jaki komputer do muzykowania (cross)
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

    *Zastosowanie:*
    Głównie Renoise, z rzadka wieloślad (miks po zgraniu śladów). Dużo VST -
    zarówno efektów, jak i synthów. Nie gram, nie oglądam filmów, nie mam
    nawet Internetu. System - XP (tak, wiem - max. 3,X GB).

    *Ze starego sprzętu zostawie:*
    Karta graf.: X300SE PCIe
    Karta muz.: Audiophile 2496 PCI
    Zasilacz: Chieftec costam (400W)
    Obudowa: Modecom Step207
    Dysk: Samsung SP2014N 200GB PATA - pojdzie jako slave
    (zatem nowa płyta powinna mieć IDE i PCI)

    *Budżet:*
    Pi razy drzwi 1000-1200zł. Nie interesują mnie przyszłościowe
    rozwiązania (i tak zawsze wymieniam cały sprzęt - raz na ~5 lat),
    istotniejszy dla mnie jest stosunek jakość/cena.

    Mój wstępny typ, to:
    AMD Phenom II X3 720 Black Edition s.AM3 BOX 419,00
    Gigabyte GA-MA770T-UD3P PCI-E s.AM3 285,00
    GoodRam 2x2GB DDR3-1333 Dual Chanel CL9 285,00
    Samsung 500GB 16MB HD502HJ F3 sATA-2 (->master) 165,00

    Płyta z ACC, chciałbym odblokować czwarty rdzeń i podciągnąć do 3,X GHz
    (zależy ile wytrzyma boxowe chłodzenie).

    Da się coś lepszego wymyślić w podobnej cenie?

    --
    le

  • 2. Data: 2009-10-27 12:22:57
    Temat: Re: Jaki komputer do muzykowania (cross)
    Od: "serenity.pl" <s...@w...pl>

    > Płyta z ACC, chciałbym odblokować czwarty rdzeń i podciągnąć do 3,X GHz

    What you mean: odlokować czwarty rdzeń ? :O Zabrzmiało, jak z filmu SF ;)

    Pierwsze słyszę, że rdzeń jest zablokowany. Czyli jest procek 4
    rdzeniowy i fabrycznie czwarty rdzeń jest zablokowany ???? I don't get it :(

    > (zależy ile wytrzyma boxowe chłodzenie).

    Overlocking na boxowym chłodzeniu ? Czijzas a mi właśnie zaproponowano
    preamp - "na całe życie" za blisko 10 tysięcy zł ! Chciałbym mieć taki
    ale mię nie stać :( Żona mi i taj jaja urwie, jak zobaczy fakturę za
    preamp + mikrofon, osprzęt, kable....uuuuj nie tak to miało być ;P
    No a Ty chcesz zaoszczędzić na wiatraczku 70 zł i ryzykować
    niestabilnością kompa ? O man...

    --
    Pozdrawiam,

    Pawel vel. Serenity
    www.studiomuzyczne.com

  • 3. Data: 2009-10-27 12:32:18
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > What you mean: odlokować czwarty rdzeń ? :O Zabrzmiało, jak z filmu SF
    ;)

    Ani troche... Bylo juz aktywowanie jednej strony talerza dysku,
    bylo juz modowanie Tualatina no Coppermine, bylo juz odblokowywanie
    cache, czemu wiec nie calego rdzenia? ;)

    > Pierwsze słyszę, że rdzeń jest zablokowany. Czyli jest procek 4
    > rdzeniowy i fabrycznie czwarty rdzeń jest zablokowany ????

    Drogi Watsonie, jestes genialny :)

    http://nvision.pl/Phenom-II-X3-Soft-mod-trzy-rdzenie
    -+-czwarty-gratis--News-12750-ndetails.html

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    > Overlocking na boxowym chłodzeniu?

    Do odwaznych swiat nalezy... ;) Poza tym z kryzysem trzeba walczyc,
    wiec moze dolozyc swoja wlasna cegielke kupujac za pare dni kolejny
    procsor

  • 4. Data: 2009-10-27 13:04:49
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

    > What you mean: odlokować czwarty rdzeń ? :O Zabrzmiało, jak z filmu SF ;)

    Takie czasy :)

    > Pierwsze słyszę, że rdzeń jest zablokowany. Czyli jest procek 4
    > rdzeniowy i fabrycznie czwarty rdzeń jest zablokowany ????

