  • 1. Data: 2009-10-27 13:48:23
    Temat: Jaka grafika do 400zł?
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Obecnie posiadam GF8800GS/320MB/192bit PCI-Ex16, CPU C2D E6320 @2,3GHz i
    2GB RAM DDR2 na MoBo ASRock 4Core1333-FullHD. Obecna grafika starcza mi
    póki co ale przywykłem co jakiś czas robić sekwencyjny upgrade kompa już
    od iluś tam lat, więc nie chciałbym zostać z obecną grafą do czasu aż
    całkowicie jej wartość spadnie do poziomu, kiedy przestanie być
    opłacalna jej sprzedaż...

    Gry, w które lube pograć to Gothic III, Oblivion, Clive Barker's
    Jericho, Bioshock itp. (i nowości jakie mnie zainteresują będą szły w
    tym kierunku zapewne). Rozważam przesiadkę powiedzmy na GF GTS250/512MB
    (np ASUS z Glaciatorem) albo jakąś ATI i tutaj pytanie: co sie obecnie
    opłaca brać w cenie do 400 zł (może być z niewielkim haczkiem)? Chodzi
    mi o dobry stosunek ceny do wydajności i czy lepiej GF czy ATI przy
    takich założeniach?

    Pzdr, OMSON

    P.S. Posiadam zasilacz Chieftec GPS-400AA-101A (400W), aktywne PFC.

  • 2. Data: 2009-10-27 13:52:19
    Temat: Re: Jaka grafika do 400zł?
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Apropos - obecnie posiadam monitor NEC'a CRT 17" i grywam z
    rozdzielczością max 1024x768/32bit ale planuje przeskoczyć na jakąś
    panoramę LCD 23" (zapewne znaczący okaże się wtedy VRAM).

  • 3. Data: 2009-10-27 14:50:59
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Z tego co porównuje w wynikach GPU na benchmark.pl i ofertach Allegro to
    oscylowałbym między GeForce GTS250 od ASUS'a z chłodzeniem Glaciator
    (o ile sie orientuje jest wydajne i ciche, chyba że polecacie coś
    innego) a ATI Radeon'em HD 4850 od HIS'a z chłodzeniem IceQ 4. Za ATI
    przemawiają nowocześniejszy DX, OpenGL i ShaderModel, natomiast w
    3DMark'ach GF wypada lepiej (zdążyłem sie już zorientować że GTS250 to
    zliftingowany 9800GTX+) :)

    Poszukam jeszcze empirycznego porównania tych kart ale jeśli możecie to
    proszę o wasze opinie dotyczące opłacalności zakupu którejś z nich (we
    sugestie)?

    Pzdr, OMSON

  • 4. Data: 2009-10-27 16:14:37
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    Witam

    Jesli juz chcesz wchodzic w ATI to proponuje zainwestowac juz w nowe uklady
    z serii 5xxx na dx11, bo to przyszlosciowy zakup - niz pakowanie sie w stara
    technologie.

  • 5. Data: 2009-10-27 16:17:24
    Od: "Eryk" <t...@m...pl>

    > albo jakąś ATI i tutaj pytanie: co sie obecnie opłaca brać w cenie do 400
    > zł (może być z niewielkim haczkiem)?

    Przy takiej cenie możesz jeszcze pomyśleć o 4770 jest ciut wolniejsza od
    4850 ale bardziej oszczędna i różnica w cenie powinna się zwrócić w trakcie
    użytkowania. A ponieważ można ją łatwo podkręcić to właściwie jest tak samo
    wydajna jak 4850. :)

    Pzdr
    Eryk

  • 6. Data: 2009-10-27 16:51:19
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    Gamariel napisał(a):

    > Jesli juz chcesz wchodzic w ATI to proponuje zainwestowac juz w nowe uklady
    > z serii 5xxx na dx11, bo to przyszlosciowy zakup - niz pakowanie sie w stara
    > technologie.

    Właśnie chcę zainwestować w kartę - ale przeskok rzędu 200 zł to nie 500
    a to mi właśnie proponujesz. ;) Poza tym, zanim pojawią się gry pod
    DX11, które jeszcze przyciągną moja uwagę - sytuacja na rynku zmieni sie
    na tyle, że te karty obecnie dostępne za sumy rzędu 700-800 zł, kupię
    inwestując znowu jakieś śmieszne 200 zł (po drodze pewnie zdążę zmienić
    MoBo i CPU i pewnie zasilacz) :)
    Moim zdaniem bez sensu jest wydawać tyle pieniędzy w technologię, którą
    producenci gier w pełni wykorzystają za czas jakiś. Mnie tylko zależy
    obecnie aby nie obudzić się z "ręką w nocniku" z obecna grafiką (żeby
    móc ją sprzedać i kupić coś lepszego niewiele dokładając aby potem nie
    stracić za dużo). :)

    Pzdr, OMSON