    Dokładnie. Tak jest taniej.

    > No a Ty chcesz zaoszczędzić na wiatraczku 70 zł

    Matematyka. Różnica w OC (boxowe vs inne chłodzienie) wydaje mi się
    niewarta 70zł (patrząc np. na iloraz cena/punkt_w_benchmarku lub
    cena/1MHz). Lepiej już chyba wziąć za te 70zł lepszy procesor.

    Swoją drogą teraz boxowe wiatraki są trochę inne, solidniejsze, niż
    kiedyś. (Ale też niestety coraz ciężej kupić OEM.)

    > i ryzykować niestabilnością kompa ? O man...

    Przecież po OC zrobię prime i inne torture testy, zeby sprawdzić
    stabilność. Nie zostawię żadnych ustawień, które nie dają 0 errorów.

    Ludzie wyciągają na 720 ponad 3GHz bez zmiany chłodzenia i bez problemów
    ze stabilnością. _Podobno._

    Co nie znaczy, że akurat ten sprzęt jest w moim przypadku najlepszy.
    Teoria i artykuły to jedno, praktyka to drugie - zdaję sobie sprawę.

    --
    le

  • 5. Data: 2009-10-27 15:23:02
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    On 2009.10.27 14:04, Ingarden wrote:

> [...]
    > stabilność. Nie zostawię żadnych ustawień, które nie dają 0 errorów.
    >
    > Ludzie wyciągają na 720 ponad 3GHz bez zmiany chłodzenia i bez problemów

    Ale Ty chcesz na tym pracować przez 5 lat...

    --
    Mar

  • 6. Data: 2009-10-27 16:09:11
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

    > Ale Ty chcesz na tym pracować przez 5 lat...

    Ok, nie upieram się i nie ma co kruszyć o to kopii. Jeśli temp. będzie
    wysoka, to zmienię chłodzenie / nie będę kręcić. To trochę OT.

    --
    le

  • 7. Data: 2009-10-27 19:15:42
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Tue, 27 Oct 2009 09:55:32 +0100, Ingarden napisał(a):

> [...]
    > (zależy ile wytrzyma boxowe chłodzenie).
    >
    > Da się coś lepszego wymyślić w podobnej cenie?

    Jak chcesz odblokowywać to kup x2 550. Szanse na odblokowanie masz takie
    same a 70 zet zostaje w kieszeni.

  • 8. Data: 2009-10-28 09:00:13
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

    > Jak chcesz odblokowywać to kup x2 550. Szanse na odblokowanie masz takie
    > same a 70 zet zostaje w kieszeni.

    W sumie.. dobry pomysł.

    Jeszcze taka wątpliwość: lepiej włożyć do takiej konfiguracji DDR3
    1333MHz CL 9,0, czy DDR2 1066MHz CL 6,0?

    W tej samej cenie mam:
    GoodRam 2x2GB DDR3-1333 Dual Chanel CL9
    Geil 2x2GB DDR2 1066 6-6-6-18 Green Dual Chanel

    --
    le

  • 9. Data: 2009-10-28 10:16:17
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 28 Oct 2009 10:00:13 +0100, Ingarden napisał(a):

> [...]
    >
    > W tej samej cenie mam:
    > GoodRam 2x2GB DDR3-1333 Dual Chanel CL9
    > Geil 2x2GB DDR2 1066 6-6-6-18 Green Dual Chanel

    Ja tam poszedłem w DDR2 800 od Geila. Pracują synchronicznie z procesorem
    na ~900 MHz przy 5-5-5-15. To nie czasy P4 gdzie szybkość pamięci miała
    kluczowe znaczenie.
    Jak chcesz odblokowywać dodatkowe rdzenie poszukaj na internecie
    odpowiednich serii i potem szukaj ich po sklepach. Znacznie zwiększysz
    szansę na sukces.

  • 10. Data: 2009-10-28 10:30:04
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 28 Oct 2009 11:33:31 +0100, Ingarden napisał(a):

    > Serie mam spisane. Problem w tym, że bez rozpakowania pudełka nie
    > zobaczę z jakiej serii jest dana sztuka, więc i tak - loteria.

    E tam. Bez rozpakowania. W przeźroczystym okienku wystawiony procesor i
    wszystko widać (nie zaszkodzi wziąć lupę bo drobne cyferki).